Ga naar inhoud

Met de Z camperen


Aanbevolen berichten

Kampeer avontuur

Na een lang weekend met hemelvaart op vakantie(hotel) geweest te zijn in de Eifel met de Z3 zijn we samen (met me vriendin) erachter gekomen dat met de Roadster toch de heerlijkste manier van vakantie is! Na de 4 dagen van alleen zon, bergweggetjes en overheerlijke schnitzels hadden we de smaak goed te pakken.

z3kasteel.jpg

Bij een kasteeltje poortje

Een kort weekje later kwamen we op het idee om er maar weer op uit te gaan, dit keer naar de Belgische kust. Toen zijn we de uitdaging aangegaan, proberen de tent in de Z te krijgen.

Na veel passen en meten kon de (niet kleine) tent van 5,5 bij 3 meter net achter in de ruimte waar normaal de kap ligt erin. Wel als losse onderdelen maar dat was totaal geen probleem. Daarna hadden we nog een kleine plaatsje over voor 1 slaapzak dus dat was ook geregeld. Toen begon de ellende van wat er nog in moest: Een tafel, 2 stoelen, meters stroomkabels, kleren, strandlakens, gaspit, gasfles, waterkoker, kussens, luchtbedden, pomp, 1 wc rol, wok, pan, koelbox, bestek en borden.

De tafel was er voor gemaakt die paste precies in de kofferbak, maar de stoelen! :D Niet eens 1 stoel paste! net als de koelbox, dus die waren dus afgeschreven. Vervolgens toch maar voor een visser krukje en opvouwbaar gammel stoeltje gegaan, je moet toch immers kunnen zitten.

Nadat er ongeveer een uur verstreken was van passen en meten en nog eens proberen toch alles mee gekregen! Ik kan toch wel zeggen het 8ste wereldwonder!

Het gemis van een armsteun was ook opgelost met een hoofdkussen haha..

Op de camping aan gekomen tent op gezet en weer 2 heerlijke dagen gehad. Wel zwaar verbrand maar voor zonnebrand was geen plaats :thumbup: Ontzettend veel leuke reacties gehad en diverse vakantie verhalen aan gehoord van mx5jes tot opa's die met de triumpf in prehistory op vakantie spannende dingen had meegemaakt. Heel erg leuk en gezellig allemaal!

P1020201.jpg

Zetti en zijn baasje

Maar toen werd het weer tijd op in te pakken, wat was gekomen moest natuurlijk ook weer mee terug...

Gevolg was dat er een groepje mensen om de Roadster stonden om te kijken hoe wij al die spullen in de auto aan het proppen waren. Toen alles er weer in zat en weg reden hebben we nog een keertje gezwaaid naar de verbaasde gezichten.

Nu heb je voor 3 weken iets meer nodig dan voor 2 dagen, dus gister een chromen Demontabel kofferrek gekocht. Moet eerlijk zeggen, ik zal het er niet voor altijd op laten zitten maar het misstaat ook niet.

DSC03404.jpg

DSC03409.jpg

nieuwe aankoop voor iets meer bagage

Zijn er nog meer mensen aan het kamperen geweest met de Z of anderen die nog leuke/goede tips hebben?!

(De trekhaak voor een caravan is geen optie haha)

Link naar reactie
  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

rekje staat er verkeerd op.

Opstaande rand moet aan de voorkant zitten.

Zo lijkt het wel een ZZZ rollator.

De opstaande kant dient er voor om bij grote rem vertraging dat alles niet naar voren vliegt.

Link naar reactie
Leuk verhaal,

Voor de koelbox hebben wij de volgende oplossing, de meeste koelboxen zijn te hoog voor de zzz .wij hebben een oude platte aluminium koffer bekleed met tempex daar doen we twee koel elementen in ,en voila je hebt een prachtige koelbox waar je eten de hele dag lekker koel in blijft.

Er is zelfs nog plaats voor een lekker flesje . :thumbup:

"coole" oplossing :thumbup:

Link naar reactie
rekje staat er verkeerd op.

De opstaande kant dient er voor om bij grote rem vertraging dat alles niet naar voren vliegt.

Wij z3 liefhebbers zijn toch meer van het gas geven?! :thumbup:

Je hebt echt gelijk dat de remvertraging groter is dan versnelling. Voor die paar x goed remmen gebruiken we wel goede spanbanden!

Leuk verhaal,

Voila je hebt een prachtige koelbox waar je eten de hele dag lekker koel in blijft.

Goed idee! Ga ik ook eens bekijken :thumbup:

Link naar reactie

Twee jaar terug een week in de Belgische Ardennen (La Roche) gekampeerd. Dit met een lichtgewicht 3 persoons tent, luchtbedden slaapzakken kussens en een tas kleding. Dit is prima te doen :thumbup:

Laat zoveel mogelijk thuis en neem alleen noodzakelijke dingen mee. Het leuke is dat je lekker kan improviseren. :thumbup: Bij slecht weer dien je wel snel een pension of hotel op te zoeken.....

Link naar reactie
  • Administrator
Je hebt echt gelijk dat de remvertraging groter is dan versnelling, maar 1500km aan rijwind voor het grootste gedeelte op de duitse autobahn lijkt me ook best heftig zeker door frontaal oppervlak van koffer. Voor die paar x goed remmen gebruiken we wel goede spanbanden!

Dit valt reuze mee, de wind die via de voorruit over de auto gaat, komt achter de koffer pas weer naar beneden...

Denk niet dat het veel verschil maakt met de koffer andersom. Voor de veiligheid zou ik het rekje omdraaien.

En anders zou ik hem in iedergeval omdraaien om van het gezeur van de Roadster-met-koffer-rijders af te zijn :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator
Leuk verhaal,

Voor de koelbox hebben wij de volgende oplossing, de meeste koelboxen zijn te hoog voor de zzz .wij hebben een oude platte aluminium koffer bekleed met tempex daar doen we twee koel elementen in ,en voila je hebt een prachtige koelbox waar je eten de hele dag lekker koel in blijft.

Er is zelfs nog plaats voor een lekker flesje . :thumbup:

Nog een oplossing: Koeltassen van de Appie.

Stop er 2 in elkaar en doe dit 2x, vul ze beiden met voldoende elementen. 1 tas houd je voorin (tussen de benen van de bijrijd(st)er met drank en eten voor het 1e deel van de rit en de ander kun je makkelijk achterin ergens tussenin stoppen (beetje handig de tas vullen). In de tas achterin doe je vervolgens wat (licht) ingevroren blikjes of pakjes (melk/chocomelk/appelsap e.d.). Dit werkt tevens als koelelementen en heb je het 2e deel van de rit lekker koude dranken/etenswaren.

Rob

Link naar reactie

Hoi Ronald,

Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen over kamperen met je ZZZ.

Wij gaan indien mogelijk ook zoveel mogelijk met onze ZZZ op vakantie, de ene keer is dit kamperen en de andere keer doen we het wat luxer (appartementen). Neemt niet weg dat het elke keer een hele toer is om alles mee te kunnen nemen, maar wel een heerlijke uitdaging.

Op dit moment dat ik dit zit in te tikken, zitten wij in Italië (Toscane) en genieten we van een heerlijke vakantie en natuurlijk met de ZZZ. Dit jaar kamperen we niet en zitten we in verschillende appartementen. Maar ook wij hebben ervaring met kamperen met de ZZZ. Wij hebben ook eenzelfde kofferrek gekocht en ook “verkeerd om” gemonteerd, omdat dit gewoon beter staat en je wilt natuurlijk niet je bagage verliezen als je een keer wat steviger optrekt. Wij hebben twee koffertjes gekocht van “Rimowa” die waterdicht afgesloten kunnen worden en optisch ook erg mooi staan op de ZZZ. Wij kunnen dan alles meenemen (kleding en kampeerspullen) en daarnaast ook nog open rijden. Een koelbox blijft een lastig punt, maar daar zijn ook oplossingen voor te bedenken….iedere dag verse boodschappen doen…uit eten gaan…etc.

Ik zag dat je uit Bennekom komt? Mijn vrouw Saskia heeft je waarschijnlijk al verschillende keren gezien, tenminste dat dacht ze…je zit ook bij ons in de buurt (Veenendaal), voor tips of verdere info ben je altijd welkom om een keer langs te komen.

Groetjes,

RJ&S

Ik zal een paar foto's toevoegen zodra wij terug zijn van vakantie.

Link naar reactie
  • Administrator
Op dit moment dat ik dit zit in te tikken, zitten wij in Italië (Toscane) en genieten we van een heerlijke vakantie en natuurlijk met de ZZZ.

In de buurt van Cecina toevallig? :thumbup:

Link naar reactie
Ik heb met veel plezier je verhaal gelezen over kamperen met je ZZZ.

Op dit moment dat ik dit zit in te tikken, zitten wij in Italië (Toscane) en genieten we van een heerlijke vakantie en natuurlijk met de ZZZ.

Ik zag dat je uit Bennekom komt? Mijn vrouw Saskia heeft je waarschijnlijk al verschillende keren gezien, tenminste dat dacht ze…je zit ook bij ons in de buurt (Veenendaal), voor tips of verdere info ben je altijd welkom om een keer langs te komen.

Ik zal een paar foto's toevoegen zodra wij terug zijn van vakantie.

Dan hebben jullie het beter voor elkaar dan wij hier.. Vandaag was de BBQ nog compleet verregend!

In Veenendaal ben ik ook redelijk vaak, dus dat zal heel goed kunnen!

Misschien is het wel leuk om een x te komen buurten en wacht ook de fotootjes af!

Trouwens leuk dat er ook nog wat leden in de buurt wonen!

Fijne vakantie

Link naar reactie
Hoi Ronald,

Op dit moment dat ik dit zit in te tikken, zitten wij in Italië (Toscane) en genieten we van een heerlijke vakantie en natuurlijk met de ZZZ. Dit jaar kamperen we niet en zitten we in verschillende appartementen. . Ik zag dat je uit Bennekom komt? Mijn vrouw Saskia heeft je waarschijnlijk al verschillende keren gezien, tenminste dat dacht ze…je zit ook bij ons in de buurt (Veenendaal), voor tips of verdere info ben je altijd welkom om een keer langs te komen.

Groetjes,

RJ&S

Ik zal een paar foto's toevoegen zodra wij terug zijn van vakantie.

Kwamen wij jullie zaterdag 20-6 toevallig tegen op de A1 richting Milaan luid toeterend en enthousiast zwaaiend? Wij in een zwarte Z3 2.8 jullie in een groene Z3 met chromen rolbeugels?

Zou wel heel toevallig zijn als twee Z3tjes uit Veenendaal elkaar juist daar moeten begroeten.......

Link naar reactie
Kwamen wij jullie zaterdag 20-6 toevallig tegen op de A1 richting Milaan luid toeterend en enthousiast zwaaiend? Wij in een zwarte Z3 2.8 jullie in een groene Z3 met chromen rolbeugels?

Zou wel heel toevallig zijn als twee Z3tjes uit Veenendaal elkaar juist daar moeten begroeten.......

Dat kunnen wij niet geweest zijn, wij waren toen onderweg van Pisa richting Florance door naar Arezzo, de kleur kwam wel overeen, maar we hebben geen chromen rolbeugels. Zou wel gaaf geweest zijn.. :rolleyes: , zal dan waarschijnlijk de volgende keer wel in Veenendaal worden.

Link naar reactie
Dat kunnen wij niet geweest zijn, wij waren toen onderweg van Pisa richting Florance door naar Arezzo, de kleur kwam wel overeen, maar we hebben geen chromen rolbeugels. Zou wel gaaf geweest zijn.. :rolleyes: , zal dan waarschijnlijk de volgende keer wel in Veenendaal worden.

Als het dan in Veenendaal is doe ik ook mee!

Maar zijn er dan maar 4 zetties die mee mogen kamperen? Ik had toch wel meer verwacht eigenlijk...

Link naar reactie

Kamperen met de Z3 heb ik geen ervaring mee. Vorige maand wel 2 1/2 week naar de Dordogne en Parijs geweest en we hadden nog ruimte over. Jammer genoeg de andere forumgasten niet tegen gekomen, we zaten ook vlak bij Domme. Om te beginnen de badlakens netjes uitgespreid achter de stoelen gelegd zodat de kap nog net zonder aan te drukken neer kon en de persenning er op, en verder 2 paar bergschoenen en wat slippers plus wat klein stopspul in de loze ruimte onder het schutbord onder de motorkap gepropt. Heb begrepen dat die ruimte ooit bedoeld was om de accu te plaatsen. 2 Keer gecheckt of het niet te warm werd door de motor tijdens het rijden. Nee dus. Verder nemen we 2 ice-packs mee in een tas waar we wat eten en frisdrank in hebben, blijft lang koel, en anders kan je altijd nog een koel blikje bij een pompstation kopen.

Nog veel (vakantie)plezier met je Z3.

Link naar reactie
Jammer genoeg de andere forumgasten niet tegen gekomen, we zaten ook vlak bij Domme.

Zou persoonlijk dat zooitje ongeregeld niet graag tegen komen op mijn vakantie <_< .

Als oude (figuurlijk!) raskampeerder vindt ik overigens dat jullie teveel comfort /rommel meenemen.

Als je een leuke vriendin hebt zou bijv. de tent al veel kleiner kunnen :rolleyes: .

Link naar reactie

Zou persoonlijk dat zooitje ongeregeld niet graag tegen komen op mijn vakantie :rolleyes: .

Ja, voordat je het weet breken ze op amateuristische wijze je kofferbak open, en als het niet lukt schakelen ze hulp in van Franse criminelen!

Maar ja, moet je ook maar niet te lang in Domme stil blijven staan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.