Ga naar inhoud

Torque Pro android app, uitlezen van ECU, real time data


ad k

Aanbevolen berichten

^pimgmx, ik heb hetzelfde op mijn 2.8. Op de 1.9 die ik hiervoor had kreeg ik wel heel veel data binnen van verschillende sensors. De hardware/software (goedkope elm327 met torque)werkt dus wel. Op mijn 2.8 komt er wel een verbinding tot stand met de ecu maar er zijn geen beschikbare sensors. Uitlezen van de storingscodes lijkt wel te kunnen, torque geeft geen storingen maar ook geen foutmelding. Na wat zoekwerk op internet las ik een stukje dat autofabrikanten de communicatie in de ecu moeten vrijgeven en dat ze het dus ook kunnen blokkeren, dit ging over peugeot dacht ik en als het geblokkeerd is gaat het niet lukken. Dat het bij de ene Z3 motor wel vrij is en bij de andere niet heeft voor mij geen logica. Ik heb toen maar aan de kant geschoven.

Link naar reactie
  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn ZZZ is van 2002 en heeft een OBD2 onder de stuurkolom zitten ik krijg alles aan de praat icm met mijn telefoon (HTC) maar met mijn Samsung tab krijg ik geen goede verbinding.

Internet al afgezocht en daar kom ik allerlei verhalen tegen van anderen die ook problemen hebben op dit gebied met de Samsung.

Ik zal er binnenkort nog wel eens een uurtje aan gaan besteden.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ik gebruik de Uniqstore OBD Diagnostic Interface (Bluetooth OBD2 adapter) van rond de € 18,00. Werkt prima. En natuurlijk de volledige versie van Torque. Anders werkt Torque Recorder (gratis) niet. En daar was het me voornamelijk om te doen. De app's staan op mijn Samsung S3. Een ook dat werkt prima. Hoewel het aantal meters per scherm natuurlijk minder is dan op een tablet. Maar op mijn smartphone zijn 7 schermen voor realtime meters beschikbaar. Keuze genoeg dus.

Het protocol vindt de app zelf als je eerst het contact aanzet en dan de ODB2 adapter in de stekker steekt.

Alleen gebruikt de adapter veel stroom. Na terugkeer van een 10-daagse vakantie zonder Z3 was de accu totaal leeg. Dus voortaan de adapter er uit, als de Zet een poosje niet gebruikt wordt.

In dit topic vind je nog wat informatie: "Wat je kunt doen met Torque Pro en de OBD2 scanner"

Op een Amerikaans forum vond ik de opmerking, dat een versie voor Apple er niet is en ook niet zal komen omdat de maker dan rechten aan Apple moet gaan betalen en dat is hij niet van plan.

N.B. Mocht je de app ook voor video opnamen met meters in het video-beeld willen gaan gebruiken dan moet wel je PC of Laptop aan bepaalde (software) voorwaarden voldoen, anders lukt dit niet. Voor de liefhebbers heb ik daarvoor een How To gemaakt. Uiteraard stel ik die graag ter beschikking. Scheelt je de nodige ergernis.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Dit is een alternatieve en veel snellere methode om het filmpje samen te stellen dan op de site van TorqueRecorder wordt beschreven. Je schakelt de langdurende synchronisatie tussen telefoon en Pc uit. De file is in het Engels (tenminste daar lijkt het op :) ) Heb zo een Engelsman er mee geholpen

  1. Preparation PC
    If you have a 64bit PC or laptop, remove all Java programmes with f.e. Advanced Uninstaller, which has the option to remove all register entrees. These entrees need to be removed as well!!!

(N.B. Torquesync does not function properly if Java 64bit is installed on the pc)

Download java 32bit and install.
Download xuggler here :
http://torque-bhp.com/wiki/Exporting_Video

Install and reboot PC.

Download Torquesync (Called: sync agent on the same website). Does not need installation. Will be used as it is. When you click on TorqueSyncV9.exe it will place an icon on the taskbar.

  1. Transfer of video

Connect your phone to your PC. On my Samsung Galaxy S3 it does not matter where the video file is stored, either on the internal memory or the SD-card of the phone. It is always stored in the map: torqueRecorder.
Every individual video is stored in a separate map with a name like: 1370352432907 or something simulair.

On your OS disk ( normally C: ) create the following map:
Users\name of your pc (administrator name)\.torqueRecorder\trackRecorder
(Don’t forget the dot in front of torqueRecorder)

Now copy the complete map f.e. 1370352432907 from your phone to the just created map (trackRecorder) on the pc .

  1. How to create video with the meters in the image.

Left click on TorqueSyncV9.exe . The icon will appear in the taskbar. Right clik on the icon.

Left click on: encode Videos. Left click on the video you want to create. “Start encoding” will be come available. Encoding will take time depending on the length of your video.

Now your Video with meters is created and can be used to create a DVD or to be converted to another format (by using f.e. FormatFactory).

N.B. Every individual video will be stored in a separate map (in the map torqueRecorder) on your phone. If you copy more than one map (with videos) to your pc, you will get thumnails of all these videos in Torquesync. Chose the ones you like to encode.

Link naar reactie

Ik zal er binnenkort nog wel eens een uurtje aan gaan besteden.

Vandaag nog eens even getest, met de HTC werkt alles prima (torque pro) met de Samsung tab is de ELM verbonden via blue tooth maar vraag om de 5 seconden om een key.

Is 1 keer gelukt om verbinding te maken met de Samsung maar daarna lukte het weer niet meer.

Ik geef het op mbt de Samsung is volgens de deskundigen op internet een Samsung issue met het blue tooth protocol wat ze blijkbaar niet oplossen en ik kan alles toch zien via de HTC.

Als iemand een oplossing heeft hoor ik die graag.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Even een correctie op de adapter. Gekocht bij amazone.de voor € 14,96 plus verzendkosten.

Zie deze link:

http://www.amazon.de/Uniqstore%C2%AE-Bluetooth-Interface-Testger%C3%A4t-Mitsubishi/dp/B0052R00Y2/ref=sr_1_12?ie=UTF8&qid=1373465923&sr=8-12&keywords=obd2+adapter+bluetooth

AD: Met bovengenoemde adapter werkt het bij mij probleemloos op een Samsung S3. Had het verhaal over Samsung ook gelezen.

De volgorde van opzetten van de verbinding is bij mij cruciaal. Torque op de Samsung starten, dan het contact aan en dan pas de adapter er in steken. Anders werkt het bij mij ook niet.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Had het verhaal over Samsung ook gelezen.

De volgorde van opzetten van de verbinding is bij mij cruciaal. Torque op de Samsung starten, dan het contact aan en dan pas de adapter er in steken. Anders werkt het bij mij ook niet.

We zullen dat eens uitproberen

Link naar reactie

mijn Samsung tab krijg ik geen goede verbinding.

Vandaag de nieuwste firmware op de samsung tab gezet en alles werkt nu naar behoren, direct verbinding met de elm127 en alles werkt.

Link naar reactie

Vandaag de nieuwste firmware op de samsung tab gezet en alles werkt nu naar behoren, direct verbinding met de elm127 en alles werkt.

Top dat het nu werkt. Veel genoegen met de app. Ik heb er overigens het nodige plezier mee. Geeft interessante informatie.

Link naar reactie

Wat voor OS heeft je tab, android?

Gisteren via "Kies" firmware geupgrade naar android versie 4.1.2, alles heeft nu een iets ander uiterlijk en lijkt allemaal nog sneller te werken.

En niet te vergeten lijkt het bluetooth issues verholpen te zijn. :clapping:

Zoals Pim al aangaf heb ik een OBD2 :punk:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Misschien herkent iemand op dit forum dit probleempje.

Op mijn Samsung SIII gebruik ik Torque Pro en Track recorder. Tot grote tevredenheid.

Verder Copilot Live en GPS Status. Zowel Copilot als Torque laten een GPS hoogte (altitude) zien van ongeveer +50 meter, terwijl wij in het midden van het land toch echt op of zelfs iets onder zeeniveau leven.

Gebruik ik GPS status, dan laat de app keurig een hoogte zien van ongeveer -1 meter. Dat lijkt me best goed.

Nu weet ik dat de hoogte meting via GPS niet al te nauwkeurig is, maar toch zou dit in de 2 genoemde apps beter moeten kunnen.

Herkent iemand dit??

aangepast door Zetter
Link naar reactie
  • 10 maanden later...
  • Administrator

Ja, maar niet alles.

Ikzelf heb er een keer mijn motormanagement lampje mee gereset (na het tanken van E85 benzine, E85 benzine wat een E85 niet lekker vind :blink: )

Link naar reactie

Met betrekking op live data en OBD1: ik zag de vraag wel voorbij komen in dit topic, maar daar is geen sluitend of duidelijk antwoord op verkregen.

Ik weet redelijk zeker dat alle ECU's van voor de TU motoren geen OBD2 protocol en aansluiting hebben en dus niet met Bluetooth en Torque live uitgelezen kunnen worden.

Onze touring heeft de M52TU28 motor en is voorzien van OBD1 en 2 en daar kan ik Carsoft EN Torque op los laten, de een met de zwarte "interface" op RS232 op de laptop en de ander via een BT ELM ding op de android smartphone.

Wat mij des te meer fascineert (voor de 1998 Z3 QP; M52TU28) is dat Carsoft wel een live data mogelijkheid kent en dat die data toch echt gewoon uit de OBD1 aansluiting wordt uitgelezen. Met andere woorden: die gegevens moeten ook zonder stilstaan, open motorkap, Laptop en Carsoft uit te lezen zijn. (en al rijdend te loggen dus, en dat zou ik echt graag willen)

Verder kan ik de geïnteresseerden die dit niet weten maar wel boeiend vinden, mededelen dat die live data met een behoorlijke frequentie uitgelezen wordt; stukken hogere datarate dan met mijn Chinese BT diong op OBD2. (Het schijnt ook wel uit te maken als je niet zo'n budget ELM BT prul hebt als ik, maar goed)

ik ben zelf niet handig genoeg, maar zou iemand hier weten hoe de ruwe data uit te lezen zou kunnen zijn met zo'n UNIX luciferdoos PC; raspberry of een arduino of zoiets?

Wellicht dat de makers van Carsoft zich blauw betaald hebben voor de OBD1 PID codes* of iets dergelijks, maar ik kan me niet voorstellen dat die codes voor autos van 16 jaar oud, nog steeds in €€€-nevelen gehuld zou hoeven of moeten zijn.

*: ik heb ook begrepen dat bijvoorbeeld de Olietemperatuur via OBD2 niet zomaar uit te lezen is op Torque bij BMW omdat de benodigde PID code een heel duur geheim is. Weet iemand beter hoe dat zit?

aangepast door DutchSpace
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...

Ad, heb je dat kastje nu ook in de z4 zitten of toen der tijd in de z4 laten zitten?

Of heb je hem nog liggen ? :)

Hoi Nick,

Ik heb dat kastje nog en dat kan ik ook in de Z4 gebruiken, heb alleen nog geen tijd gehad om het in de Z4 uit te proberen.

Gaan we binnenkort wel weer eens tijd aan besteden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.