Ga naar inhoud

Open air filter inbouwen


Rem

Aanbevolen berichten

staat op de filter: "not for highway use". Zou die dan teveel lucht moeten happen? :notworthy:

Hmm, dat zou wel heel raar zijn. Of zou dat ding echt alleen voor het circuit te gebruiken zijn?

slaat ook nergens op want dan rij je toch ook hard?

Onzin lijkt me. Huub hoe bevalt dat ding nou? Nog niet kapot gewaaid van het op de snelweg rijden?

Link naar reactie
  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

QPE wil op de snelweg niet harder als 235 :) begint er een of ander begrenzer in de BMC te werken als beveiliging.

Nee flauwekul heb nergens last van en heb geen spijt van de aanschaf ;) maar verwacht geen wonderen en alles went snel.vind het geluid wat de BMC maakt nog steeds mooi.Leuk voor de heb ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dat voor 'track use' heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het onderdeel niet voldoet aan officiele regelgeving. Het schijnt zelfs zo te zijn dat modificaties (uitgezonderd optische verfraaiingen) eigenlijk niet wettig zijn, tenzij goedkeuring door de RDW wordt verstrekt na inspectie.

In Duitsland wordt vaak gehecht aan TUV goedkeuring, en daar voldoen bijvoorbeeld te luide uitlaten niet aan.

Ik wil niemand van het modden afhouden natuurlijk, gebeurt hier toch al zo weinig!

Link naar reactie
Ik wil niemand van het modden afhouden natuurlijk, gebeurt hier toch al zo weinig!

:):) Och ik denk ook niet dat je dat doet hoor... Er rijden inmiddels al een aantal BMC's rond en ik heb net mijn Gruppe M eronder zitten.

Link naar reactie

Ik wil niemand van het modden afhouden natuurlijk, gebeurt hier toch al zo weinig!

:D ;) Och ik denk ook niet dat je dat doet hoor... Er rijden inmiddels al een aantal BMC's rond en ik heb net mijn Gruppe M eronder zitten.

GruppeM, zozo. Waar heb je die aangeschaft als ik vragen mag? Ik weet dat Braspenning ze gebruikt, maar die vragen 2x de prijs die op de website van GruppeM Europe staat.

Oh, en heb je er toevallig foto's van? ;)

Link naar reactie

Ik wil niemand van het modden afhouden natuurlijk, gebeurt hier toch al zo weinig!

:D ;) Och ik denk ook niet dat je dat doet hoor... Er rijden inmiddels al een aantal BMC's rond en ik heb net mijn Gruppe M eronder zitten.

GruppeM, zozo. Waar heb je die aangeschaft als ik vragen mag? Ik weet dat Braspenning ze gebruikt, maar die vragen 2x de prijs die op de website van GruppeM Europe staat.

Oh, en heb je er toevallig foto's van? ;)

Bij Braspenning, foto's van "Red" volgen nog maar heb foto's van de airbox . http://www.digitalediensten.nl/z3forum//in...?showtopic=1614

Link naar reactie

Ik heb nu een paar ritjes met de BMC / CDA carbon airbox achter de rug, en mijn ervaringen zijn over het algemeen goed. Het is natuurlijk moeilijk om het gevoel 'tussen de oren' uit te sluiten, maar ik denk te merken dat hij vlotter op het gas reageerd. Ik heb al een paar keer een, oeps - zo heftig was dat niet bedoeld, actie gehad.

Volgens mij zit er nu ook een andere kant aan: vanmorgen een stuk file gereden, en dan merk je eigenlijk dat hij, nog steeds snel op het gaspedaal reageerd, maar ook als je dit loslaat. In de file reed ik niet harder dan 30 oid en niet boven de 1000 rpm. Normaal laat ik zo de auto rollen, en geef hoogstens af en toe een tikje gas bij. Nu merk ik dat zodra ik het gas ook maar een ietsje pietjse loslaat, de auto flink bokt. Dit was voorheen alleen als je heel plots het gas helemaal losliet.

Het lijkt er dus op dat je veel, heel veel nauwkeuriger moet doseren. Maar het ding rijdt alsof er een kolonie hitsige bijen in het vooronder zit. Eén tik gas erbij en wrooooaar, weg ben je. :D

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb nu een paar ritjes met de BMC / CDA carbon airbox achter de rug, en mijn ervaringen zijn over het algemeen goed. Het is natuurlijk moeilijk om het gevoel 'tussen de oren' uit te sluiten, maar ik denk te merken dat hij vlotter op het gas reageerd. Ik heb al een paar keer een, oeps - zo heftig was dat niet bedoeld, actie gehad.

Volgens mij zit er nu ook een andere kant aan: vanmorgen een stuk file gereden, en dan merk je eigenlijk dat hij, nog steeds snel op het gaspedaal reageerd, maar ook als je dit loslaat. In de file reed ik niet harder dan 30 oid en niet boven de 1000 rpm. Normaal laat ik zo de auto rollen, en geef hoogstens af en toe een tikje gas bij. Nu merk ik dat zodra ik het gas ook maar een ietsje pietjse loslaat, de auto flink bokt. Dit was voorheen alleen als je heel plots het gas helemaal losliet.

Het lijkt er dus op dat je veel, heel veel nauwkeuriger moet doseren. Maar het ding rijdt alsof er een kolonie hitsige bijen in het vooronder zit. Eén tik gas erbij en wrooooaar, weg ben je. :(

Kan je niet een conisch sportluchtfilter in de originele airbox plaatsen en een dikkere aanzuigslang voor de koude lucht er op aansluiten ?

Heb je ook geen last van warme lucht aanzuig. B)

Link naar reactie
Hi,

Ter info.

Met een BMC CDA box, meten we bij een z3m, 10-15kW MINDER!!!!

Raad daarom iedereen ervan af om deze box te monteren.

Vervang liever de originele filter door een BMC vervang filter (originele filterhuis)

Met de vervang filters van BMC hebben we heel goede ervaringen!!!

Ron

Op een :blink: kun je niet ongestraft zomaar gaan "tunen". Deze hele auto is uitgeëvolueerd. Dwz alles is volledig op elkaar afgestemd fabriek af.

Verander je de luchttoevoer tov de standaard setup, krijg je verlies, zo zal dit voor legio standaard tuning tricks gelden.

Normaal heb je iets winst, bij de :blink: zal het eerder uitlopen op een teleurstelling.

Pierre kan dit wellicht beter uitleggen.

Omdat bij een :huh: er verlies optreed als je een CAI plaatst hoeft niet in te houden dat dit ook bij de andere modellen geldt. Al zeker niet als dit niet met cijfers gestaafd kan worden.

Ik heb een kleine 30 pk winst uit mijn 2.8 weten te persen. Niet alleen maar door een airbox, maar ook met uitlaat spruitstuk, einddempers en re-mappen.

De BMC's, K&N 57I's en GruppeM's van deze wereld zullen bij de "standaard" ZzZ altijd enige winst geven (mits ze voldoende koude lucht krijgen) tov de standaard luchtfilter of zelf vervangings filter in het luchtfilterhuis.

Al is het alleen maar omdat de luchttoevoer niet door allerlei schotjes, en meer van dat soort onzin in dat luchtfilterhuis, wordt "restricted".

Course 101 voor beginnende knutselaartjes: Zorg dat je luchttoevoer zo onbelemmerd en koud mogelijk is. Immers een liter koude lucht bevat meer O2 moleculen dan een liter warme (uitgezette) lucht.

Meer O2 is voor het gemak even synoniem aan betere en efficientere verbranding..

just a piece of my mind

Link naar reactie

@ChrisXL

Hoe weet je of je 30pk meer hebt, heb je dat gemeten?

Dit kun je alleen bepalen door eerst een meting in origineel toestand te doen en meteen daarna opnieuw een meting met alle veranderingen.

Bij de CDA box, is het probleem, dat de lucht massa meter tegen deze box wordt geschroefd.

De rand van de LMM steekt dan in de CDA box en er ontstaan wervelingen.

Door deze wervelingen wordt de effectieve lucht opening kleiner!

Pierre hoef ik niet te vragen naar zijn bevindingen, heb zelf de auto van Pierre een beetje vermogen gegeven (StufeI tuning). :blink:

Doe de elektronica bij mac-motoren.

Werk regelmatig aan M power motoren (e46,e36,e30, m5), dus een beetje verstand zal ik er dan wel van hebben. :schater:

@sledgehammer,

Ik woon zelf ook in Brunssum (Lijsterbesstraat).

Als je een objectieve meting wilt hebben, kunnen we je auto op onze vermogensbank zetten.

Kunnen we meteen zien of de koude lucht inlaat iets brengt.

Groet,

Ron

Link naar reactie

Tussen de LMM en de box zit bij mij nog een siliconen/rubber slang gemonteerd.Qua gevoel lever ik niets in wat vermogen betreft,maaar er is niets gemeten op een testbank.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.