Ga naar inhoud

Eisenmann uitlaten blabla


Ivo

Aanbevolen berichten

  • Reacties 297
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

- Volgens mij kan er wel nog ene bij, maar daar beslis ik niet over :m:

- 2x76mm is leverbaar op aanvraag

- 2x76 mm past, bij 83mm moet je gaan snijden

- De orginele achterdemper bestaat uit twee potten met een stuk pijp ertussen. De pijp wordt doorgezaagd, en de eisenmann vervangt dan de achterste pot. Wordt met een uitlaatklem vastgezet.

- Wanneer de eindstukjes verchroomd worden heb je geen last van verkleuringen op langere duur. Dus dat je uitlaat blauw en paars wordt door de hitte.

- Er zijn sinds kort twee sounds versies. De een geeft iets meer vermogenswinst, maar daar hoef je het niet voor te doen.

kijk ook op Eisenmann, hoop dat de link werkt.

Link naar reactie

Ok bedankt! Ik kon die link met prestatie- en gewichtsgegevens zelf niet zo snel vinden.

Ik vraag me alleen nog af of de meest 'sportieve' variant TE luid is? Heeft iemand een indicatie van het geluidsniveau? Ik zou het lieft GEEN extra geluid willen produceren, maar ik wil juist wel de hoogst mogelijke vermogenswinst... (dilemma dus hehe).

Zijn er verder nadelen aan het moeten doorzagen van dat stuk pijp en het gebruik van een klem? Is dat meer restrictief of lastig bij toekomstig onderhoud?

Link naar reactie

Verwacht niet te veel(lees: bijna geen) vermogenswinst en als je de minste sound wil kun je natuurlijk voor de TUV variant gaan , deze is nauwelijks harder dan origineel. Je moet je dan alleen afvragen of je zoveel geld wilt uitgeven alleen voor de looks ;)

Het doorzagen heeft alleen maar voordelen want alle potten die hierna komen worden op dezelfde manier gemonteerd, alleen moet je er van uitgaan dat je bij deze RVS varianten de eerste 10 jaar geen nieuwe nodig zult hebben :P

Link naar reactie
Is de race variant wel toegestaan hier vanwege het geluid?

Enige (APK) eis in NL is dat de uitlaat gasdicht tot achteraan dient te zijn. Geluid is volgens mij niet aan een maximum gebonden... of het moet wel heel erg extreem zijn <_<

Link naar reactie

Er is al gepost dat de uitlaat tien jaar meekan.

Doe maar voorzichtig met de race versie, geluidsproduktie is 10 dB meer, in gewone mensen taal is dit twee keer zo hard als standaard.

Bij motorfietsen is de laatste jaren al een heksenjacht bezig m.b.t. lawaai uitlaten.

Oom agent die langs de weg met een toerenteller en een dB meter het geluid meet, bij nieuwe motorfietsen staat de toegestane geluidsproduktie naast het frame nummer.

En te hard is betalen, als de inkomsten hieruit en de kleine snelheidsovertredingen stabiliseren is dit een mooi volgend onderwerp om de burgers geld afhandig te maken.

En ik geloof niet dat we er tien jaar op hoeven te wachten voor dit werklijkheid is.

Grtzz JCK

Link naar reactie

Gelijk heb je verder heb ik van eisenmann zelf vernomen dat je met de raceversie pk-tjes verliest, hij is zo open dat er geen goede tegendruk meer is :lol:

De sound versie ist net mooi :angry: Niet ordi :o

Van de andere kant denk ik dat als er zo'n uitlaateis komt dat oudere auto's hiervan uitgesloten worden (wel eens een tr6 of healey gehoord) net als motorfietsen <_<

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Jij hebt er ook geen last van pierre, zijn namelijk twee potten. Die enkele pot met 4 eindpijpen heeft de eindstukjes in een soort u-vorm zitten met daartussenin een las. Denk dat ze dat bedoelen.

00264274001049471253.jpg

Dit is de Z4 uitvoering zonder lasstukjes

z4-4x76-esd.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.