Ga naar inhoud

Welke smartphone


Bluezzz Brother

Aanbevolen berichten

Heren,

In mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon heb ik enige twijfel omtrent welke het moet gaan worden, de genoemde telefoons lijken mij het meest te bieden hebben.

Echter, wanneer men de beschikking heeft over een forum met deskundigen op allerlei gebieden kan het natuurlijk altijd zinvol zijn om de meningen te peilen, de vraag is dus:

Apple 3g of HTC touch HD of wellicht andere telefoons welke niet genoemd zijn.

Vereiste voor de telefoon (omdat ik het leuk vindt) is dat er navigatie op zit.

Moet er uiteraard mee kunnen bellen.

Synchroniseren met de agenda op de pc is ook een vereiste.

Gaarne jullie meningen (ook ongezouten meningen ( sommigen kunnen niet anders) ) zijn welkom.

Ad (Bluezzz brother)

Link naar reactie
  • Reacties 110
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

over de iphone hoor ik nog te veel klachten,daarom ben ik een tijdje geleden voor de HTC 730 gegaan.

Faisal (andriol) heeft een HTC touch HD te koop.

Link naar reactie

In de afgelopen drie jaar heb ik gehad:

HP iPaq 6510 (Winmob 5, BT, ingebouwde GPS, GPRS)

Nokia E70 (Symbian series 60, BT, UMTS, WiFi)

Apple iPhone 3G (BT, UMTS, WiFi, GPS)

Mijn ervaring is dat Windows Mobile gewoonweg niet geschikt is voor gebruik in een telefoon. Het is allemaal te traag. Alle apps die je opstart blijven in de achtergrond lopen. Ik kan nu nog het pad "Start - Settings - Programs - Running Programs -> Stop all running programs" dromen dat je toch wel een keer per dag gaat gebruiken omdat alles weer sueprtraag is. Kwam er op neer dat ik eigenlijk na een maandje weer mijn Nokia 6230 als "voice" telefoon heb gebruikt en de iPaq als internet/email/navigatie device gebruikte.

Twee devices begon toch wel lastig te worden. Dus een Nokia E70 aangeschaft. Geen touchscreen, maar wel relatief portable en met het QWERTY toetsenbord waar ik bij de iPaq toch wel aan gehecht was geraakt. Out of the box doet dit ding wat ie moet doen. De sync met Outlook loopt goed, automatisch via BT. De aanwezigheid van wifi maakt dat je eens een keer snel je mail checkt of de files voor je in de auto stapt op momenten waarop je geen laptop op zou starten. Ook 's avonds in bed nog even wat nieuws lezen is erg fijn. Aangezien dit meer en meer werd en het kleine scherm toch wel heel erg klein was (maar wel enorm scherp door de ruime resolutie), toch maar weer eens gekeken naar devices met grotere schermen...

...en dan komen collega's van zakenreizen uit de US terug met iPhones. In het begin merkte ik dat ik vooral het "don't believe the hype" gevoel wilde vasthouden. Je gaat onbewust naar argumenten zoeken waarom het niet zo'n goede keus zou zijn. Maar als je er eenmaal mee "gespeeld" hebt, ben je eigenlijk verkocht. De "out of the box" approach die ze op veel punten genomen hebben is gewoonweg erg goed. Aangezien ik voor mijn zakelijke en prive email Google oplossingen gebruik (Google-for-your-domain en Gmail respectievelijk) was het goed te zien dat Google de webapplicaties "iPhone-aware" heeft gemaakt en de navigatie in "iPhone style" heeft vormgegeven. De manier waarop GPS geintegreerd is, is zelfs nuttig en het stadium "gimmick" voorbij.

Voorbeeld: ik stond laatst in een van god verlaten Limburgs dorp en moest nog een Marktplaats-spul cash ophalen op de terugweg: Ik open de Google zoek-applicatie op de iPhone en zoek op "Rabobank" op basis van mijn GPS coordinaten. Rabo gevonden, "show me directions" (bleek twee blokken verder). geld gehaald. Natuurlijk briefje met Marktplaats-adres thuis laten liggen :D . Dus even naar de mail en daar het adres opgepikt. Op zo'n momenten werkt het gewoon top!

Dus als ik er nu 1 zou moeten kiezen zou het een iPhone zijn. Nadelen: ja hoor, best wel.

1- Het is nog krasgevoeliger dan een telefoon zou mogen zijn. Je MOET gewoon op dag 1 een fatsoenlijke case erbij kopen. Dat houdt ook meteen in dat het ding niet meer in de meeste docks past.

2- Alles rondom een iPhone is propietary ten top. Een standaard 12V "USB ladertje" voor in de auto werkt met alles....behalve een iPhone. Zelfs een USB lader voor een iPod werkt niet op een iPhone (god knows why?!)

3- Uitbreidbaarheid is 0. Geen micro-SD slot, helemaal niks. Dus niet even het standaard 8GB model kopen en voor een paar knaken een 8 of 16GB geheugenkaart erbij

4- Sommige "standaard Smartphone features" zitten er niet op: geen voicedial, geen videoopnames met de camera, geen zoomfunctie in de camera, geen A2DP BT profiel (kon je fijn de muziek van je iPhone naar een BT headset of autoradio streamen).

Toch wegen de voordelen op tegen de nadelen IMHO.

Mocht je toch een E70 overwegen, ik heb er nog een liggen :thumbup::m:

Link naar reactie

Goede bijdrage Ruud.

Ik deel je mening tav Windows Mobile.

Ik heb ook de duurste Samsung xlrgt2 turbo20000 blabla met windows mobile: Waardeloos.

Ik heb overigens begrepen dat de I-Phone met GPS en Bleu Tooth ervoor zorgt dat je batterij binnen no time leeg is. Wat zijn jouw ervaringen?

Link naar reactie
Ik heb overigens begrepen dat de I-Phone met GPS en Bleu Tooth ervoor zorgt dat je batterij binnen no time leeg is. Wat zijn jouw ervaringen?

BT heb ik altijd aanstaan. GPS is alleen aan als een applicatie het gebruikt. Ik laad 'm iedere dag op mijn werk op, dus echt kans om leeg te raken krijgt ie niet.

Laatst wel op basis van de iPhone GPS met google maps door Eindhoven gewandeld naar een restaurant. Zal in totaal 10-15 minuten zijn geweest, maar het batterij-icoontje was zichtbaar "minder vol" daarna.

Het is duidelijk niet bedoeld om op accu-power van Amsterdam naar Maastricht te navigeren. Dit was overigens ook al het geval met de iPaq, dat ging zo hard leeg dat ik niet eens naar huis kon rijden (+- 45 minuten) op een volle accu. GPS in dit soort apparaten is echt bedoeld om even je locatie te peilen om te gebruiken in een applicatie.

Link naar reactie

Mocht je dikke vingers hebben zoals ik :m: zal ik zeker geen touch phone nemen. Ik heb de I phone gehad, kon er niet mee overweg 2 x het ding moeten opsturen aangezien er bij het updaten van alles misging. Ik heb inmiddels de nokia E71 en ben zeer tevreden :thumbup: Op deze pagina kan je testen en revieuws lezen. Succes :D

Link naar reactie

Ook geen touchscreen-fan... ben inmiddels aan de 2e HTC s620 met WM 6.0... kan met niet echt vinden in bovenstaande klachten over met name WM 6.0. Ik weet dat apps blijven draaien, maar de HTC heeft geen periodieke reboot of kill all apps nodig om fatsoenlijk te performen. Vind de simpele HTC s620 helemaal ok, kan tegen een stootje, QWERTY toetsenbord erop, geen GPS, dus niet wat je zoekt vermoed ik.

Link naar reactie

Ik heb twee Windows Mobile telefoons gehad. Het is dat er destijds geen alternatief was, maar echt geweldig is het niet. Het grootste nadeel is het OS, in alles merk je dat dit oorspronkelijk een PDA OS is. Er is alleen een telefoon applicatie bijgekomen. Maar de bediening is kut en onlogisch. Tegenwoordig schrijven ze complete shells over het OS heen om het toch een beetje fatsoenlijk eruit te laten zien... maar onderhuids blijf je met een ouderwets PDA OS zitten. Daarbij zit het met geheugen raar in elkaar (rare verdeling). Een update van het OS kun je niet makkelijk uitvoeren want je mag daarna alles opnieuw installeren. Kortom ik vind het kut (ondanks dat ik het dik drie jaar heb gehad). Nu een iPhone en dat zit gewoon goed in elkaar. Grootste nadeel is dat je op Apple z'n manier moet werken. De agenda die erin zit vind ik niet ideaal maar je hebt eigenlijk geen alternatief. Extra applicaties die beschikbaar zijn zijn allemaal goedgekeurd door Apple en daar zijn ze soms wat selectief in. Als zakelijke telefoon vind ik em iets minder (synchroniseren is ietswat beperkt) maar voor de rest een fijn ding.

Ohja, als navigatietool vind ik de iPhone niets. Google Maps is handig om inderdaad even wat op te zoeken maar het is niet echt navigeren (dus met pijlen werken e.d.). Ook heb je er alleen in Nederland iets aan, aangezien er een dataverbinding moet zijn om die kaarten op te halen. In het buitenland betaal je dan de hoofdprijs, voor mij geen optie. Snap niet dat er nog geen fatsoenlijke navigatieapplicatie beschikbaar is, ze moeten niet zo flauw doen bij Apple.

Ruud: ik werk ook met Google Apps maar het nadeel vind ik dat je die agenda dus niet goed kunt gebruiken. Je kunt em ophalen in Calender op je OS X en ook synchroniseren (dus Google<->OS X->iPhone), maar dat kan nooit direct via de iPhone (Google->iPhone). Ook nieuwe afspraken toevoegen is onmogelijk want die komen in de normale agenda en niet in je Google Apps calender. Vind ik toch jammer zoiets.

Link naar reactie
Ja en? Alles is al 235x voorbijgekomen op het forum, wat is je punt :fiew:

in willekeurige volgorde:

- wat zijn goede banden?

- mijn Z3 heeft last van spoorvorming... heeft een veerpootbrug zin?

- ik wil een Z3 aanschaffen, waar moet ik op letten?

- help, airbaglampje brandt!

- hoe kan ik de oranje glaasjes in mn koplamp vervangen?

en met stip nieuw in de lijst:

- IPod in de Z4!?

Link naar reactie
Ja en? Alles is al 2x voorbijgekomen op het forum, wat is je punt :fiew:

Roger, alles in het leven, en in dit universum, komt steeds terug (in een meer of minder vergelijkbare vorm), echter een belangrijk punt om het leven leuk te houden is de frequentie van die herhalingen op de zogenaamd natuurlijke frequenties te houden, zodat er resonantie kan ontstaan. Ik streef er naar deze frequenties hier op het forum ook optimaal te houden.

Link naar reactie
Ik streef er naar deze frequenties hier op het forum ook optimaal te houden.

Bart, op een iPhone/Nokia/Winmob-brick zit ook een kalender, kun je alles conform wensfrequentie inplannen! :fiew: ;)

Link naar reactie
Ik kan natuurlijk ook mijn sampling rate hier op het forum verlagen

Dan zou ik een iPhone kopen. Is veel leuker dan minder op het forum zijn. :fiew:

Link naar reactie
Ik kan natuurlijk ook mijn sampling rate hier op het forum verlagen, zodat er misschien wat topics voorbij mijn Nyquist frequentie vliegen.

Het is maar goed dat ik mijn sampling rate op het gebied van topic lutsers niet aan heb staan.

Heren, voor zover bedankt voor alle input, ik weet nog steeds niet welke ik moet nemen, lol....

Het enige dat ik wijzer ben is dat de apple 3g wat minder aantrekkelijk is geworden gezien de batterijcapaciteit (bij gebruik als navigatietool).

Niemand nog ervaring met de HTC touch HD (ik weet dat het een betrekkelijk nieuw gadget is) maar er zij er altijd wel een paar die alles als eerste hebben, ik ben hier zeer benieuwd naar.

Nogmaals, alvast bedankt.

Link naar reactie

Dan moet je wel ff een verschil maken tussen de subjectieve lutsers en de objectieve lutsers. Vanuit mijn, toegegeven subjectieve, oogpunt zijn alle Y-chromosoompjes die zich druk maken over een telefoon (danwel horloge :fiew: ) lutsers ;)

Link naar reactie
Dan moet je wel ff een verschil maken tussen de subjectieve lutsers en de objectieve lutsers. Vanuit mijn, toegegeven subjectieve, oogpunt zijn alle Y-chromosoompjes die zich druk maken over een telefoon (danwel horloge :fiew: ) lutsers ;)

Je hebt natuurlijk gelijk, het is veel nuttiger om je druk te maken over de vraag of een soortgelijk topic al eerder de revue heeft gepasseerd. :D

Link naar reactie

Hebben we het in verband met telefoontje niet eerder over Gadsers (Gadget + Prutsers)? :fiew:

Het enige dat ik wijzer ben is dat de apple 3g wat minder aantrekkelijk is geworden gezien de batterijcapaciteit (bij gebruik als navigatietool)

Ik luts nog even verder: Ik denk dat welke smartphone je ook gaat nemen, deze altijd voorzien zal moeten worden van 12V voeding als je 'm gaat gebruiken als navigatietool.

Wat een belangrijkere reden zou zijn de iPhone niet te nemen, is dat er op dit moment nog geen fatsoenlijke "turn-by-turn" navigatie-oplossingen (zoals bijv TomTom voor winmob/symbian) zijn voor de iPhone.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.