Ga naar inhoud

gewindefahrwerk M-coupé


bmwM-optic

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien al weten heb ik de velgen van Pierre gekocht (19' bbs lemans).

Dus bij velgen hoort ook een verlaging, ik had gedacht aan een gewindefahrwerk van Bilstein (PSS B14). Nu is mijn vraag: welke set kan ik bestellen? Er bestaat geen set specifiek voor de M-coupé.

Ik had gedacht aan een set wat ze voor de E36 compact hebben ontwikkeld. De schokbrekers van de achteras zouden wel goed zijn maar vanvoor hebben mijn originele schokbrekers al een camber, wanneer ik de auto uit zijn winterslaap heb ontwaakt zal ik er een foto van maken, dan zien jullie wat ik ermee bedoel.

Mss dat iemand op een Duits forum kan vragen, want mijn Duits is zeer slecht ;) .

alvast bedankt.

zolang de verlaging niet goed is trek ik geen foto van de auto met de velgen eronder :D

Link naar reactie
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ha, de tuningkriebel heeft ook toegeslagen.

Ik ga volgende week mijn schnitzervering der terug onder leggen, kwestie van die 18 duims beter te laten uitkomen... :D

Ook dan pas komen er nieuwe foto's ;)

Maar wat ik je vragen wou : hoe ga je het doen bij de Technische keuring ?

Een gewindefahrwerk mag, maar moet je em doen niet appart laten keuren ?

Je weet toch dat er momenteel een website bestaat, gesteund door het ministerie van Verkeer, waarop staat vermeld wat mag en niet mag. www.how2tune.be

Ik zal verder eens kijken of ik niet meer gegevens kan verzamelen van die Bilstein vering. Mijn duits is redelijk goed. Onder onze rally E36 lag ook soortgelijke vering, tot onze volle tevredenheid.

Hou je hier verder op de hoogte...

Link naar reactie

Bedankt om eens rond te neuzen, ik heb een mail naar de info van bilstein in nederland gedaan, eens zien of ze antwoorden.

Ik geloof dat gewindefahrwerk mag op de keuring als je de hoogte afstelling verzegeld. En vind hier wel een oplossing voor. Anders ieder jaar een dagje werk voor de originele ophangen eronder te hangen, als de wielen er eenmaal af zijn is dat toch niet meer veel werk, ik ga zowiezo met de originele velgen.

Ik hou jullie op de hoogte ;)

greetz Jeroen

Link naar reactie

Info van how2tune.be

- Wagens die verlaagd zijn na 1 mei 2003 moeten de volledige procedure doorlopen. Dit betekent keuring verlaging (bodemvrijheid), montageattest en validatieverslag met bijkomende wielgeometrie. In de periode 01/05-2005 tot 31-10-2005 hebben 954 voertuigen de volledige procedure ondergaan.

wat houd dit in?

Komt dit dan op het gelijkvormigheidsattest te staan?

Ik moet deze maand ook weer met de 320I op keuring, dus: pa zijn velgen op de auto, originele spiegels monteren en daar gaan we dan..... :schater:

Link naar reactie

H&R is ook Bilstein maar dan met H&R veren is idd TOP, kan ik denk ik bij mijn favoriete montageFa een goede prijs voor laten maken.

Bilstein moet je echt voor het PSS9 gaan, al het andere kun je IMHO beter H&R kopen. Denk echter niet dat dit er specifiek voor de ///M is krijg je iets wat eigenlijk voor een andere auto is dus niet echt afgestemd op je auto.

Dan is H&R beter!!!

Of zoals Navigator het Schnitzer al dan niet verstelbaar is ook TOP materiaal maar ook helaas top duur :lmao:

Link naar reactie
Bilstein moet je echt voor het PSS9 gaan, al het andere kun je IMHO beter H&R kopen. Denk echter niet dat dit er specifiek voor de ///M is krijg je iets wat eigenlijk voor een andere auto is dus niet echt afgestemd op je auto.

Dan is H&R beter!!!

Ken uw Mede-Forummers. :lmao: B)

Link naar reactie

Hoeft niet persé van bilstein te zijn, ik heb eens bij H&R gekeken, en daar vond ik het volgende:

BMW M Roadstar, M Coupe (MR/C)

Tieferlegung [mm] HA: 30, Tieferlegung [mm] VA: 30 - 60, Baujahr: ab: 1997

betekent dit dat ik achter een vaste maat heb van -3cm dan?

groeten Jeroen

Link naar reactie
Mm, daar lijkt het dan wél op, ja. Heb ik meer gezien. Ik zou gaan voor volledig verstelbaar. Jij ook, begrijp ik.

als ik alleen de hoogte kan instellen vind ik het goed, de demping instellen heb ik niet veel aan, is me het geld niet waard.

groeten Jeroen

Link naar reactie
Hoeft niet persé van bilstein te zijn, ik heb eens bij H&R gekeken, en daar vond ik het volgende:

BMW M Roadstar, M Coupe (MR/C)

Tieferlegung [mm] HA: 30, Tieferlegung [mm] VA: 30 - 60, Baujahr: ab: 1997

betekent dit dat ik achter een vaste maat heb van -3cm dan?

groeten Jeroen

Is de oude tekst, in de vroegere versies was achter niet verstelbaar, nu inmiddels wel, ikzelf heb bijvoorbeeld ook achter verstelbaar van 15-35mm :)

PSS9 heeft net als extra eigenschap dat ook de hardheid instelbaar is daar heb je idd weinig aan, is alleen maar kostprijsverhogend en stressverhogend (zachter, harder, zachter, harder enz :lmao: )

H&R heeft precies de goede prijs/kwaliteit verhouding B) :D

Link naar reactie
Hoeft niet persé van bilstein te zijn, ik heb eens bij H&R gekeken, en daar vond ik het volgende:

BMW M Roadstar, M Coupe (MR/C)

Tieferlegung [mm] HA: 30, Tieferlegung [mm] VA: 30 - 60, Baujahr: ab: 1997

betekent dit dat ik achter een vaste maat heb van -3cm dan?

groeten Jeroen

Is de oude tekst, in de vroegere versies was achter niet verstelbaar, nu inmiddels wel, ikzelf heb bijvoorbeeld ook achter verstelbaar van 15-35mm :D

PSS9 heeft net als extra eigenschap dat ook de hardheid instelbaar is daar heb je idd weinig aan, is alleen maar kostprijsverhogend en stressverhogend (zachter, harder, zachter, harder enz ;) )

H&R heeft precies de goede prijs/kwaliteit verhouding ;) :D

Ok bedankt!!!

Ik schrok al, dat kan toch niet dat ze achter niet instelbaar zijn :huh:

Ik contacteer je nog, i.v.m. halen velgen en prijsje gewindefahrwerk. Ik zit momenteel op mijn werk ;)

Ik hou jullie op de hoogte, hartelijk bedankt voor de informatie.

ps: heb jij ook H&R gewinde? Enja, over de PSS9 heb je gelijk; ik ben niet snel tevreden en dan is het stressen als je de hardheid ook nog eens kunt afstellen :D

Greetz Jeroen

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Nog een beetje geduld, makker...

Ik heb een aantal Duitse tuners (niet de klassieke) gekontakteerd om een voorstel/advies te geven betreffende jouw technisch probleem.

Hoop je de komende dagen meer info te kunnen bezorgen ;)

Alle hulp is welkom; Ik heb een mailtje naar de Belgische invoerder gestuurd of die me da attest kan bezorgen, maar ik hoor niets van hem. Mooie service is dat :schater:

Greetz Jeroen

Link naar reactie

Ik stuur je een PM met gegevens van DS motorsport uit Duitsland, maar veel zal je er niet mee kunnen doen. Ze spreken over een DS gewinde-fahrwerk met een bedrag en that's it. De geheimen van de kok...

Verder moet je maar eens kijken op www.supersport24.de

Via produkte en nach fahrzeugtype kan je BMW aanklikken en dan via Z3 kom je op een aantal gegevens voor sportfahrwerke en gewindefahrwerke.

Daar staan ook meer technische gegevens bij.

Ik ben momenteel "in between jobs" en heb nog wel wat tijd om het net af te speuren. Hou je verder op de hoogte als ik nog iets vind...

O ja, ik heb mijn Schnitzer verlagingsveren der gisteren terug onder gelegd. (was al meer dan een jaar geleden) en het resultaat is er. Had wel verwacht dat ie er breder zou uitzien met die 18 duims erop, maar ja... Foto's met voor en na volgen nog.

Kwa wegligging echter, maximum fun ! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Link naar reactie

Ben bij enkele verdelers geweest in Belgie om uitleg te vragen. H&R is nog bezig met de papieren in orde te brengen voor verkoop, en de verdelers kunnen niet zeggen hoelang dit op zich laat wachten :huh:

1 verdeler heeft me voorgesteld om KW te kopen omdat die wel al een groot aantal papieren inorde hebben. Ik heb gezegt dat deze niet zullen passen i.v.m. plaats voor de banden. Of past dit wel?

Ik zal nog even geduld moeten hebben, maarja, ik wil jullie :m: laten zien -_-

Denk dat het niks word voor dit jaar :D

Stomme keuringen :smart:

Greetz BmwM-optic

ps Navigator bedankt voor de mail :m:

Ben benieuwd naar je foto's met de schnitzer verlaging ;)

Link naar reactie
Ben bij enkele verdelers geweest in Belgie om uitleg te vragen. H&R is nog bezig met de papieren in orde te brengen voor verkoop, en de verdelers kunnen niet zeggen hoelang dit op zich laat wachten  :huh:

1 verdeler heeft me voorgesteld om KW te kopen omdat die wel al een groot aantal papieren inorde hebben. Ik heb gezegt dat deze niet zullen passen i.v.m. plaats voor de banden. Of past dit wel?

Ik zal nog even geduld moeten hebben, maarja, ik wil jullie  :m:  laten zien  -_-

Denk dat het niks word voor dit jaar  :D 

Stomme keuringen  :smart:

Greetz BmwM-optic

ps Navigator bedankt voor de mail  :m:

Ben benieuwd naar je foto's met de schnitzer verlaging  ;)

Koop géén KW. Prima spul, maar het heeft één probleem: geen plaats voor een béétje velg! Te veel ingrepen nodig om e.e.a. in orde te krijgen. Ga voor H&R.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.