Ga naar inhoud

Open air filter inbouwen


Rem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe weet je of je 30pk meer hebt, heb je dat gemeten?

Dit kun je alleen bepalen door eerst een meting in origineel toestand te doen en meteen daarna opnieuw een meting met alle veranderingen.

Bij de CDA box, is het probleem, dat de lucht massa meter tegen deze box wordt geschroefd.

De rand van de LMM steekt dan in de CDA box en er ontstaan wervelingen.

Door deze wervelingen wordt de effectieve lucht opening kleiner!

Pierre hoef ik niet te vragen naar zijn bevindingen, heb zelf de auto van Pierre een beetje vermogen gegeven (StufeI tuning). :D

Doe de elektronica bij mac-motoren.

Werk regelmatig aan M power motoren (e46,e36,e30, m5), dus een beetje verstand zal ik er dan wel van hebben. :schater:

Ik heb de uitdraai van de standaard setup en de uitdraai van de nieuwe setup. Ben bij beide tests aanwezig geweest en is op dezelfde rollerbank gedaan.... IMO zal dit dus wel goed zitten. Tenzij er een knopje opzit van "kom laten we Chris belazeren" :huh: .

Dt probleem van de CDA box wist ik niet B) , Ben ik blij dat ik een GruppeM heb! :D

Het is alleen jammer dat je niet de cijfers hebt van de "andere" motoren. Ben daar best benieuwd naar namelijk. Hoe een :m: sleutelaar daar tegenover staat.

Je zult dus beamen dat niet elke zomaar upgrade een verbetering oplevert bij de :m: aangezien je deze motors al van haver tot gort kent (heb je dan idd Pierre niet voor nodig, hij kan het echter altijd haarfijn uitleggen ;) ).

Mijn brandende vraag is, hoe zit het dan met de andere motors? Een :m: is leuk (geweldig zelfs :lmao: ), maar het gros van de Forumleden rijdt (nog ;) )niet in een :m:

Link naar reactie

Hi Chris,

30pk is een hoop vermogen er bij.

Wat hebben ze exact gedaan?

MAC-Motoren is 3 jaar geleden begonnen om M5 motoren voor Hartge te maken.

Jammer genoeg is de markt voor de H50 (e46 met m5 motor) compleet ingebroken.

We hebben nu Tuning kits gemaakt voor bijna alle M modellen.

Voor de e46 m3, z3m S54 hebben we nu een airbox gemaakt.

Voor de z3m s50 en e36 m3 komt midden volgende maand ook een airbox.

Verder is er ook een airbox voor de e30 m3 klaar, volgende week zal de eerst e30 er mee lopen.

We ontwikkelen alles zelf, dit simpelweg omdat er veel te veel gepruts word.

Nadeel hiervan is dat dit erg veel tijd kost, maar nadat we de M modellen klaar hebben, kunnen we ons ook op de normale motoren richten.

Een goed idee is het om voor de 2.8 een andere aanzuiging (airbox) te maken, of misschien meteen voor elke cilinder een aparte gasklep?

Probleem is echter altijd een auto te krijgen om zoiets te ontwikkelen.

We zijn op dit moment nog te klein om een heel wagenpark te kopen.

Chris, als je eens in het zuiden bent, kun je altijd eens langs komen, kunnen we je auto eens meten.

@sledgehammer

Lijsterbesstraat is in de wijk Kruisberg!

Of die CDA filter bij de 2.8 ook op het vermogen ongunstig uitwerkt moesten we eigelijk eens testen, ben ik ook in geïnteresseerd!

Bij de z3m was het echter bagger!

Groet,

Ron

Link naar reactie
30pk is een hoop vermogen er bij.

Wat hebben ze exact gedaan?

kunnen we ons ook op de normale motoren richten.

Een goed idee is het om voor de 2.8 een andere aanzuiging (airbox) te maken, of misschien meteen voor elke cilinder een aparte gasklep?

Probleem is echter altijd een auto te krijgen om zoiets te ontwikkelen.

We zijn op dit moment nog te klein om een heel wagenpark te kopen.

Chris, als je eens in het zuiden bent, kun je altijd eens langs komen, kunnen we je auto eens meten.

Of die CDA filter bij de 2.8 ook op het vermogen ongunstig uitwerkt moesten we eigelijk eens testen, ben ik ook in geïnteresseerd!

Dat lijkt me een strak plan. Btw een 2.8 nodig voor ontwikkelen??? Doe ik zo aan mee hoor, zolang ik hem maar weer meekrijg als de dag erop zit B)

Voor test en development ben ik altijd in. Zolang de motor maar atmosferisch gehouden wordt vind ik alles best :lmao: .

Als ik eens in het Zuiden vertoef hou ik je eraan, de auto op de rollerbank.

30 pk (28 om precies te zijn) erbij bereikt door van voor naar achteren.

- GruppeM airbox

- Superchip

- Sport uitlaat spruitstuk

- Eisenmann 4x70 einddemper

Alles geplaatst daarna motormanagement afgesteld op de nieuwe setup.

Link naar reactie

@sledgehammer

We meten je auto volgende week (avonds) wel even tussendoor, kunnen we zo doen.

Bij de M motoren krijgen we een vermogenswinst door een alpha-n map te maken.

Bij alpha-n vervalt de LMM waardoor de motor beter ademen kan.

Alpha-n is een naam voor een map (gasklep stand / toerental -> inspuit tijd).

Denk hier is ook bij de 2.8 iets te halen, maar moeten we proberen.

Het inlaat spruitstuk van de 2.8 is niet ideaal, achtste cilinder krijgt geen lucht.

Kan verbeterd worden door een nieuw inlaat spruitstuk (airbox) te maken (met een grote gasklep) of ideaal, elke cilinder een aparte gasklep te geven.

Moet wel nog te betalen zijn!

Voor zo een ontwikkeling is echter tijd nodig!

Groet,

Ron

Link naar reactie
Der Kandidat hat 10 punkte :D

Zonder gekheid.

Ons volgende project kan de 2.8 zijn.

Bestaat er interesse voor zo een tuning kit?

Groet,

Ron

Mogelijk........... heb geen probleem om als testauto te fungeren..... :huh:

Link naar reactie
Met een BMC CDA box, meten we bij een z3m, 10-15kW MINDER!!!!

Pierre :rolleyes::blink:

IK had Ron nog zo gezegd hij zou zijn mond houden :lmao: ;) , bij mij waren het 6pk minder met de CDA tov van een originele luchtfilter die al aardig oud (lees vol met rommel was) Heb trouwens nu een vervangingsluchtfilter gemonteerd van BMC in combi met de alpha n kit van Mac motoren.

Wil echter nog niet zeggen dat de 2.8 wel een positief resultaat behaald, zeker in combi met de directe koude luchtaanzuiging uit de ( :D ) voorbumper, zoals ook al door Duitse collga's gemeten. :fez:

Link naar reactie

Hi Sledgehammer,

20:00 is goed!

MAC Motoren GmbH.

Industriestr. 32

52457 Aldenhoven

0049 (0)2464 - 58 04 47

Mocht je het niet kunnen vinden, gewoon even bellen.

Pierre, we hebben al eerder metingen gedaan met de CDA box, bij een E36 3.0 hadden we 15kW minder.

Je had toch de LMM afgezaagd, waarschijnlijk daarom had je maar 6pk verlies!

Voor de 2.8, moeten we testen!

Groet,

Ron

Link naar reactie
Hi Sledgehammer,

20:00 is goed!

MAC Motoren GmbH.

Industriestr. 32

52457 Aldenhoven

0049 (0)2464 - 58 04 47

Mocht je het niet kunnen vinden, gewoon even bellen.

Pierre, we hebben al eerder metingen gedaan met de CDA box, bij een E36 3.0 hadden we 15kW minder.

Je had toch de LMM afgezaagd, waarschijnlijk daarom had je maar 6pk verlies!

Voor de 2.8, moeten we testen!

Groet,

Ron

Deal!!! :D Tot morgen.

Link naar reactie

Ron, het was een leerzame avond. :m: Klein bedrijf maar met veel verstand van zaken. Een aanrader Chris. :lol:

Prachtige wagen Ron, netjes uitgebouwd. :rolleyes:

meeting26mn.jpg

Je zou het niet zeggen, maar hij was sinds de meeting niet meer gepoetst.

meeting12zp.jpg

Omgerekend zo'n 143 PK, waar ik zeer tevreden meer ben. <_<

meting3ni.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.