Ga naar inhoud

De (ex) motoren van ForumMembers...


Zedri

Aanbevolen berichten

Begonnen op een Honda Bol D'or. Toen die wat korter is geworden een BMW K75.

En nu: 5 jaar een BMW R1150 RT

Elk weekeinde weer een moeilijke keuze:

Alleen met de BMW R1150RT of samen met de BMW Z3 1.8

Regelmatig dus zondagmorgen de motor en zondagmiddag de Z3.

beiden fun.

groeten

Peter.

Link naar reactie
  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

eerste motor jamaha 200 rd een 2-tact ik was 15 toen <_< ,hij ging echt hard wanneer ik hem gestart kreeg :schater:

honda CB 750 F z'n 23 jaar geleden alweer was er reuze blij mee dat ding ging als de brandweer ( dacht ik )

toen susuki 750 EF reed ontzettend veel soepeler en deze was veel sneller

toen een honda CBR 1000 deze alweer tijden in bezit , wat een kanon , (wanneer je er een tijdje niet op hebt gereden ).

vorig jaar een off-road kawasaki 500 nog wat gekocht , een grote cross brommer zal ik maar zeggen erg leuk om zo maar mee te tuffen en af en toe een dijkje mee te pakken.

Nu sinds 2 maanden de ZZZ roadster 2.8 :thumbup: ,niet veel meer op de motors gereden sindsdien .

:nono: gr dirk

Link naar reactie

Ik heb toevallig van de week maar weer es een motorke gekocht. Mijn historie:

Aprila RS250 2001 (nieuw gekocht)

Suzuki GSX-R 600 K1 (nieuw gekocht)

Honda CBR 600 RR 2003 (nieuw gekocht, 30000km Nordschleife opgezet :thumbup: )

Yamaha R1 1999 (2 weken gehad, meteen verkocht, wat een klote motor qua stuurgedrag)

En nu een Aprilia RSV 1000 R 2002 gekocht, dus met Ohlins-vering, Brembo remmerij, OZ-magnesium velgen etc. Ben er blij mee!

Link naar reactie
Omdat er toch wel veel motorliefhebbers onder ons Zijn lijkt het me leuk om hier eens een draadje aan te wijden.

Bijv:

Tobiastoeter - BMW K

Rob - Harley Davidson

Marcel - VMAX

Fabian - Honda CBR

Yellowrider - BMW K1

Het mogen ook jullie EX-motoren Zijn.

Mijn exen op volgorde:

* SuZuki GS550

* Honda CB900

* Honda CB750F2

* Honda CB350 (Pekelvretertje)

* Yamaha RD350LC (Tweetakt)

* Yamaha XT600 (Wit)

* Yamaha XT600 (Zwart)

* Honda XR600

* KTM 600LC4

* BMW R100RT

Ik heb vrijwel overal foto's van maar die moet ik eens inscannen.

Tobiastoeter: (Ik ben Zo vrij geweest... ;) )

p1000280np2.jpg

p1000281je5.jpg

De BMW heb ik niet meer sinds mijn scheiding, deze is er voor in de plaats gekomen. :rolleyes:

2850115426uiow.jpg

Yamaha Venture Royale XVZ 1300 TD

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ok knalfietsen dus

heb ik ook nog (alhoewel deze nu even niet zoveel gebruikt word door de nieuwe z)

suzuki 80 cc crossmotortje (fabrieksgetuned )

kawa z(weer die z)650

en nu al jaren

honda magna v65

1100cc

120 pk 4cyl 16 klepper

bj 1985

echt vreselijk snel op een recht stuk (voor zo,n oude fiets)

eigenlijk kan ik u niet zo snel bedenken waar ik m voor weg zou doen deze fiets doet alles wat ik ervan verwacht

p4110892.jpg w2048.png

Link naar reactie

Nu, na enkele jaren brommers (toen nog niet 'geknepen'), een Yamaha 250. Met een echte race kuip (gekocht bij de broers Harrie en Kees vd Kruijs) en wat eigen werk een race-replica van gemaakt, in de toen wit-met-rode-streep Yamaha race kleuren. Heb er maar één foto van, en dan nog op papier (dus moet ik nog een keertje inscannen).

Nu, de brommers:

- allereerst een Bury (jawel, moet een nevenmerk van Novy (ook al zo'n ter ziele gegaan Belgisch merk) geweest zijn. Er zat een Sachs motor in, die later door een Flandria-blokje vervangen werd

- dan een aantal Flandria's Rekord, in de meest rare combinaties, maar steeds sneller

- uiteindelijk 2 jaar 50cc snelheidsraces, met een aangepast Giulietta frame en, jawel hoor Flandria blokje. Hoewel er een Kreidler cylinder op zat, nooit snel genoeg om de 'echte' Kreidlers te verslaan. (die hadden toen al vijf versnellingen, de Flandria maar vier)

Jaren later: de genoemde Yamaha

en dan heel recent (een paar jaar terug):

- BMW K1200RS (nog steeds meer dan gewoon maar tevreden mee)

Als 'heropstapper' in het begin gedacht: "waar rijdt dat ding met mij naartoe", maar gaandeweg terug het zelfvertrouwen gekweekt, en zeker na montage van Bridgestone BT 021 banden teruggevonden.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Leuk topic,

Eerst wat jaren af en toe iets huren (o.a. Bandit). Daarna een aantal jaren een Yamaha Fazer gereden waarmee ik heerlijk tussen de files door heb kunnen laveren!

Nu alweer 5 jaar een Ducati en dat heeft dus alles, snelheid, fun, strak sturen maar vooral een super geluid (komend weekend weer even heerlijk rijden in de Eifel, maar dan toch maar met de Db killers).

ducati.jpg

en natuurlijk de Z3 want dat iets weer iets voor ons 'tweetjes' (die uitlaten van de Duc zitten toch iets te hoog......)

dsc0062bak.jpg

Paul

Link naar reactie
Leuk topic,

Eerst wat jaren af en toe iets huren (o.a. Bandit). Daarna een aantal jaren een Yamaha Fazer gereden waarmee ik heerlijk tussen de files door heb kunnen laveren!

Nu alweer 5 jaar een Ducati en dat heeft dus alles, snelheid, fun, strak sturen maar vooral een super geluid (komend weekend weer even heerlijk rijden in de Eifel, maar dan toch maar met de Db killers).

ducati.jpg

en natuurlijk de Z3 want dat iets weer iets voor ons 'tweetjes' (die uitlaten van de Duc zitten toch iets te hoog......)

dsc0062bak.jpg

Paul

He ik zie dat je in Zuid Holland resideert. Ben je wel eens bij Ducati Rotterdam geweest?

Link naar reactie

Klein begonnen (sic) Harley Liberator, Suzuki Hustler 250 2-takt, ik weet niet of dit model in Nederland op de markt is geweest, ik had hem in Australië en ooit in 1 dag Sydney-Melbourne (950km.) gereden, heb nog pijn in m'n kont als ik er aan denk.

Momenteel een Yamaha FJR 1300 voor woon-werk.

Link naar reactie
In '76 begonnen op een kawa 350 2takt, '77 kawa z650 (nog steeds in bezit) '99 kocht ik mijn harley fatboy,en mijn vrouw haar sporter xl53c,die we 2 weken geleden verkocht hebben om vervolgens de z3 aan te schaffen.

harleyjack.jpg

img0472v.jpg

Ik zou die link van het tweede plaatje even verwijderen, we kunnen nu zo in je imageshack!

Mooie motoren btw, is de Z ook stemmig zwart?

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Sinds 1983 vrijwel altijd een motor gehad (dus geen heropstapper). Vaker oude beestjes welke ik met veel geduld en liefde geheel opknapte, maar i.v.m. het ontbreken van een 2e auto ook's winters doorgereden....... :rolleyes: .....tot 1996, toen hadden we 2 auto's en werd de motor "hobby".

Yamaha DT125 (gekocht in 1983)

Yamaha DT 125 LC (gekocht in1983)

Yamaha XS 500 (gekocht in 1984)

Honda CB 750 F2 (gekocht in1990)

Kawasaki GPX 750R (gekocht in 1996)

Triumph Trophy 1200 (gekocht in 2002)

BMW R850RT Evo/Integraal (gekocht in 2006)

Nu gebruik ik de motor alleen voor "recreatieve" doeleinden. Ook een aantal cabrio's gehad, maar 't bloed kruipt waar 't niet gaan kan.... :thumbup:

De motor word nu vooral gebruikt voor toerritten. Lekker een weekendje weg met "de mannen", GPS op de fiets, flink wat km's maken, leuk hotelletje, lekker pintje/lekker eten en dan lekker over auto's en motoren lullen (ja die anderen zijn ook allemaal auto/motor-gek)

SDC10575.jpg

Link naar reactie

Leuk om eens in dit topic te 'bladeren'.

Valt mij op dat de meest diverse motormerken vertegenwoordigd zijn! Misschien was het wel tof om een soort invulbaar tabelletje te maken, waarbij alle motor- (en ex) motorrijders hun merken kunnen invullen?

Met bvb voor de BMW's onderscheid tussen de 2- en de 4cylinders? (want in de BMW-motormiddens zijn dat ook twee aparte werelden).

Voor mijzelf kan alvast ingevuld worden:

- brommers: Bury, Flandria

- motoren: Yamaha DS250, BMW K 1200RS (heden nog in mijn bezit), dus wel een 'heropstapper'

nwg3xx6jp40.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 1 maand later...

Had nog geen foto geplaatst van mijn BMW K 1200RS, bij deze dan:

nwg3xx6jp40.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.