Ga naar inhoud

Bij Roodkapje op de brug


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Vorige week met onze pas aangeschafte Z3 naar Ruud voor een lijstje met acties.....nieuwe draagarmrubbers, nieuwe remschijven voor, nieuwe rembokken voor, alle oliën vervangen, nieuw achterruitje, inspectie 1, APK, veerpootbrug en nog wat kleine zaken...kan er weer even tegen... :petje:

Foto-88O6QHWS-D.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Ja hoor het was weer APK tijd en meteen de Airco laten controleren .

IMG_4628_zps30cddbd9.jpg

Rechts achter een Veer stuk , dus maar vervangen ;-)

Het was weer gezellig met lekkere koffie Thanx Ruud

Link naar reactie

Vandaag alle mogelijke olie verwisseld.......nieuwe stahlflex remleidingen.......veel koffie & stroopwafels........het was weer klasse.........laat de zomer maar komen

imag0078vs.jpg

Dit keer een ander standje dan de gebruikelijke foto's

aangepast door ad k
Link naar reactie

Werd ik ook nog even aan het werk gezet door die Ruud........zit wel veel roest op was de opmerking.......direct los gehaald en ik kon aan de slag.......begon me een beetje als Pimgmx te voelen.

imag0080ky.jpg

Als die Pim nou maar niet gaat bellen bij het zien van dit stukje vakwerk :party:

aangepast door ad k
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag was mijn auto weer aan de beurt:

APK + Inspectiebeurt.

Nokkenassensor uitlaat was defect :blink: en is vervangen + preventief beiden Micro V-riemen vervangen.

Rijd meteen weer een stuk beter :lol:

ruud2w.jpg

Oh ja en dan nog mijn raam afstelling welke te ver door liep, hier was meer aan de hand maar is vakkundig door Ruud hersteld incl. nieuw raamrubber.

Het loopt nu weer gesmeerd :clapping:

ruud1l.jpg

Kunnen we weer een jaartje er tegenaan, Ruud nogmaals bedankt en de automaat koffie is prima :thumbs_up:

Link naar reactie

Vandaag bij Ruud geweest voor de reguliere onderhoudsbeurt (Inspectie 1).

Gelijk ook maar M draagarmrubbers laten plaatsen.

Nou Ruud........ Dat spoort meteen een stuk beter, toppie !!! :thumbup:

Ruud bedankt voor DE automaatkoffie en tot de volgende keer.

Link naar reactie
  • Administrator

:police: En maar weer eens opgeruimd. Commentaren niet in dit topic, al helemaal niet over het al dan niet wassen van Batmobiles ... :TFR11C0:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Afgelopen vrijdag een dagje AVVR voor de jaarlijkse inspectie. :m:-tje moest inspectie2, APK, Alarm certificaat en twee nieuwe voorbanden. Daarnaast even een volledige diagnose van de auto inclusief Vanos test.... Die laatste was wel even spannend, want je leest/hoort spookverhalen over Vanosfalen resulterend in dure reparaties. Echter, alles was perfect in orde :punk:. Kortom, geen verrassingen en gewoon weer genieten!

imag0375v.jpg

Bedankt Ruud voor de gezelligheid, de koffie en de kennisoverdracht want we hebben die dag weer e.e.a. opgestoken.

aangepast door Niblick
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Vandaag op de brug bij Ruud, de 3.0 QP

Fusee kogels vernieuwd, Ruud heeft flink moeten fitnessen om de draagarmen los te krijgen, die zaten muurvast!

Airco opnieuw afgevuld, werkt dus ook weer prima

Mistlampen voor vervangen.

Wagentje kan er dus weer even tegen, Ruud bedankt.

Mzzl Maarten

p.s. Er staat trouwens een prachtige Z3 3.0 QP aut. uit 2002 te koop bij Ruud met slechts 85.000 km. vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan......kzhe.jpg

aangepast door maarten
Link naar reactie
  • 2 weken later...

The Family Ride in waarde verdubbeld bij Roodkapje :-)

Halve onderstel vervangen (ongeveer), sapjes, Inlaat-spul, Handremkabeltje en veel koffie!!!.

Gelukkig mocht ik tussendoor mijn neus ophalen bij de sigaret van Roodkapje want ook al ben ik nu een week nicotine-loos (jaja, nu al trots :sHa_biggrin: ), het blijft lekker ruiken !!!

zblf.jpg

Roodkapje heeft flink moeten huishouden om de draagarmen los te krijgen:

qxf7.jpg

Oh ja, sierpijpjes van de uitlaat gerost: da mot ik nie hebben

Ik mocht tijdens het mannenwerk van Mister Kapje, de velgjes poetsen :-)

en vanmiddag zelf nog een klemmetje tussen de spaken door op de Remklauw gefrunnikt: moest besteld worden:

4t20.jpg

aangepast door DutchSpace
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik kan natuurlijk niet achterblijven

Eerste check-up bij Ruud om algehele conditie te bepalen.

Er moet wat spul vervangen worden en ik wil er graag een nieuwe APK op...dus als ik daar ben en ik denk aan de camera (deze foto`s met mobiel gemaakt) zal ik jullie vermoeien met meer foto`s :lachen:

e881556e-f284-4332-a254-f283ad63fb08_zps

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Net voor mijn vakantie bij Ruud langs geweest. Daarvoor al bij de lokale dealer en een BMW dealer geweest. Men dacht aan een vacuumlek en alle slangen zijn vervangen zonder resultaat. Ruud zijn diagnose was snel gemaakt, defecte nokkenassensor.

Meteen nieuwe versnellingsbakolie met wat extra's erdoor en de Z rijdt weer met vol vermogen.

iphone012.jpg

aangepast door 2.5si
Foto zichtbaar gemaakt
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

gisteren bij Ruud op de brug voor een onderhoud en ook verlaagd met eibach veren, ik wou er ook nog spacers tss maar Ruud had
net niet de juiste dikte op voorraad, dat is dus voor later. En vèèèèèèl koffie

00yv.jpg

voor de verlaging

q66t.jpg

en na (2cm lager)

8kbr.jpg

aangepast door rscl
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Het is gebeurd, verleden zaterdag na 165km kwamen we bij Ruud aan.

Jelle en zijn vader waren er ook (blijkbaar ook iemand uit dit Forum), leuk om even te kunnen babbelen en koffie te kunnen drinken.

Er stonden daar mooie ZZZ op de parking, vooral die M van Ruud en de 2.8 van de vader van Jelle, ok Jelle die van u is ook mooi hoor J.

Volgenden zijn onderhanden genomen door Ruud.

  1. Controle Hard-Top en Soft-Top = komt een nieuwe Soft-Top op.
  2. Check-up bepalen conditie van de wagen = in goede staat volgens Ruud.
  3. Probleem met het lek aan de A-Stijl = probleem opgelost
  4. Rijgedrag van de wagen verbeteren , indien nodig het nodige vervangen. (M rubbers Draagarmrubbers, remmen en schijven) = probleem opgelost
  5. Controle raammechanisme, raam gaan heel traag open en dicht = probleem opgelost
  6. Achterruit verwarming werkt niet. (moet dit nog eens bekijken want het werkt nog steeds niet)
  7. Stoelspeling (bestuurder en passagier) = probleem opgelost.
  8. Gasveertjes kofferbak. (die had ik reeds besteld en zal deze vandaag of morgen thuis ontvangen)
  9. Antennevoet rubber vervangen = probleem opgelost
  10. Er is één lampje van de verwarming unit die niet werkt = probleem opgelost
  11. Trillende rechter spiegel. = dit ben ik vergeten te vragen aan Ruud.

15.jpg

Op de brug.

11.jpg

Weg met de lek.

20131228_135423.jpg

20131229_164554%20(Small).jpg

Terug thuis.

Het was een leuke dag bij Ruud, koffie, sigaret roken, veel wijze info gekregen van Ruud.

Binnenkort mag hij mij daar terug verwachtten, ik ben zeker een vaste klant van hem geworden.

Groetjes

José

aangepast door JGA
Link naar reactie

Hoi Jose, je lijst is aardig ingekort enne,....altijd gezellig bij Ruud :gathering:

Die trillende buitenspiegel had ik ook, bij mij zat het glas niet goed in de houder gedrukt

Na dat ik het glas goed aangedrukt had ( ik hoorde een klikje) was het trillen weg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.