Ga naar inhoud

Eisenmann uitlaten blabla


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 297
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste leden,

Ik ben net nieuw op het forum en werd al direct aangetrokken tot de Eisenmann inkoopactie. Via Ivo heb ik nog een mail gestuurd naar de firma voor mijn Z3 2.0 uit 1999.

Op de site van Eisenmann wordt aangegeven: Hinweise:

Nacharbeit der Heckschürze ist erforderlich.

Wat bedoeld men daarmee?

en heb je het MSD stuk ook perse nodig om de demper te monteren?

bedankt

Link naar reactie
Nacharbeit der Heckschürze ist erforderlich.

Wat bedoeld men daarmee?

en heb je het MSD stuk ook perse nodig om de demper te monteren?

00264274001049471253.jpg

Wanneer je bovenstaande uitlaat monteerd, kun je begrijpen dat je een gat moet zagen aan de rechterkant van de bumper. Dat bedoelen ze met "nacharbeid". Kies je voor een enkele pot, dus alleen aan de linkerkant, dan is dit niet nodig.

De MSD zit direct achter de pot. Deze hoeft niet perse vervangen te worden. Wil je voor nog minder tegendruk gaan, en dat beetje extra geluid, koop hem dan er gewoon bij. Heb je die ook gelijk uit RVS.

BTW: Welkom op het forum :lol:

Link naar reactie

Wanneer je een enkele pot neemt, kun je ook nog eens kiezen uit verschillende eindpijp diameters. Dus 2x60mm - 2x70mm - 2x76mm, dat past allemaal. Maar kies je voor 2x83mm (wat een beetje overdone is imho) moet je zorgen dat je genoeg ruimte tussen uitlaat en bumper houdt. Snijden dus.\

Zie ook hier

Link naar reactie

Welkom Hybride,

Ik heb ook een Z3 2.0 1999 en een Eissenman 2x60 klinkt errug lekker en niet te irritant op hoge snelheid en lekker diep bij laag toerental en warme motor.

Suc6

Sta je al met foto's in de members gallery? altijd leuk weer een Z erbij.

Link naar reactie

Als je moeite hebt met inloggen en je gebruikt internet explorer zal dit hoogst

waarschijnlijk aan je privacy instellingen liggen.

Dubbelclick!

allow1.jpg

Selecteer all websites. Selecteer de volgende pagina. Click Summary!

allow2.jpg

Selecteer always allow this site to use cookies. En click OK!

allow3.jpg

TADA?

Link naar reactie

19nm.jpg

40uj.jpg

23ih.jpg

37am.jpg

Toch wel jammer van die lasnaab, hij is best wel dik. Maar we nemen het maar zoals het is. Ook is duidelijk om 76mm gevraagd. Uiteindelijk toch om een of andere reden 70mm geworden. Misschien dat het toch niet mogelijk is? Niet dat 70mm klein is :P

Zondag wordt die gemonteerd. :angry:

Link naar reactie
Bevestiging binnen: 76mm is NIET mogelijk. :( waarom zeggen ze dat dan niet eerder :angry:

dat gaat dus niet goed, ik ben bezig met Oliver (zie andere topic)

Link naar reactie
Had ook nog contact met die Oliver over dikte van de pijp i.r.t. het wel of niet hoeven bijwerken van de uitsparing spoiler/bumper. Hij zei dat je voor elke maat de uitsparing moet bijwerken :( Nou ja... de vijl ligt klaar.. :angry:

Dat zou dan de druppel zijn: ik ga niet ook nog de bestaande uitsparing bijvijlen, want dan is de sierrand daar ook nog vanaf.

Link naar reactie

Superduper, had jij ook 4x76? of 2x? Wanneer je 4x hebt zou het zelfs mooier zijn als je links ook bewerkt. Die sierrand heb je namelijk rechts niet.

Die spoiler die ik eronder heb gezet (de spuiter dan :angry: ) is gemaakt voor 76mm. Daarom is het wel jammer. De bestaande gaten moesten ongeveer 1cm naar buiten worden gezaagd om de spoiler te laten passen.

Link naar reactie
Superduper, had jij ook 4x76? of 2x? Wanneer je 4x hebt zou het zelfs mooier zijn als je links ook bewerkt. Die sierrand heb je namelijk rechts niet.

Die spoiler die ik eronder heb gezet (de spuiter dan :angry: ) is gemaakt voor 76mm. Daarom is het wel jammer. De bestaande gaten moesten ongeveer 1cm naar buiten worden gezaagd om de spoiler te laten passen.

Ik had 4x76 besteld, dezelfde als jij zo te zien. Als ze het gat rechts moeten zagen weet ik dat er geen sierrand meer op zit, maar het valt niet zo op. Als ze moeten vijlen aan de linkerkant (waarom??) dan moet ook de gehele sierrand eraf en wordt het dus een aardig prutswerk. Montage is in principe voor Sportwheels, als ze het maar bloednetjes doen.

Link naar reactie

Maar... wat kun je verwachten voor 50 Euro?? :(

Ergens snap ik zijn verhaal niet, want ik meet ruim 180 mm tussenruimte. Oliver zei de de twee pijpen 5 mm uit elkaar staan. Dus dat maakt totaal 76+5+76=157 mm. Dan hou ik toch aan weerzijden een goede 11 mm over, of ben ik nu gek :angry: De hoogte lijkt me geen direct probleem; ik neem aan dat je de ESD desnoods ietsje lager kan hangen.

Kan iemand die al een Eisenmann ESD met orginele spoiler heeft dit issue uit de wereld helpen?

Link naar reactie

Als ik bij hun een uitlaat bestel voor honderden euro's verwacht ik toch dat de montage ook een beetje fatsoenlijk is.

Hier mijn 4x70. Er wordt zoals je ziet heel anders geteld. De gaten zelf zijn niet 70mm, maar als je ze opteld inclusief speling is het wel 140mm.

2347ml.jpg

Niet op mijn paint kwaliteiten letten :angry:

Link naar reactie

Ik denk dat het probleem zit bij het lassen van de 2 pijpen aan elkaar hier heb

je ook ruimte voor nodig. Verder vind ik dat de uitlaat er wel netjes uitziet.

Maar als ze zeggen dat ze 76 mm leveren en dat is dan niet zo.. Daar zou

ik niet met akoord gaan of ze zouden prijsvermindering moeten overwegen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.