Ga naar inhoud

Even knallen in Duitsland!


Aanbevolen berichten

Je hoeft ook niet achter elkaar aan te razen, gewoon afspreken op de eerst volgende parkeerplaats :thumbup: en de wat snellere broeders moeten af en toe even het pootje van het gaspedaal halen :D en daarvan heb ik nu een kramp ;)

Die kramp gun ik je van harte, arrogantje! :D :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 123
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sterker nog, een stoet ZZZ-tjes die met minimaal 220 km/h op de linkerbaan zit lijkt me levensgevaarlijk.

Af en toe ben je al benauwd of de mensen op de rechterbaan wel doorhebben dat niet een, maar drie man langs komt razen.

Volgens mij kun je dit soort zaken niet doen met meer dan drie, hooguit vier man.

Degenen die zich aangemeld hadden voor deze zeer exclusieve :thumbup: bijeenkomst maar niet mochten van hun echtgenote krijgen toch voorrang bij de volgende rit ;)

Link naar reactie
Degenen die zich aangemeld hadden voor deze zeer exclusieve :thumbup: bijeenkomst maar niet mochten van hun echtgenote krijgen toch voorrang bij de volgende rit :D
Goh, ik organiseer ook eens wat krijgt meteen het predikaat exclusief ;) maak ik meteen gebruik van bij de volgende rit is de koffie 7,50 en gebruik van het toilet 2,00 :schater: Geen paniek boy's de rit is recht toe recht aan, parkeerplaatsen zat onderweg, dus met een wat grotere groep valt er best het e.e.a. te regelen :D Heeft iemand een voorstel qua datum ik ben zelf vanaf volgende week 2 weken weg
Link naar reactie
Goh, ik organiseer ook eens wat krijgt meteen het predikaat exclusief ;) maak ik meteen gebruik van bij de volgende rit is de koffie 7,50 en gebruik van het toilet 2,00 :schater: Geen paniek boy's de rit is recht toe recht aan, parkeerplaatsen zat onderweg, dus met een wat grotere groep valt er best het e.e.a. te regelen :D Heeft iemand een voorstel qua datum ik ben zelf vanaf volgende week 2 weken weg

In ieder geval dus na jouw vakantie lijkt mij zo :thumbup: dusdat zal ergens in Augustus of eind Juli worden dan ofzo ??

Link naar reactie
In ieder geval dus na jouw vakantie lijkt mij zo :thumbup: dusdat zal ergens in Augustus of eind Juli worden dan ofzo ??

Hij kan toch de sleutels afgegeven zodat wij in zijn vakantie gewoon daar kunnen verzamelen. En, dit is tegen mijn principes, maar ik vind dat er dan 1 QP met een vrouw erin moet meerijden. De QP voor het halen van bier en chips en de vrouwelijke bestuurder voor het schoonmaken van het huis van onze gastheer :schater:

NB Zijn er wel vrouwen met een QP? Of is dit munitie geven aan de QP'ers die nu vast gaan zeggen dat het een echte mannenauto is?

Link naar reactie
Hij kan toch de sleutels afgegeven zodat wij in zijn vakantie gewoon daar kunnen verzamelen. En, dit is tegen mijn principes, maar ik vind dat er dan 1 QP met een vrouw erin moet meerijden. De QP voor het halen van bier en chips en de vrouwelijke bestuurder voor het schoonmaken van het huis van onze gastheer :schater:

NB Zijn er wel vrouwen met een QP? Of is dit munitie geven aan de QP'ers die nu vast gaan zeggen dat het een echte mannenauto is?

De QP is in tegenstelling tot de Roadster (toch een beetje uni-sex) een echte mannenauto :schater:

Hmm ik denk niet dat mijn vriendin zin heeft om schoon te maken....eten en drinken past natuurlijk wel achterin bij mij.

Link naar reactie
Klinkt goed, volgende keer wil ik ook wel mee, maar wat is nu het verschil tussen een 2.8, 3.0 en M?? Daar ben ik toch wel benieuwd naar... Of heb ik een reactie over het hoofd waar dit in stond??

Heel simpel :

Leuk-------Leuker--------LEUKST :schater:

Link naar reactie
Hij kan toch de sleutels afgegeven zodat wij in zijn vakantie gewoon daar kunnen verzamelen. En, dit is tegen mijn principes, maar ik vind dat er dan 1 QP met een vrouw erin moet meerijden. De QP voor het halen van bier en chips en de vrouwelijke bestuurder voor het schoonmaken van het huis van onze gastheer :schater:

NB Zijn er wel vrouwen met een QP? Of is dit munitie geven aan de QP'ers die nu vast gaan zeggen dat het een echte mannenauto is?

Sleutel ligt onder de mat, koffie in de linker la van het eiland en het belangrijkste tap staat op het aanrecht. Schoonmaak spullen liggen in de bijkeuken :thumbup: . Als jullie binnen zijn even 4 rauwe biefstukken voeren aan mijn honden, en het wilde zwijn in de garage laten :kisstogether:
Link naar reactie
Klinkt goed, volgende keer wil ik ook wel mee, maar wat is nu het verschil tussen een 2.8, 3.0 en M?? Daar ben ik toch wel benieuwd naar... Of heb ik een reactie over het hoofd waar dit in stond??

tja er is al aardig wat over gezegd, maar maak gebruik van de gelegenheid om op je vraag in te gaan... het was echt nl. geweldig om met die 3 auto's op pad te gaan en de verschillen te zien! Het loopt allemaal van diezelfde productieband af maar de auto's/ motoren verschillen toch echt fundamenteel van elkaar. Qua performance, qua power, qua souplesse...

Voor we Duitsland ingingen waren de auto's goed warm gereden (had er al dik 250 km voordat we vol gas gingen). Zat in de middelste auto (qua power) en zal proberen het objectief te houden: de 3.0 viel me alleszins mee ten opzichte van de :D, terwijl ik me verbaasde over het toch best grote verschil in performance tussen de 2.8 en de 3.0. Grootste verschil tussen M en 3.0 ligt in met name in de acceleratie, met name boven de 200 km/u, daaronder is met snel schakelwerk en een rap rechtervoetje eea redelijk te volgen (al weet ik dat Roger idd lichte kramp moet hebben van het liften op sommige punten). De 0-100 sprint tussen de M en 3.0 scheelt een halve seconde (niet gemeten maar de fabriekopgaven lijken me redelijk waarheidsgetrouw). Het verschil tussen de 3.0 en 2.8 was duidelijker, ook tussen de 100 en 200 km/u kon de 2.8 het ook af en toe moeilijk volgen.

Het verschil in PK's tussen 2.8, 3.0 en 3.2 komt op de weg eigenlijk raar tot uiting bij de hoge snelheden. Verschil tussen de 2.8 en 3.0 is krap 40 pk maar en het verschil tussen de 3.0 en de M 3.2 rond de 80 pk: op de autobahn leek het verschil tussen de 2.8 en de 3.0 groter dan het verschil tussen de 3.0 en de M. De M ging tot de 220 in zn 4 en moet daarna door naar zn 5. De toerenbegrenzer bij de 3.0 heeft op dat punt allang toegeslagen (niet prettig, vast bekend), rond de 210 is het echt op en moest ik door naar zn 5. Dit split second dat je even geen Power hebt en schakelt rijdt de M gewoon weg. Ontkoppelen bij die snelheden is eigenlijk niet prettig, ik voelde de QP direct zoeken. De M is het gewoon echt gebouwd op rauwe snelheid en pure kracht en de 3.0 leek soms meer op een GT: lange afstanden, souplesse. Zet bij 180 km/u rustig de cruise control aan en de kilometers verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat hou je uren vol...

Liften is gelijk terugzakken en dan knalt de M beter door. Reageert ook duidelijk beter op het gas dan de 2.8 en 3.0. Net die split second maakt een aardig verschil wanneer het er op aankomt. Overigens echt een geweldig geluid om de M met 240/250 km/u langs te horen komen op de autobahn, op bepaalde punten bewust gelift en raam opengegooid en genoten van de 4 Eisenmann pijpen die Roger onder de M heeft hangen. Kippenvel.. :rolleyes: Ook met de 3.0 tot de top gereden, 250 km/u dan is het wel over (begrenzer is leuk maar er zit gewoon niet meer in dus enigszins overbodige feature). Wat een auto... de 3.0 QP is stil, ligt strak op het wegdek, de motor giert maar is helemaal in zn element, rustig muziekje aan en de wereld trekt met bizarre snelheid aan je voorbij. Om met een gewone massaproductie auto dergelijke exorbitante snelheden te rijden en nog het gevoel te hebben dat je niets te veel vergt van de auto vond ik echt bijzonder. Voor het eerst het gevoel dat de auto ook echt gebouwd is voor hogere snelheden. Wellicht is de 250 km/u een snelheid van 'eens maar nooit meer' maar ik kijk er op een of andere manier nu ook anders naar. Niet alleen maar dikdoenerij maar daadwerkelijk een bijzonder stuk techniek. Met een beetje (on)gepaste trots kwam ik vanavond thuis en stond de QP op de oprit alsof er niets gebeurd is. Ik weet wel beter: de ZZZ is niet alleen mooi en bijzonder, hij is ook gewoon bloedsnel (dat weet die kerel in CLK 350 Cabrio nu ook :newblush: ).

De gedachte van de mogelijke klapband of erger verdwijnt naar de achtergrond en je brein focust bij die snelheden alleen nog maar op snelheid, reactie en het mogelijk opdoemende gevaar. Heel primair allemaal. Anticiperen op het overige verkeer is met die snelheden een absolute must. We hadden het er onderweg nog over: je beleeft autorijden anders als het er zo hard aan toegaat. Toch is over het algemeen reactie van Duitsers op dit soort snelheden eigenlijk adembenemend. Men let op, hangt niets links, doet niet moeilijk. Ondenkbaar hier in NL, wat een verschil in houding en rijstijl vanaf het moment dat we de Duits- Nederlandse grens weer passeerden op de terugreis...

Raar weetje..: de verbruikscijfers bleken behoorlijk van elkaar te verschillen: de M deed rond de 1 op 6, de 3.0 en 2.8 deden het zuiniger. Ikzelf reed het stuk door Duitsland met 11,6 liter per 100 km (dus 1 op 8.6) een goed resultaat lijkt me zo. Gemiddelde lag op dat stuk autobahn rond de 190 km/u. Volgens mij was het verbruik van de 2.8 ook alleszins redelijk...

Een bijzondere ervaring. ;)

Rob, Roger nogmaals dank: het was een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik ben ontmaagd door 2 mannen haha :schater:

Link naar reactie

Mooi verslag, jullie hebben echt genoten zo te lezen!

leuk ook om op zo'n ontspannen manier de top van je wagen te kunnen rijden.

Zelf heb ik bij 220+ snelheden altijd het idee dat ik naar een film aan het kijken ben van een paar armen en benen die handelingen doen, die je eigenlijk zelf zou moeten doen. Toeschouwer van je eigen lichaam zeg maar. Die boordcomputer van ons, daar zitten pas filtertechnieken in! ;)

Ik zal nooit vergeten dat ik op de autobahn in de remmen moest... voor een bocht! (en dan geen op / afrit / knooppunt / klaverblad of zo he?)

Leuk, maar 'n beetje link blijft het natuurlijk. Met name de andere weggebruikers die je het niet kunt aanrekenen dat ze 't niet zien dat iemand met 250 plus op de teller 'm aan het inhalen is. Spiegelen blijkt dan helemaaaal 1 van de minst toegepaste handelingen te zijn van de gemiddelde weggebruiker.

Toll Leute!

Link naar reactie

Martijn top stukje schrijfwerk beleef het met jullie mee en baal nog meer dat ik Roger s'avonds toch mnog had afgemeld :rolleyes: ,was wel benieuwd hoe de automaat hier stand had kunnen houden ;) .

maar als jij het over ontmaagding gaan hebben ben ik blij dat ik thuis ben gebleven,wetende hoe groot Roger is :schater:

Link naar reactie
Martijn top stukje schrijfwerk beleef het met jullie mee en baal nog meer dat ik Roger s'avonds toch mnog had afgemeld :rolleyes: ,was wel benieuwd hoe de automaat hier stand had kunnen houden ;) .

maar als jij het over ontmaagding gaan hebben ben ik blij dat ik thuis ben gebleven,wetende hoe groot Roger is :schater:

Jij weet ook niet wat voor parkeerplaatsen ik bedoel :newblush:
Link naar reactie
Goed verhaal Martijn. :wacko: Wij hebben elkaar tijdens de M&W rit maar kort gesproken en ik weet dus niet wat je IRL doet maar je kunt altijd nog autojournalist worden.

-_- dank voor de reacties.. :guitar:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.