Ga naar inhoud

gewindefahrwerk M-coupé


bmwM-optic

Aanbevolen berichten

Wist dat er behalve H&R en Hamann nog een veren firma was voor de ///M: KAW-federn

Adverteren duidelijk met meer diepgang voor dan achter moet dus wel OK zijn zonder dat ie achter te laag komt, misschien een alternatief.

Hier een fotootje van iemand met deze veren: image_00114.jpg

Hij heeft zich net een fahrwerk gekocht dus de veren zijn te koop :D

Te laat, ik ben overtuigd van het fahrwerk van H&R omdat het toch niet ideaal is om verlagingsveren op originele schokdempers te plaatsen, ik (zelfs mijn vader :schater: ) vind de ;) een beetje te wobbelig bij hoge bochtensnelheden dus daarom maar direct een volledig fahrwerk.

Greetz Jeroen

Link naar reactie
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mss is dit zo voor de M, maar mijn serie-schokdempers, gekombineerd met de Schnitzer (H&R volgens Pierre) veren doen het prima. Gisteren een ritje gan doen van een 200 km en het resultaat bevalt me prima.

En denk nu niet dat ik niet kan vergelijken : onze rallyBMW e36 was indertijd uitgerust met Bilstein gewindefahrwerk. Die hing bijwijlen nog meer in de bochten dan ik nu. (werd wel regelmatig hoger gezet, wegens meer bodemvrijheid voor op slechte wegen).

Link naar reactie
Wist dat er behalve H&R en Hamann nog een veren firma was voor de ///M: KAW-federn

Adverteren duidelijk met meer diepgang voor dan achter moet dus wel OK zijn zonder dat ie achter te laag komt, misschien een alternatief.

Hier een fotootje van iemand met deze veren: image_00114.jpg

Hij heeft zich net een fahrwerk gekocht dus de veren zijn te koop ;)

Te laat, ik ben overtuigd van het fahrwerk van H&R omdat het toch niet ideaal is om verlagingsveren op originele schokdempers te plaatsen, ik (zelfs mijn vader :schater: ) vind de :m: een beetje te wobbelig bij hoge bochtensnelheden dus daarom maar direct een volledig fahrwerk.

Greetz Jeroen

Je hebt volkomen gelijk, de :) heeft origineel of alleen met veren niet zo'n zekere weg/bochtligging was voor mij ook een reden een fahrwerk te kiezen, stukken, stukken beter maar in lange hobbelige autobandbochten met hoge snelheid moet je je stuurtje goed vasthouden zo met je kont op de achterwielen voelt dat best tricky aan :D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het is nu een week geleden dat ik het fahrwerk heb besteld. Zou normaal volgend weekend binnen moeten komen. Heeft er iemand een link hoe ik het koffer kan demonteren zodat ik bij de schroeven van de schokdempers kan komen. Dus hoe de bekleding te verwijderen.

greetz Jeroen

Link naar reactie
Ik zie dat ik ook mss de kardan moet losmaken aan het dif.

Wat ben je allemaal van plan Jeroen. ;)

Niet veel, ik ben gewoon eens aant kijken bij foto's van andere personen die hun M-roadster aant verlagen zijn en ik zie dat er 1 ne de kardan ook los heeft gemaakt. van dif naar wiel. Ik ga natuurlijk proberen om eens zonder kardan te proberen. maar hoe kan ik de veren opspannen en bij elkaar binden zodat ik die ertussen geduwd krijg. had bij de 320 ijzerdraad errond gedaan zodat veer opgespannen staat. Het komt wel goed ;)

Greetz Jeroen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Bij mijn thuis is de paashaas een weekje te vroeg langs gekomen. :foto:

Heb dus de verlagingskit thuis liggen, maar nu zit ik nog met een probleem, de goedkeuring van de verlaging door de Belgische wet is nog niet gebeurd. Dus hoop dat dit toch nog goed komt, anders .... Want ieder jaar terug inbouwen zit er niet in omdat het erg veel werk is om de kofferbekleding los te halen. Maar dit zijn zorgen voor later, eerst maar eens afwachten.

asi12727805ka.jpg

asi12727825sy.jpg

asi12727830gw.jpg

Link naar reactie

De achterkant is klaar :) ik heb me vandaag geamuzeerd met mijn vader, ik ga morgen even langs de dealer voor enkele nieuwe drukpins (weet ik hoe die dingen heten). Ben ook voor begonnen maar nog niet klaar gemaakt, ga deze week verder doen als het weer een beetje meezit en als we zin hebben.

Foto's volgen als alles klaar is, en de auto gepoetst is ;)

Greetz Jeroen ^_^

Link naar reactie
de rubbers blijven zitten, aan de bovenkant komt gewoon de regelschroef te zitten die op de rubber word vastgedraaid. ^_^

even mezelf verbeteren, aan de bovenkant van de veer komt de hoogteregelaar en de originele rubber word vervangen door een dunne ronde rubber zodat de veer niet gaat kraken tegen het koetswerk.

Greetz :)

Link naar reactie

Want ieder jaar terug inbouwen zit er niet in omdat het erg veel werk is om de kofferbekleding los te halen. Maar dit zijn zorgen voor later, eerst maar eens afwachten.

Bevestiging achterschokbreker vervangen door bijv. top mount van Rogue Engineering, kun je vanuit de wielkast de schokbreker losmaken, de originele van BMW gaan toch kapot....

Link naar reactie

Dat zou wel handig zijn :thumbup:

Maar de rubbers zijn pas vervangen toen ik de wagen heb gekocht dus als ze kapot zijn zal ik hier nog eens aan denken ;)

Ik heb vandaag ook de voorste schokdempers gemonteerd.

De wagen voelt denk ik wat directer aan, maar echt been hard is de wagen gelukkig niet geworden :wave:

Een volledig verslag volgt als ik eens echt ermee gereden heb, en als de velgen eronder liggen, juiste hoogte ingesteld heb, uitgelijnd, ....

Greetz Jeroen

iedereen bedankt voor de hulp en het goede advies: Sledgehammer; PierreZ101; Navigator; en al de rest die ik vergeten ben :thumbup:

Link naar reactie

vandaag dus de BBS velgen eens op de auto gezet, en het koffer terug in elkaar gezet ;)

let wel niet op de hoogte, ik ben hiermee nog niet zeker wat ik ga doen, maar ik vind dat het zo toch al netjes uitziet, achteraan is een spoorverbreder zeker een must B)

links heb ik de auto iets dieper gelaten, dan rechts.

greetz Jeroen

asi12828378zg.jpg

asi12828409xw.jpg

asi12828413rc.jpg

asi12828437ah.jpg

asi12828451lu.jpg

Cleaned ;)

asi12828465ow.jpg

asi12828500ay.jpg

Kijk maar eens hier in wat voor stoere buurt ik woon :D

asi12828518eq.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.