Ga naar inhoud

gewindefahrwerk M-coupé


bmwM-optic

Aanbevolen berichten

  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Moet je persé een gewindefahrwerk hebben ?

Ik ben nog altijd niet zeker of je ermee door de belgische keuring raakt.

Denk ook dat je beter een stel Eibach veren koopt en deze eronder legt.

Resultaat zal zeker beter zijn kwa looks en wegligging.

Ik ga zelf nog eens uittesten of ik nu die 9 cm bodemvrijheid heb.

Is dat niet zo, dan ga ik voor een setje 2dehands voordempers en leg daar mijn standaard veren om. Dan is de ombouwklus op een uurtje gebeurd.

Nu duurt het bijna 3 uur... :foto:

Link naar reactie

Probleem is dat er (om bekende redenen) bijna geen veren bestaan voor de ///M, alleen H&R en Hamann. Eibach voert ze bivoorbeeld niet.

En dan hebben dus heel veel mensen terecht slechte ervaringen met deze veren, slechtere wegligging bij hogere ///M snelheden en achter zakt ie door de veren ziet er niet uit.

Met mij kwamen al vele ///M rijders tot de conclusie: veren weggegooid geld meteen een fahrwerk al dan niet verstelbaar :foto:

Link naar reactie

Aha, oké...

Weet ik dus nu ook weer. Bedankt Pierre.

Toen ik deze week mijn Schnitzer-veren onder mijn wagen monteerde, vroeg ik me eigenlijk af waar deze gemaakt werden. Mijn idee ? H & R.

Weet jij daar mss. meer over, Pierre ? Met jouw kennis van huize Schnitzer :foto:

Link naar reactie

Goed nieuws: H&R gewindefahrwerk met bijhorende papieren zijn leverbaar. Ik ga ze volgende week bestellen.

@ navigator: Dan kun je mijn schokbrekers /veren even lenen om naar de keuring te gaan; Heb je ook M onderstel :)

Greetz Jeroen

Link naar reactie
Aha, oké...

Weet ik dus nu ook weer. Bedankt Pierre.

Toen ik deze week mijn Schnitzer-veren onder mijn wagen monteerde, vroeg ik me eigenlijk af waar deze gemaakt werden. Mijn idee ? H & R.

Weet jij daar mss. meer over, Pierre ? Met jouw kennis van huize Schnitzer ;)

Schnitzer gebruikt Eibach of H&R ;) Bij de ZZZ idd H&R AFAIK :)

Link naar reactie
@ navigator: Dan kun je mijn schokbrekers /veren even lenen om naar de keuring te gaan; Heb je ook M onderstel  :)

Greetz Jeroen

Idd, goed nieuws en ja, om alleen maar naar de keuring te gaan jouw M- schokdempers gebruiken zou een oplossing zijn voor mijn probleem. ;) ;)

Link naar reactie
FF een setje 19 inches lenen van een M3e46 bijvoorbeeld die liggen met de grotere bandenmaat een dikke cm hoger ;)

BTW Ziet er heel netjes uit B) B)

dan keuren ze de auto af op de bandenmaat, dit controleren ze namelijk ook :schater:

Link naar reactie

Ik moet morgen met de 320I gaan, het enige wat eraan "getuned" is is een verlaging dmv veren van H&R. Heb de originele BMW 17 inch velgen van pa zijn 320D eronder gelegd en de originele zijspiegels gemonteerd. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Als er echt technisch ergens iets aan is vind ik het niet erg dat ze de auto afkeuren maar niet voor onzin. Zal morgen posten wat het geworden is. ;)

Link naar reactie
Good Luck, Mate ...

Ik ken dit gevoel :(

Volgens mijn bandencenter (waar ik em afgelopen week liet uitlijnen), kunnen ze em afkeuren als ze zien dat het niet de originele veren zijn en je geen geldig attest vd fabrikant kan voorleggen.

Anyway, ik duim :D

Merci voor de mentale steun :D

ivm je veren en keuring, dit staat allemaal op goca hoe het werkt ;)

Het is een soep, het beste is met een zo origineel mogelijke wagen te gaan :(

greetz

Link naar reactie

Wist dat er behalve H&R en Hamann nog een veren firma was voor de ///M: KAW-federn

Adverteren duidelijk met meer diepgang voor dan achter moet dus wel OK zijn zonder dat ie achter te laag komt, misschien een alternatief.

Hier een fotootje van iemand met deze veren: image_00114.jpg

Hij heeft zich net een fahrwerk gekocht dus de veren zijn te koop ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.