Ga naar inhoud

Torque Pro android app, uitlezen van ECU, real time data


ad k

Aanbevolen berichten

Hoi,

Eerder heeft iemand mij op het forum attent gemaakt op de app Torque Pro en heb besloten deze eens uit te proberen.

Torque-Pro.jpg

De app is verkrijgbaar voor android systemen en kan alle sensors real time uitlezen en ook foutmeldingen van de ECU uitlezen en resetten.

Torque-Pro-OBD2-Car-1_5_10-Android-Apk.jpg

Zie wat uw auto aan het doen is in realtime, krijg OBD foutcodes, auto prestaties, sensor data en nog veel meer!

Torque is een voertuig / auto performance / diagnose instrument dat een OBD II Bluetooth-adapter gebruikt om naar uw OBD2 motormanagement / ECU Lay-out van uw eigen dashboard te verbinden met de widgets / meters die u wilt! Het kan gebruik maken van de GPS tracker logs met de motor te loggen, zodat u kunt zien wat je aan het doen waren op enig moment in de tijd.

Torque beschikt over:

* Dyno / Dynomometer en Vermogen / HP & Koppel

* Kunnen lezen Transmission temperaturen (voertuig afhankelijk)

* 0-60 timings - nauwkeuriger dan alleen met behulp van duidelijke oude GPS - zie hoe snel je auto is

* CO2-uitstoot uitlezing

* Aanpasbare dashboards

* Video uw reis met behulp van de Track-recorder plugin met het scherm OBDII data overlay - een zwarte doos voor je auto / truck!

* GPS-gelabeld direct tweets op twitter (bijvoorbeeld als je gaat op een road trip)

* Grote storingscode-database voor het toestaan ​​van lookup van foutcodes van veel verschillende fabrikanten

* Thema-ondersteuning (keuze uit verschillende thema's om het uiterlijk van uw dashboard te veranderen )

* Stuur logging informatie naar web of e-mail CSV / KML voor analyse via Excel / openoffice

* Heads up display / HUD-modus voor 's nachts rijden

* Kompas (GPS gebaseerd), dat niet zal lijden magnetische storingen

* GPS Speedometer / Tracking en realtime web upload mogelijkheden - zien wat u aan het doen waren en je de motor, op een punt in de tijd

* Turbo boost-functie voor voertuigen die ondersteuning bieden voor MAP en MAF sensoren (VW / Audi / Seat etc ondersteund)

Werkt op tablet-apparaten, zoals de Motorola Xoom, Dell Streak, en Samsung Galaxy Tab Werkt op elk voertuig dat het OBD-2-standaard ondersteunt (de meeste voertuigen gebouwd na 2000, maar kan werken voor voertuigen zo ver terug als 1996) - in geval van twijfel checken met de fabrikant de eerste of zoeken naar 'OBD2' op geschreven op een groot wit label in je motorruimte.

Werkt op voertuigen van Ford, GM / Vauxhall / Opel, Chrysler, Mercedes, Volkswagen, Audi, Jaguar, Citroen, Peugoet, Skoda, Kia, Mazda, Lexus, Daewoo, Renault, Mitsubishi, Nissan, Honda, Hyundai, BMW, Toyota, Seat, Dodge, Jeep, Pontiac en nog veel meer automerken, Europa, de VS, het Verre Oosten, enz. Sommige voertuigen Ecu's mogen ondersteunen meer / minder functies dan andere.

De app heeft een Bluetooth-adapter OBD2 om te werken.

Je kunt ook zelf een dashboard samenstellen die door jou geslecteerde informatie realtime laat zien.

Je heb keuze uit verschillende metertjes, grafiekjes etc.

Je bepaald zelf wat je wilt zien en hoe het gepresenteerd gaat worden uiteraard wel afhankelijk of jouw auto deze data genereerd.

Torque20screens.jpg

Hiervoor moet je uiteraard de app aanschaffen voor iets van 5 euro of de gratis versie downloaden met minder mogelijkheden om het uit te proberen.

Daarnaast het je een ODB II bluetooth adapter nodig die ik via internet besteld heb voor +/- 20 euro bij DealExtreme.com (leveren o.a. vanuit engeland). Dit apparaatje zorgt voor de bluetooth verbinding tussen de auto ECU en je tablet of phone. Levering binnen 7 dagen ontvangen en geen shipping kosten.

ELM327-Bluetooth.jpg

Gisteren alles uitgeprobeerd en na het tot stand brengen van de bluetoothverbinding even wat zitten klooien met het juiste protocol om met de ECU te communiceren maar het werkte uiteindelijk. (protocol te gebruiken = ISO9141-2).

En waarachtig ik krijg terugkoppeling van de sensoren die in de auto zitten. Ik zie ook een heleboel mogelijkheden waar geen data is ontvangen maar heb ook geen idee welke sensoren in de Z3 zitten en welke niet.

Het zijn waarschijnlijk mogelijkheden die bij andere auto's wel gelezen kunnen worden (nog effe uitzoeken).

De ECU uitgelezen op fouten maar krijg daar gelukkig de melding dat er geen fouten zijn :lol:

Het resetten kan ik dus niet uitproberen en al lezende op internet heb ik de indruk dat airbagfouten niet gereset kunnen worden maar dat weet ik nog niet zeker.

Ik zal er best nog wat tijd mee bezig zijn om te bekijken wat ik allemaal te zien krijg en welke informatie belangrijk is maar op het eerste oog ziet het er allemaal prachtig uit en zeker voor dit bedrag.

Ik weet niet of er meer mensen zijn die deze app gebruiken maar ik ga er zeker mee aan de slag om de mogelijkheden verder uit te zoeken.

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

heb je bewust voor de andere versie gekozen en waarom?

Ik heb deze gekozen omdat ik op internet las dat er al gebruikers waren die deze uitvoering gebruikt hadden en dat het werkte in combinatie met een BMW.

Ik ga er van uit dat de andere uitvoeringen ook werken maar ik wilde het risico niet lopen omdat er op internet niet zo heel veel informatie te vinden is over de eventuele verschillen van de ELM 327 adapters.

Deze uitvoering is nu getest en werkt in ieder geval ook op een Z3.

Een andere overweging was dat blauw niet bij het interieur van mijn zwart leren Z3 past :petje:

Groeten

Ad

Link naar reactie

Maar ja, ik heb weer geen android maar een Ipad, denk ik dat ik voor de PC versie ga.(die uit mijn aangegeven link)

" blauw niet bij het interieur van mijn zwart leren Z3"
Ik ken mensen die van auto wisselen als ze iets niet bijpassends kunnen vinden. :)
Link naar reactie

Ik ken mensen die van auto wisselen als ze iets niet bijpassends kunnen vinden. :)

Ja, Cor dat was ook nog een optie geweest :clapping: ....je hebt wat gekken rondlopen in de ZZZ-wereld :guitar: .

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Gisteren hetzelfde apparaatje binnen gekregen, nu nog wat geschikte software vinden en uit proberen.

Ik heb in ieder geval met de bijgeleverde software al wat kunnen uitlezen op mij win7 laptop via bluetooth!

Link naar reactie

Ik heb zowel de zwarte ELM327 interface als de Torque App. Daarnaast op mijn Windows 7 netbook Touchscan. De bij de ELM327 geleverde CD bleek vol te zitten met virussen. Dus pas op met installeren van deze software! Beide softwarevarianten kunnen ongeveer hetzelfde maar de Torque App kan handiger mee op reis op de smartphone. Ik heb de ELM327 in de kofferbak liggen zodat ik mezelf en anderen in geval van ellende misschien wat verder kan helpen. Was tot nu toe gelukkig niet nodig. En voor dit geld heb je er toch weer een leuk speeltje bij.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

Heb hem vandaag ook binnen gekregen erg leuke gadget heb hem draaiende op mijn smartphone

maar weet iemand nog een goede app zodat ik hem ook via de ipad kan :book:

Link naar reactie

Ik heb gepoogd om met mijn ipad een verbinding op te zetten met de OBD2 interface via BT, maar is mij niet gelukt.

(Ipad zag hem niet)

Volgens mij gaat dat ook niet lukken, niet alle protocollen worden ondersteund, zo kan ik de ipad ook niet pairen

met mijn nokia telefoon.

Info

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Administrator

Zo klaar met eten, zeg het maar :lachen:

Maar Roger die werkt niet met een iPad of Iphone, antwoord op Rob zijn vraag kan waarschijnlijk Pim antwoord op geven

Link naar reactie

Eerder heeft iemand mij op het forum attent gemaakt op de app Torque Pro en heb besloten deze eens uit te proberen.

Werkt op tablet-apparaten, zoals de Motorola Xoom, Dell Streak, en Samsung Galaxy Tab Werkt op elk voertuig dat het OBD-2-standaard ondersteunt (de meeste voertuigen gebouwd na 2000, maar kan werken voor voertuigen zo ver terug als 1996) - in geval van twijfel checken met de fabrikant de eerste of zoeken naar 'OBD2' op geschreven op een groot wit label in je motorruimte.

Daarnaast het je een ODB II bluetooth adapter nodig die ik via internet besteld heb voor +/- 20 euro bij DealExtreme.com (leveren o.a. vanuit engeland). Dit apparaatje zorgt voor de bluetooth verbinding tussen de auto ECU en je tablet of phone. Levering binnen 7 dagen ontvangen en geen shipping kosten.

Groeten

Ad

Hallo Ad,

Kan je met deze interface ook de ecu van het modeljaar 1998 uitlezen?

Of zijn er verschillen in de aansluitingen richting de ecu.

Alvast bedankt voor je medewerking en tip gezien deze geweldige software.

Groetjes,

Peter

aangepast door Ruud_19
Beetje aangepast
Link naar reactie
  • Administrator

Zo, da's nog eens met recht een full quote!

1998 heeft een obd1 stekker. En dat is nou net hetgeen waar ik ook naar op zoek ben ;)

Link naar reactie

antwoord op Rob zijn vraag kan waarschijnlijk Pim antwoord op geven

Ik heb zo'n budget-made-in-China-bluetooth-dinges met Torque Pro op een Samsung Galaxy S/SII getest.

Eerst geprobeerd op de 'daily' (een Einzer uit 2008): direct verbinding met het blueotothzendertje, direct data-uitwisseling met Torque, een kind kan de was doen!

Dan vol enthousiasme proberen op de ZZZ: motorkap open, verloopstekker OBD1-OBD2 gemonteerd, zendertje erin geklikt, auto op contact: er gaan allerlei jolige lampjes branden. Dat lijkt goed te gaan... Ook verbinding tussen telefoon en zender lukte -als ik 't me goed herinner- nog, maar daarna he-le-maal niks: geen data die je smartphone kan oppikken, dus Torque blijft 'dood'. Nog geprobeerd om allerlei instellingen handmatig te veranderen, maar dat gaf evenmin resultaat.

Ik heb er nog een forse sessie zoeken en forum-rondneuzen aan gewijd, maar ik kan niets zinvols vinden over hoe je dit aan de praat krijgt met OBD1.

Dus net als Rob: tips, of een definitief 'nee, dat kan niet' zijn welkom!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.