Ga naar inhoud

Loslaten bekleding achter zonneklep


Roderick

Aanbevolen berichten

Hallo ZZZZ & ZZZ,

De winterstop is bijna voorbij :hypocritesmiley: (nou ja bijna) en ik dacht laat ik de beschermhoes maar eens verwijderen afgelopen vrijdag met het mooie zonnetje. Tot mijn schrik zag ik dat de bekleding achter de zonneklep (bestuurderskant) is losgegaan. Ik dacht weer even aandrukken en klaar is kees, maar dat blijkt niet te werken. Heeft iemand ervaring met dit probleem en daarbij een goede tip om dit te (laten) verhelpen??

Alvast met veel dank

Groet.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Hallo Roderick, zonder foto's en duideliijker omschrijving denk ik niet dat je heel veel kans hebt op een concreet antwoord. Heb je bijvoorbeeld Erweitertes Leder of niet? Met foto's en omschrijving wil ik er graag eens over nadenken...

Link naar reactie
Hallo Roderick, zonder foto's en duideliijker omschrijving denk ik niet dat je heel veel kans hebt op een concreet antwoord. Heb je bijvoorbeeld Erweitertes Leder of niet? Met foto's en omschrijving wil ik er graag eens over nadenken...

Ik heb geprobeerd een foto te maken, maar dat lukt niet echt. Ik moet vanaf buiten door de voorruit fotograferen en reflectie geeft de nodige problemen. Je kunt het dus alleen vanaf buiten zien dat de bekleding wat naar beneden is gezakt. Ik denk zelf dat dit gelijmd is en doordat de lijm deels indroogt kan de bekleding loslaten. Overigens heb ik wel een paar foto`s, maar ik krijg ze met geen mogelijkheid in dit bericht :thumbup: .

Link naar reactie
dscn3101c.jpg

Foto is niet best zoals je kunt zien. Is door de voorruit genomen en wel duidelijk is de bekleding te zien met (u-vormige uitsparingen) die op één of andere manier is losgeraakt. Misschien kun je door de zonneklep te verwijderen dit verhelpen, maar wellicht heeft iemand ervaring om dit te herstellen.

Link naar reactie
Foto is niet best zoals je kunt zien. Is door de voorruit genomen en wel duidelijk is de bekleding te zien met (u-vormige uitsparingen) die op één of andere manier is losgeraakt. Misschien kun je door de zonneklep te verwijderen dit verhelpen, maar wellicht heeft iemand ervaring om dit te herstellen.

AANVULLENDE INFO:

Ik heb vanochtend even de zaak wat beter bekeken. Door het verwijderen van een zonneklep werd het mij duidelijk dat er een kunstof paneel over de gehele breedte is gemonteerd. Dit is het paneel waar ook de binnenverlichting in valt. Dit paneel is van ledere bekleding voorzien (erop gelijmd) en dient strak gespannen te zijn. Waarschijnlijk is de lijm wat verhardt waardoor de strook leder op enkele plaatsen loslaat. Zoals ik het nu kan beoordelen zal ik het gehele paneel moeten verwijderen om dit goed te kunnen oplossen.

Mijn vraag is nu wie ervaring heeft om dit kuntstof paneel op de juiste manier te demonteren, zodat ik de lederen strook op nieuw kan laten opspannen en vastlijmen of wellicht met speciale klemmetjes kan vast :thumbup:zetten.

Alvast met veel dank.

Nog dank voor de tips om foto`s te uploaden :thumbup:

Link naar reactie
Mijn vraag is nu wie ervaring heeft om dit kuntstof paneel op de juiste manier te demonteren, zodat ik de lederen strook op nieuw kan laten opspannen en vastlijmen of wellicht met speciale klemmetjes kan vast :thumbup: zetten.

nog niet op het forum langs zien komen... dus ik betwijfel of je veel concrete tips scoort hier. Je kan ook even TIS napluizen of realoem.com doorzoeken, daar vind je naast partnummers ook een idee hoe zaken gemonteerd zitten. Anders even die Tovenaar uit Reeuwijk benaderen?

Link naar reactie
nog niet op het forum langs zien komen... dus ik betwijfel of je veel concrete tips scoort hier. Je kan ook even TIS napluizen of realoem.com doorzoeken, daar vind je naast partnummers ook een idee hoe zaken gemonteerd zitten. Anders even die Tovenaar uit Reeuwijk benaderen?

Dank voor de link naar realoem.com die had ik nog niet. <_< Onderdeel staat te boek als rijwindgeleider en kost nieuw ruim 800 dollar, of je emmer leeg gooit voor een stukje kunstof met een beetje zwart leder. Ik ga denk ik toch maar proberen het euvel op te lossen met kleine zwarte klemmetjes :surprise:

Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Ook bij mij heeft het leer op de bovenstijl wat losgelaten, met vier schroeven de zonnekleppen los en ook gelijk de bovenstijl.
Nu nog even de juiste lijm kopen en dan weer repareren.

Aangezien dit een oud topic is, vraag ik me af of

  1. het komt zelden voor
  2. het valt niemand op (behalve zo'n MN als ik)
  3. Bij de productie hebben ze 2 keer een steek laten vallen
  4. Er zijn maar weinig volleder uitvoeringen
  5. ...
  6. .

Uiteraard zal ik de reparatie even vastleggen voor het nageslacht.

edit:

Gisteravond de zaak weer samengekleefd met behulp van Bisonkit en alles ziet er weer prima uit.

Vanavond zal ik de begeleidende foto's nog even plaatsen.

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Vier schroeven van de zonnekleppen, stekker los van binnenverlichting en voor je het weet sta je met de bovenstijl in je hand.

Ik had gedacht dat er onder de binnenverlichting ook nog wel een schroef zou zitten, maar nee dus!

Link naar reactie
  • Administrator

^ er zijn inderdaad erg weinig volleder uitvoeringen. A stijl los is de moeite inderdaad niet. Als je hem toch los hebt zou je ook meteen even wat geluidswerend materiaal kunnen aanbrengen (hoewel dat misschien minder nodig is als de A stijl ook al met leer is bekleed...): https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13075-de-a-stijl-isoleren/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.