Ga naar inhoud

Achterveren BMW Z4

G Wagelaar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een achterveer van mijn BMW Z4 is gesprongen, er is met een flinke klap een stukje van de veer afgesprongen, merker er niets van, auto hangt niet over of is niet onbeheersbaar, maar moet wel worden vervangen. Is dit veer-probleem een bekend probleem van de Z4? De dealer wil alleen beide veren in eens vervangen, is dat wel nodig?

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Toen ik mijn Z4 (2004 model) importeerde vorige jaar was ook de rechter achterveer gebroken. Dus niet geheel onbekend.

Geplaatst:

Ik was laatst bij Ruud. Stond een Z4 op de brug met het zelfde euvel. Je kan dus inderdaad zeggen dat het een probleem van de Z4 is.

Geplaatst:
Hoe kwam je er dan achter? :thumbup:
Ik weet dat de eigenaar van de Z4 bij Ruud ook niets had gemerkt. Ruud kwam erachter bij de APK keuring. Schijnbaar heb je ze niet nodig als je toch niets merkt :schater:
Geplaatst:
Ik weet dat de eigenaar van de Z4 bij Ruud ook niets had gemerkt. Ruud kwam erachter bij de APK keuring. Schijnbaar heb je ze niet nodig als je toch niets merkt :schater:

En na die op de brug bij Ruud kwam ik er een dag later ook achter dat de veer rechtsachter gebroken was, dit hebben we bij Ruud opgelost door een M veer van een Z3 die hij nog had liggen die was exact dezelfde maat als die van de z4 met M onderstel (20 minuten werk)

Andre

Geplaatst:
dit hebben we bij Ruud opgelost door

Ruud is net als de Gamma, ......... Je ken niet zonder!

Geplaatst:
Ik was laatst bij Ruud. Stond een Z4 op de brug met het zelfde euvel. Je kan dus inderdaad zeggen dat het een probleem van de Z4 is.

je kan inderdaad zeggen dat het een probleem van de Z4 is.. :)hier de lijst op het Z4forum :thumbup:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Behalve de auto op de brug zetten, hoe kun je er op een andere manier achterkomen?

Als ik onder de auto ga liggen zou je het dan kunnen zien of moet de cabrio echt de brug op?

Bob

Geplaatst:
Behalve de auto op de brug zetten, hoe kun je er op een andere manier achterkomen?

Als ik onder de auto ga liggen zou je het dan kunnen zien of moet de cabrio echt de brug op?

Bob

Meet eerst simpel de afstand op van randje spatbord en weg, zit er een verschil in L en R dan kan er een gebroken veer onder zitten.

Door hem op te krikken en het wiel er af te nemen kan je het direct zien.

Veer breekt of scheurt meestal onderin.

• 7 maanden later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst:
Anders heb ik nog wel een mooi setje M veren te koop :unsure:

ik heb ook net een gebroken veer ontdekt!

heeft er iemand nog een nette set :P achterveren liggen waar ze voor een mooi prijsje vanaf willen?????

• 2 weken later...
Geplaatst:

ok dus wat bleek ,de veer aan de andere kant was ook al gebroken en die was al langer kapot!

heeft iemand al eens geprobeerd dit bij bmw vergoed te krijgen ,ik bedoel je hoeft toch eigenlijk niet te verwachten dat bij een auto van 5 a 6 jaar oud met 65k op de klok dat de veren breken????

de magazijn gast gaf al aan dat ze ervan wisten ,ook de 3 serie kampt met dit probleem.

ik denk dat ik bmw nederland maar weer eens een briefje ga schrijven.

• 1 maand later...
Geplaatst:

vandaag antwoord van de bmw group :thumbup:

over de afgebroken veren

de eikels

laten ze je vanaf 19 april wachten op een antwoord .

en dan zeggen ze dat zij alleen een adviserende functie hebben aan de dealer organisatie en dat ik bij de verkopende partij moet reklameren ,omdat ik daarmee een koop overeenkomst heb gesloten.

ik heb de auto van de eerste eigenaar gekocht dus ik vraag me af hoe dat zit!

ik zal die dealer eens een briefje schrijven!

• 8 maanden later...
  • Administrator
Geplaatst:

Was een goede reden geweest voor een verlagingssetje!

• Administrator
Geplaatst:

Mwoooah dan zou er nog best 1,5 a 2,5 cm af kunnen hoor .... <_<

Geplaatst:
Was een goede reden geweest voor een verlagingssetje!

Ik moet niets weten van verlaging. Bij de aankoop van die van mij zat dit er al op <_<

Uiterlijk wel mooi, maar ik blijf bij iedere oneffenheid wel haperen!

Geef mij maar gewoon de standaard veren.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Sinds donderdag middag heb ik ook een gebroken rechter achterveer.

(De Z4 is uit 2007 en hebben we vlak voor de kerst gekocht).....en harde knal was het...maar de auto staat niet scheef en rijd normaal...

Volgens de dealer is het een probleem wat niet vaak voorkomt.

Na het lezen van dit topic denk ik er anders over...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen