Ga naar inhoud

Open air filter inbouwen


Rem

Aanbevolen berichten

  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoe zwaar moeten we dit wegen??

"This product is made for track usage only and is not intended by the manufacturer for use on public streets or highway"

Hij is van carbon dus erg licht,.............. niet zo zwaar wegen dus :D

Alle gekheid op een stokje: Het is in feite een carbon buis (die goed isoleert tegen hitte en de lucht dus koud houdt) waarbinnen een optimale luchtstroom wordt gecreeerd, het ram air effekt. Binnenin het carbon huis zit een uitwasbaar luchtfilter a la K&N, kun je ook met dezelfde produkten als K&N reinigen.

groet,

Pierre

Link naar reactie
Hoe zwaar moeten we dit wegen??

"This product is made for track usage only and is not intended by the manufacturer for use on public streets or highway"

Hij is van carbon dus erg licht,.............. niet zo zwaar wegen dus :D

Alle gekheid op een stokje: Het is in feite een carbon buis (die goed isoleert tegen hitte en de lucht dus koud houdt) waarbinnen een optimale luchtstroom wordt gecreeerd, het ram air effekt. Binnenin het carbon huis zit een uitwasbaar luchtfilter a la K&N, kun je ook met dezelfde produkten als K&N reinigen.

groet,

Pierre

Als ik dit allemaal had geweten had ik nooit m'n K&N aangeschaft :D

Maarja, toen vertelden ze me dat K&N 't beste was... :D

Link naar reactie

De Carbon Dynamic Airbox van BMC is een compleet air intake systeem. Door de dynamic air intake creëert u een echte supercharging systeem (RAM-Air effect) dat koude lucht met een veel hogere snelheid en capaciteit naar de motor toevoert dan traditionele systemen.

De airflow die de Carbon Dynamic Airbox binnen gaat wordt verder versnelt door de conische flow variator binnenin de Carbon Dynamic Airbox. Uiteindelijk zal een aanzienlijke verhoging van het motorvermogen en trekkracht verzekerd zijn door elementen als dynamic overboosting, grotere airflow, hogere druk en koelere lucht.

Er is voor een standaard uitgevoerde auto heel veel vermogenswinst realiseerbaar,wij weten dat er over het algemeen een vermogenswinst realiseerbaar is van tussen de 3 en 25 pk (auto afhankelijk en getest op een geremde rollenbank). Wanneer u het management aanpast en/of een ander uitlaatsysteem plaatst, wordt het effect in combinatie met de CDA box nog groter. De CDA box zorgt niet alleen voor extra vermogen en koppel maar ook voor een soepeler verloop van het vermogen zodat er met meer plezier gereden kan worden. Bij een normale rijstijl is het zelfs zo dat de auto zuiniger rijdt. Dit komt omdat er bij een lager toerental, mede door een betere verbranding van het mengsel, meer vermogen aanwezig is waardoor het gaspedaal minder diep in getrapt hoeft te worden en er dus een klein beetje minder brandstof wordt ingespoten.

Omdat het aanzuigpunt van de filter laag zit door de air intake slang hoort u in de auto iets minder van het aanzuigen als dat van een normale openluchtfilter. Echter is het buiten de auto erg spectaculair! Maar deze filters zijn niet ontworpen om geluid te produceren maar om vermogenswinst te creëren. Dit zelfde systeem gebruikt BMC o.a. ook in de Formule-1 en de 24h races (5 bekende Formule-1 teams met o.a. het Ferrari team racen ook met BMC). Dus met een CDA box krijgt u de power van de Formule-1 onder uw motorkap.

U kunt een CDA box met geen enkel ander luchtsysteem vergelijken, het is een uniek systeem waar patent op zit. BMC heeft ook wel de Simple en Twin Airfilters welke technisch ook heel erg goed in elkaar zitten en in prijs beduidend lager zijn. Maar met deze manier van luchttoevoer is er minder vermogenswinst realiseerbaar dan met een CDA box en met een CDA box heeft u ook iets heel erg unieks in uw auto zitten.

Link naar reactie

De BMC CDA is een aardige intake die lokaal goed verkrijgbaar is en voor een mooie prijs. Toch ben ik niet geheel overtuigd van het 'koude gedeelte'. Een gebruiker op bimmerforums heeft deze intake op zijn 2.8 Z3 en hij vertelde dat de intake heel erg warm werd en dat hij alu folie had gebruikt om de hitte nog wat beter te weren.

Maar de CDA is waarschijnlijk wel een stuk beter dan een open lucht filter alleen, dus een goede koop in ieder geval!

Link naar reactie

OMG wat kunnen die gasten de boel verkopen. Een flink staaltje -een appel en een peer heeft ook een steeltje- redeneren:

"Dit zelfde systeem gebruikt BMC o.a. ook in de Formule-1 en de 24h races (5 bekende Formule-1 teams met o.a. het Ferrari team racen ook met BMC). Dus met een CDA box krijgt u de power van de Formule-1 onder uw motorkap."

Mijn auto is rood, een ferrari is rood. Ik ga net zo hard als schumacher :D

Link naar reactie
Even rekenen:

Normale filter: €15,-

BMC: €250,-

250/15= 17 normale filters = 17 jaar terugverdientijd :D

als je zo gaat rekenen, kun je beter een fiets kopen, Sledge ... en dan zat jij zonder baan :D

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Zo geld is de deur uit benieuwd hoe snel ik de BMC in huis heb.

c5_1_b.JPG

Vandaag de BMC aan de deur gehad maar was niemand thuis :P moet nu wachten tot morgen om het pakketje op het postkantoor op te halen.

Link naar reactie

Aan de linkerkant is minder ruimte (luchtfilterkast en lucht geleider) onder aan de lucht geleider daar is ruimte zat, zag ook een aansluiting zitten voor een slang , dit is vast voor de M die z'n lucht naast de mistlamp binnenhaalt.

Is dit misschien iets!!

Link naar reactie

Zeg Huub, als we nou maar geen koude-luchtgekoelde, xenon-verlichte Eisenmann onder de auto krijgen....... :P ........ of heb ik het mis als ik het vage vermoeden krijg dat hier wat onderwerpen door elkaar beginnen te lopen?

(Overigens kun je vrij makkelijk een flexbuis vanuit de luchtfilterruimte linksvoor laten uitmonden in de spoiler: de kunststofdelen geven voldoende mee. Door schade en schande geleerd met m'n K&N-avontuur)

Michiel.

Link naar reactie
Zeg Huub, als we nou maar geen koude-luchtgekoelde, xenon-verlichte Eisenmann onder de auto krijgen....... :angry: ........ of heb ik het mis als ik het vage vermoeden krijg dat hier wat onderwerpen door elkaar beginnen te lopen?

:D :D :P

Link naar reactie

Vandaag de BMC gemonteerd op een nog niet definitieve manier maar was nieuwschierig naar de prestaties.Na het starten was ik niet onder de indruk :rolleyes: maar moest toen ff proefrijden :D werd al iets enthousiaster bij 3500 toeren komt er een sound een mooie diepe roffel die aanvoeld als PK's en heb het idee dat de 2.8 meer lucht krijgt en het toerengebied mooier doorkruist.

Maar moet nog uitvogelen waar de koude lucht vandaan moet komen want de LMM en het verloop stuk naar de airbox is best wel een groot geheel bij elkaar dus ik slurp nu nog een beetje warme lucht.

IMHO de BMC carbon Airbox een goede aankoop B)

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik was ook eens naar die BMC airbox aan het kijken en nu las ik op de site deze waarschuwing:

WARNING: This product is made for track usage only and is not intended by the manufacturer for use on public streets or highway.

Hoe zwaar moet ik hier aan tillen? Dat ie niet intended is voor op de weg betekend niet dat het niet mag... Is dit een typische indekking van de fabrikant omdat hij ze niet heeft laten goedkeuren?

Heb je al een keuring hier mee doorgemaakt Huub (of Pierre, maar die heeft hem inmiddels niet meer.)?

OMG, ik word seniel. Kan je zien dat ik de 30 al voorbij ben. Ik heb deze vraag blijkbaar al op pagina 1 van dit topic gesteld, in ongeveer dezelfde woorden. :D :muur: :D

Link naar reactie

Zal iets met de amerikaanse wetgeving te maken hebben, niks van aantrekken. B)

Tweede vraag --> CDA filtering system is composed of a cylindrical carbon air box containing a washable filtering element.

cdapop.jpg

Het paarse gedeelte is het cilindrische filter element. Je zult dus de BMC moeten demonteren wil je het filter schoonmaken.

Edit: hier staat op de filter: "not for highway use". Zou die dan teveel lucht moeten happen? :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.