Ga naar inhoud

De (ex) motoren van ForumMembers...


Zedri

Aanbevolen berichten

  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Echtwel, 7 posts hoger! Maar je mag er wel mee patsen hoor, is een mooie motor ;)

Klopt, heb ik tegelijkertijd gedaan, en dacht de eerste verwijderd te hebben. Dank zij jou staat ie er nu driemaal!!! Toch bedankt om hem mooi te vinden.

Vond ik ook, alvorens hem te kopen, hoe langer ik hem heb hoe mooier ik hem vind. En.... nu nog steeds denken velen dat ie nieuw is.

Deze motor was dus qua design zijn tijd ver vooruit. (als ik naar Japanners kijk uit hetzelfde jaar... 1998???)

Maar het is vooral een erg fijne motor om mee te rijden, vooral na het monteren van 2 Bridgestone's.

Link naar reactie
Sinds wanneer is dit een brommer-forum?

Straks ook de ex-auto's en ex-vriendinnen (of vrienden voor ........... ;) ).

Brommer??? zal ik er eens mee over je teen rijden? (285Kg ZONDER mij) :rolleyes:

Link naar reactie
zeker met je ex achterop! :schater:

als dat even kon, (de ex achterop), ik doe een wheelie van hier tot in Timboektoe :schater:

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Ik ben ooit begonnen op een '82-er Honda CB750F (het kleine broertje van de Bol d'Or), daarna een Kawasaki GPZ600R uit '89, en nu een '97 Honda Firestorm. Zie foto!

Ik rijd er alleen nooit op, dit jaar slechts 800km... Deze motor is bijna 14 jaar oud en heeft 16000km gelopen. :thumbup: Teveel dingen te doen, te weinig tijd...

28062007.jpg

Link naar reactie

Hoi, na het behalen van mijn motorrijbewijs in 1990 heb ik de volgende motoren gehad:

- Kawasaki GPZ 300 (2 cyl ) 1990 -1991

- Honda Reverse 650 cc 60 pk 1991 - 1995

- BMW k75 750 cc 75 pk 1995- 1999

- BMW R1100R 1100 cc 90 pk 1999 - 2006

Door de komst van de 1e cabrio heeft de motor het onderspit gedolven. De laatste 3 jaar niet meer dan 3000 km mee gereden en uiteindelijk verkocht.

bmwr1100r3.jpg

k750002.jpg

p1010626.jpg

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

4d94083ea0412-PICT0001.JPG

Dit is de foto van mijn laatste motor: Suzuki GSX-R 750 Anniversary (bwjr 2005)

Ik ben begonnen op een Kawasaki Z 900 (1994), daarna: Yamaha FZR 750 (Japanse import), Suzuki GSX-R 750 (1998), Suzuki GSX-R 750 (2004).

Link naar reactie

Mijn historie met motoren:

Nummer 1: Als laatste jaars student in '98 een Honda CBR 600 F uit 1994 gekocht. Daar in twee jaar 30.000km op gezet.

cbr600f220weg.jpg

Nummer 2: Een nieuwe Honda VFR 800 FI. Deze motor heb ik tien jaar gehad en 64.000 km op gezet.

2525205.jpg

Nummer 3: Mijn huidige motor is een Aprillia Tuono 1000R Factory uit 2007. Nu bijna 2 jaar in mijn bezit en gekocht met 4.500 km op de teller en inmiddels 16.000 km op de teller.

mijntuono.jpg

Maar ja, dit jaar voor het eerst twee speeltjes: De Tuono en een :muur: roadster. Met mooi weer moet ik kiezen :angry:

Het leven is zwaar :rolleyes:

Link naar reactie

Nou dan ook maar even mijn motor historie, begonnen op mijn 17 met motor rijden (zonder het begeerde roze papiertje) na natuurlijk een aantal jaren met de nodige brommers te hebben gerommeld.

Mijn eerste motor was een zo goed als nieuwe Suzuki GS 550 zoal deze maar dan in het rood p3090006.jpg

hier heb ik ongeveer een jaar of drie op gereden (nog altijd zonder het begeerde papiertje).

Mijn tweede motor heb ik pas weer gekocht in 1994, nadat ik toen pas het begeerde papiertje had behaald, dit was ook weer een suzuki, maar dan een geïmporteerde Intruder VS 700, als deze

suzuki-intruder-vs700-uit-1986-met-veel-chrome.jpg

deze helemaal uit elkaar gehaald en opgeknapt.

En mij laatste motor was deze

80217599_1.jpg

een suzuki GSX 600 F ook knal rood, dus veel poetsen, ook voor mij gelde te weinig tijd en dus stond de motor ook meer in de garage dan in op zijn natuurlijke omgeving de weg, helaas heb ik hem in ergens in 2002 totaal los gereden

Na het ongeluk, waar ik gelukkig goed van af ben gekomen, had ik het wel gehad met motoren, te link die twee wielen, vandaar ook vorig jaar gekozen voor het veel leukere en fijnere roadster gevoel van de Z3, o ja, tussendoor heb ik ook nog een poosje aan ultralight vliegen gedaan, maar dat was niet te betalen voor een eenvoudige arbijder als ik, en de toekomst, ach ik houd het de komende jaren maar bij mijn Z, is toch een geweldig gevoel met al de jaloerse blikken om je heen, of zoals een collega vorige week nog zij, "dat kost wel een kapitaal z'n sportwagen" hij schatte hem op een ton, ik heb toen even smakelijk gelachen en zij tegen hem dat hij hem voor de helft wel mocht hebben.

Maar ik heb er wel voor een ton plezier van, en dat is alles waard. :rolleyes:

Link naar reactie

Verschillende motoren gehad......... eerst omdat ik niets anders kon betalen......jaren lang omdat ik het leuk vond.

Alle motoren op een rijtje : Alle motoren

Nu te koop deze mooie fiets....weing kilometers......eerste eigenaar.

Voor meer info zie : Alle info over deze motor

20050928010227aa.jpg

Grrrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 2 weken later...

leuk topis om te lezen....

zitten een stel mooie motoren bij...

Dan zal ik ook mijn bijdrage leveren...

ex:

suzuki gs750....

net van school en op zoek naar een motor, niet te veel geld om te besteden...

dus ja bij een lokale verkoper een oude suzuki gs750 gekocht....

bleek later te zijn uitgehoond naar 840....

alleen niet op de goede manier, dus enorm olie verbruik....

dikke pluimen uit de uitlaat....

en garantie tot de deur.....:-(

dus samen met m'n vader het blok uit elkaar getrokken en toen zaggen we dat het uithonen niet goed was uitgevoerd....

via een lokale garage wat info ingewonnen en kwam er op neer dat het blok vervangen moest worden...

maar goed spaarcentjes waren op gegaan aan de motor...

de eigenaar van de garage vond het erg leuk dat ik de motor zelf al helemaal uit elkaar had gehaald en weer in elkaar had gezet...

dus stelde hij voor dat hij een bok zou kopen en dat ik alleen de onderdelen hoefde te betalen die ik nodig had....

MAAR dan moest ik wel meehelpen om het blok in orde te maken...

dus ja gedaan....

erg leuk van die man en veel geleerd...

uiteindelijk een hele goede motor en veel plezier van gehad....

huidige motor:

honda shadow ace 750 american classic....

(vt750C2)

helaas niet heel veel tijd om op te rijden...

dus niet heel veel km...

maar wanneer het kan....:D

zal kijken van het weekend of ik wat foto's kan uploaden.

Link naar reactie

Ook ik heb een paar brommertjes gehad.

Toen ik rond de 16 was begon ik op een Honda MT5

Opgevoerd met een 70cc en nog wat zaken.

Vanzelfsprekend met gladde banden, slechte remmen, e.d. Want een hele echte speciale nep paris-dakar tank was veel belangrijker.

mt5a.jpg

Jaren later, midden in de midlife-crisis, een Honda CBR600F gekocht.

Eigelijk een heel geinig dingetje aan gehad.

Honda-CBR600F-1999.jpg

Ik liep langs een winkel en opeens had ik een BMW 1200 cruiser

bmw.jpg

Leuk hoor een cruiser, maar ik wilde weer iets meer pit.

Omdat de supersport ooit gestart is met een 750cc, wilde ik om die reden juist die.

Dus kwam er een Suzuki GSXR750

soez.jpg

En nog een.

soez3.jpg

Ik rij een keertje achter een firestorm en vond dat ding prachtig klinken.

Dat kan beter dacht ik en nu rij ik een Duc met blèrpijpen

Ducati.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.