Ga naar inhoud

Voorstellen


mmbouwman

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Mijn naam is Mark, 32 jaar en woonachtig in Enschede. Bijna 1.5 jaar geleden heb ik een BMW Z4 E85 3.0 aangeschaft in de kleur Maledivenblau, mét hardtop in dezelfde kleur. Ik heb me kort daarna aangemeld bij dit forum, maar afgezien van af en toe wat lezen/opzoeken ben ik verder niet actief geweest. Tijd om me even voor te stellen dus! 🙂

 

Ik houd van een beetje sleutelen/DIY'en, dus ik heb afgelopen tijd wat dingen zelf gerepareerd/geupgrade:

- Koelsysteem vervangen: waterpomp en thermostaat waren stuk, dus toen ook maar direct de radiator, expansievat, slangen, multiriemen etc vervangen.

- De dakmotor hield er mee op. Zat nog op de originele plek dus lekker vochtig! Goed schoongemaakt en verplaatst naar de kofferbak: werkt sindsdien weer uitstekend!

- XCar-Style module voor het dak ingebouwd. Ideaal om met de afstandbediening het dak te kunnen bedienen. Bij deze module is het ook mogelijk om tijdens het rijden (tot 55 km/u) het dak te bedienen met "one-touch"

- Sound deadening materiaal aangebracht in de zijdeuren en achterklep. Tegelijkertijd maar deurspeakers geinstalleerd. Ik heb nog het basis 6 speaker systeem en zoek nog naar opties om dit met een beperkte investering wat te kunnen upgraden

- BMW E46 M3 stoelen geinstalleerd. Ik had de standaard E85 stoelen en die boden me echt te weinig ondersteuning. De E46 M3 stoelen zijn plug-and-play, buiten het aanbrengen van een beugeltje voor de gordel. Ze bieden significant meer ondersteuning en zijn met de opblaasbare zijwangen en onderrug verstelling erg fijn!

- Zelf hardtopkapjes ontworpen en 3D geprint aangezien deze niet bij de auto zaten. Het gaat om de zijkapjes en de zogenaamde front lock cover. De kapjes heb ik op diverse plekken al aangeboden en hier erg positieve reacties op mogen ontvangen 🙂

- Daarnaast nog wat andere kleine dingen 3D geprint: dashcam houders voor+achter, mount voor de telefoon op het dashboard. De telefoon wordt vastgezet dmv een magneet en bied direct een draadloos laden functie. De 12v sigarettenplug heb ik via het contact geschakeld.

 

En nog veel meer kleine upgrades/aanpassingen 🙂

 

Zijn er nog meer E85 rijders in het Oosten? Ik zie ze wel regelmatig rijden. Mochten er toerritten redelijk in de buurt georganiseerd worden dan lijkt het me erg leuk om een keer mee te rijden!

 

Groeten, Mark

IMG-20221122-WA0004.jpg

IMG-20221122-WA0006.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
  • Administrator

Welkom Mark, ziet er goed uit en leuk dat je al het nodige zelf gedaan hebt!

 

Over de audio: heb je gezien dat @Ries daar op het moment ook mee bezig is? Zie hier.

 

En zie ik het op de eerste foto nou goed dat je voor ook parkeersensoren hebt?

Link naar reactie

Thanks allen 🙂

 

Op 27/01/2023 om 09:43, Maurits zei:

Welkom Mark, ziet er goed uit en leuk dat je al het nodige zelf gedaan hebt!

 

Over de audio: heb je gezien dat @Ries daar op het moment ook mee bezig is? Zie hier.

 

En zie ik het op de eerste foto nou goed dat je voor ook parkeersensoren hebt?

 

Yes, ik heb inderdaad het topic over de audio gezien 🙂 Die Focal speakers/amplifiers zijn alleen redelijk prijzig volgens mij.

 

Aan de voorkant zitten er ook parkeersensoren inderdaad! Dit is echter een aftermarket setje (Waeco). 

Link naar reactie

Hoi Mark, van harte welkom namens een stadsgenoot. Prachtige E85! Ik vind de 3.0i pre-facelift de leukste E85 (na de Z4M 🙂) en deze kleur.... helemaal geslaagd zo!

 

Ik heb misschien ook wel interesse in je 3D printkunsten. En misschien heb jij interesse om je aan te sluiten bij de BMW Club Twente om af en toe mede knutselaars en BMW liefhebbers te ontmoeten?

 

Veel plezierige kilometers gewenst met je mooie Z4. De lente is alweer nabij dus dat wordt genieten.

Link naar reactie

 

Thanks 🙂 De kleur was geen vereiste, maar meer toevallig tegenaan gelopen. Ik ben d'r in ieder geval erg blij mee. Heb er ook een schaalmodel van in de kast staan. Toen ik die op Marktplaats voorbij zag komen (3.0L Maledivenblau) kon ik het ook niet laten 🙂

 

 

@timewa Klinkt goed! Ben nog niet bekend bij de BMW Club Twente, maar lijkt me leuk om een keer te buurten. Hoe kom ik het beste in contact?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.