Ga naar inhoud

Geile muziek


The Shrike

Aanbevolen berichten

In 1989 gaf Metallica 1 vab de IMHO beste concerten ooit (natuurlijk was afgelopen Maandag ook helemaal geweldig).....oordeel zelf :fiew:

Yeah, maandag was fantastisch!!!!!! :unsure::blink: Dat podium in het midden was briljant, het repertoire een goeie mix van oude shit en nieuwe shit en de laser- en vuurshow was helemaal geweldig!!!!! De foto's op de toursite zien er ook mooi uit

Link naar reactie

[oude lul modus] vroegah, voordat ik vrouw en kinderen had, een paar keer Metallica gezien. Meest bijgebleven is Torhout ergens '92 of '93. We stonden bij de afsluitende act (Metallica) al wat naar achteren, en dat was ook maar goed ook denk ik. Zo ging er bij de soundcheck al een bas over dat weiland waar mijn schaamharen van kromtrokken. Nooit meer goed gekomen. Je zag een rare push van mensen die naar achteren wilden en tijdens de sessie zelf was het geluid zo hard , dat we het idee had dat we ter plekke een hartritmestoornis gingen krijgen. Wonderbaarlijk genoeg maakten de speakers dit geluid zonder veel distrortion, dus het voelde wel puur, maar god wat hard. Ik heb best veel concerten en festivals al crowdsurfend en buhnedivend vooraan gestaan, maar dit was echt te veel. Er moeten mensen met bloedende oren gestaan hebben. Disclaimer: geestverruimende middelen hebben deze ervaring niet vertroebeld. [/oude lul modus]

verder ben ik zo'n sukkel die de black album eigenlijk vooral goed vind. Ik weet dat "echte" fans je dan uitspugen, maar het zij zo.

Link naar reactie
[oude lul modus] vroegah, voordat ik vrouw en kinderen had, een paar keer Metallica gezien. Meest bijgebleven is Torhout ergens '92 of '93. We stonden bij de afsluitende act (Metallica) al wat naar achteren, en dat was ook maar goed ook denk ik. Zo ging er bij de soundcheck al een bas over dat weiland waar mijn schaamharen van kromtrokken. Nooit meer goed gekomen. Je zag een rare push van mensen die naar achteren wilden en tijdens de sessie zelf was het geluid zo hard , dat we het idee had dat we ter plekke een hartritmestoornis gingen krijgen. Wonderbaarlijk genoeg maakten de speakers dit geluid zonder veel distrortion, dus het voelde wel puur, maar god wat hard. Ik heb best veel concerten en festivals al crowdsurfend en buhnedivend vooraan gestaan, maar dit was echt te veel. Er moeten mensen met bloedende oren gestaan hebben. Disclaimer: geestverruimende middelen hebben deze ervaring niet vertroebeld. [/oude lul modus]

verder ben ik zo'n sukkel die de black album eigenlijk vooral goed vind. Ik weet dat "echte" fans je dan uitspugen, maar het zij zo.

Ik heb zo ooit eens een optreden in een kleine zaal van de band met de veelzeggende naam Napalm Death meegemaakt. Ik ging echt bijna over mijn nek van het voortdurende gebeuk van het sublaag uit de PA. En ik stond zeker niet vooraan. Snap niet dat die gasten niet stokdoof zijn.

Link naar reactie
[oude lul modus] vroegah, voordat ik vrouw en kinderen had, een paar keer Metallica gezien. Meest bijgebleven is Torhout ergens '92 of '93. We stonden bij de afsluitende act (Metallica) al wat naar achteren, en dat was ook maar goed ook denk ik. Zo ging er bij de soundcheck al een bas over dat weiland waar mijn schaamharen van kromtrokken. Nooit meer goed gekomen. Je zag een rare push van mensen die naar achteren wilden en tijdens de sessie zelf was het geluid zo hard , dat we het idee had dat we ter plekke een hartritmestoornis gingen krijgen. Wonderbaarlijk genoeg maakten de speakers dit geluid zonder veel distrortion, dus het voelde wel puur, maar god wat hard. Ik heb best veel concerten en festivals al crowdsurfend en buhnedivend vooraan gestaan, maar dit was echt te veel. Er moeten mensen met bloedende oren gestaan hebben. Disclaimer: geestverruimende middelen hebben deze ervaring niet vertroebeld. [/oude lul modus]

verder ben ik zo'n sukkel die de black album eigenlijk vooral goed vind. Ik weet dat "echte" fans je dan uitspugen, maar het zij zo.

Haha..dat had ik helemaal niet achter jou gezocht :schater: .... toegegeven de black album is nog steeds een van de beste albums ! Als het goed is krijg ik vandaag de 1989 tour op dubbel cd binnen (Damaged Justice Tour 88 / 89) :thumbup:

Link naar reactie
Haha..dat had ik helemaal niet achter jou gezocht

Zal ik dan ook maar toegeven dat ik in 1992 op Torhout/Werchter ben geweest. :thumbup: Ik weet alleen nog dat Luka Bloom en Red Hot Chili Peppers (met "sok-outfit" destijds nog) en Bryan Adams (als laatste, mooi moment om alvast te vertrekken) speelden.

Maar wees gerust, op Luka Bloom's "Acoustic Motorbike" na luister ik nu niet veel muziek meer van die tijd :thumbup:

Link naar reactie
Zal ik dan ook maar toegeven dat ik in 1992 op Torhout/Werchter ben geweest. :thumbup: Ik weet alleen nog dat Luka Bloom en Red Hot Chili Peppers (met "sok-outfit" destijds nog) en Bryan Adams (als laatste, mooi moment om alvast te vertrekken) speelden.

Maar wees gerust, op Luka Bloom's "Acoustic Motorbike" na luister ik nu niet veel muziek meer van die tijd :thumbup:

Jij kijkt gelukkig alleen nog naar tekenfilms uit die tijd :kicking: :schater:

Link naar reactie
Jij kijkt gelukkig alleen nog naar tekenfilms uit die tijd :kicking: :schater:

Luister er ook nog wel eens naar, de originele CD van The Simpsons Sing the Blues bijvoorbeeld :thumbup:

The_Simpsons_Sing_the_Blues.gif

Lisa's duet met Bleedin' Gums Murphy, "The Moanin' Lisa Blues", is nog steeds top ("this morning my own mother, gave my last cupcake away"). :fiew:

Maar ik weet dat ik een van de weinigen ben, verder ben ik vrij normaal (op mijn voorliefde voor coupe's na) hoor :thumbup:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
verder ben ik zo'n sukkel die de black album eigenlijk vooral goed vind. Ik weet dat "echte" fans je dan uitspugen, maar het zij zo.

Nadia, vanavond op NL3 geleerd waarom ik de black album zo goed vind tov het eerdere werk. Dit was het eerste album waarbij ze een fatsoenlijke producer (heerlijke naam: Bob Rock) kregen die van de SF-garage-boeren een band maakte.

Link naar reactie
Nadia, vanavond op NL3 geleerd waarom ik de black album zo goed vind tov het eerdere werk. Dit was het eerste album waarbij ze een fatsoenlijke producer (heerlijke naam: Bob Rock) kregen die van de SF-garage-boeren een band maakte.

Aha is dat het! Nou ik had het programma dus opgenomen maar dankzij onze vrienden van upc die een hele reset hebben gedaan van de box (vanwege een storing op de functie 'uitzending gemist') is de hele hard disk leeg, inclusief die opname <_<

Het goeie nieuws is dat uitzending gemist het wel weer doet alleen moet ik dan maar naar de gewone versie kijken ipv HD.

Afijn, back on topic, fijn dat je ontdekt hebt waarom je de MetalGoden pas ontdekt hebt toen de muziek (door de slimmer producer) commercieler werd.... :rolleyes:

Link naar reactie

Een heavymetalconcert kan misschien best leuk zijn, maar snap niet dat jullie de muziek leuk vinden in de auto.

Reed deze week lekker open en hoorde Alanis Morisette met : Hand in my pocket en draaide spontaan de volumeknop helemaal open.

Heb het op youtube nog eens beluisterd/geanalyseerd (er staan meerdere versies) Het zit hem in de rustige ritme sectie en spanning opbouwende gitaarsolos denk ik.

Link naar reactie
  • 5 weken later...

klopt. De tekst heeft wat racistische noten, die hij ook weer relativeert, maar ze blijven racistisch. Buiten dat stukje vind ik het echter geile muziek. P.s. Als NWA of Public enemy over Niggas zingen en "da witte onderdrukker" willen uitroeien klaagt ook niemand...

Link naar reactie
klopt. De tekst heeft wat racistische noten, die hij ook weer relativeert, maar ze blijven racistisch. Buiten dat stukje vind ik het echter geile muziek. P.s. Als NWA of Public enemy over Niggas zingen en "da witte onderdrukker" willen uitroeien klaagt ook niemand...

Afgezien van de tekst is het een goed nummer. Ice T heeft overigens ooit het omgekeerde beweerd, zijn cop killer werd enorm bekritiseerd maar Axl Rose mocht wel one in a million zingen. Toch kan ik Bodycount (ICE T's metalbandje) wel waarderen, afgezien van de erg foute teksten.

PS: wat is die gozer erg geworden...

axl_rose_after_plastic_surgery.jpg-762164.jpg

Link naar reactie

ff wat anders. Voor al diegenen die wild waren eind jaren 80, begin jaren 90, is het boek beneden een aanrader. Ik vind RHCP helemaal goed, dus dat speelt ook mee, maar het boek is vooral een reis terug in de tijd met muziek op de achtergrond en van verwondering in verwondering gaan over hoe veel geluk iemand kan hebben.

9780751535662.jpg

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.