Ga naar inhoud

Android navigatie in Z4 E85


berg144

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn (originele) navigatie systeem is niet meer van deze tijd (2003) is dit systeem met enige aanpassingen te vervangen voor een systeem uit deze tijd.

Bedoel geen systeem van €1000 maar meer in de orde van een €300,- of is dit kansloos en beter je telefoon gaan gebruiken.

Verwacht geen plug en play systeem, dacht meer aan een winter project(je).

 

 

 

Link naar reactie

Lekker je telefoon gaan gebruiken denk ik.

Of zoiets overwegen, maar vind het persoonlijk echt niets.

https://motivesupplies.nl/product/navigation-screen-android-10-25-inch-touch-screen-for-bmw-z4-e85-e86/

 

Zie ook ook dat mensen een gat zagen in het dashboard een daar een dubbeldin plaatsen.

https://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=512499

Link naar reactie

Ik heb toendertijd in mn Z4 e85 het originele display uit het klapmodule gehaald en een Sony z Ultra telefoon geplaatst. Simkaart erin en je hebt een perfecte oplossing voor google maps en flitsmeister.

 

Enige nadeel is een hete zomer, dan wilde telefoon nog wel overhit raken.

Link naar reactie

Software OEM navi updaten naar laatste versie, dan heb je ook panorama view. Daarna kaart update (DVD) en alles werkt naar behoren. Voor mij geen reden tot ombouw.

Link naar reactie

Ook al is de E85 navigatie enorm oud, ik vind persoonlijk dat het nog verrassend goed werkt in de praktijk. Ik heb een stuk jongere auto's gehad met mindere navigatiesystemen (Volvo, Mercedes).

 

Uiteraard is het voor hedendaagse begrippen traag, met een lage resolutie en lastige user interface, maar het werkt wel en het hoort bij de auto. Ik heb de laatste kaarten en de sporadische keer dat ik wil navigeren brengt ie me altijd naar de juiste plek.

 

Ik zou zelf echt nooit zo'n Chinees android auto ding in willen bouwen, dan toch veel beter met de telefoon navigeren als alternatief. Maar goed, mijn zoon heeft zo'n low cost Android dingetje in zijn Mini'tje gebouwd en het werkt wel... enigszins. Ik stoor me dan meteen weer aan zo'n TN scherm, de net-niet interface, de prutkwaliteit van de audio etc etc... maar dat is allemaal persoonlijk. Ik heb die unit uit interesse opengeschroefd en kan je wel verzekeren dat het zeker niet de 20 jaar gaat halen die de originele navi wel heeft gehaald. Het zit echt met ultragoedkope elko'tjes en hot glue in elkaar. Misschien zijn er ook wel betere te koop, maar dit was echt een voorbeeld van iets dat ik nooit en te nimmer in mijn Z4 zou willen hebben.

  • Like 1
Link naar reactie
Op 19/01/2023 om 21:35, Alpiemeltje zei:

Software OEM navi updaten naar laatste versie, dan heb je ook panorama view. Daarna kaart update (DVD) en alles werkt naar behoren. Voor mij geen reden tot ombouw.

Niet de software maar de firmware naar V32.

 

Vind trouwens de navigatie verbluffend goed gezien hoe oud het is.

Heb inderdaad ook wel eens veel nieuwere auto's gereden waarvan het echt minder goed is.

Helaas is 2019 de final update van het DVD systeem.

aangepast door bofkont
Link naar reactie
19 uren geleden, bofkont zei:

Helaas is 2019 de final update van het DVD systeem.

En zou het ook niet mogelijk zijn om een update op DVD te branden? Moeten natuurlijk weer allerlei toeters en bellen bij op om het aan de praat te krijgen😪

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Op 24/01/2023 om 16:21, Horus zei:

En zou het ook niet mogelijk zijn om een update op DVD te branden? Moeten natuurlijk weer allerlei toeters en bellen bij op om het aan de praat te krijgen😪

Een dvd branden is vrij simpel maar om de 2023 bestanden erin te plaatsen en dat het ook nog werkt zou ik ik echt niet weten.

Link naar reactie

 

Ben is terug gaan zoeken naar de oplossing die ik wilde gaan maken (maar door het verkopen van de auto niet verder gegaan)y4mkCSzUWjYQgdEkwyND24r8sGKxSniVlEvF-WHf

Het idee was om een complete houder te laten 3d ontwerpen en te printen die precies in de plaats van het klapscherm past.  Hierdoor kan ik dan een tablet er makkelijk inschuiven en was de navigatie eventueel te vervangen met een nieuw model.

y4myy1sgF4KIBtyQCl93hwiIFQsyZTX_fiWh1peW

Link naar reactie
8 uren geleden, berg144 zei:

Kijk, dit is wat ik bedoelde.

Een mooie modificatie zonder zijn charme te verliezen.

Jammer dat het gestopt is.

 

Mijn advies is om een 3d printer/designer te vinden die je kan helpen. Of het eventueel zelf doen als je kunt ontwerpen in Sketchup bijvoorbeeld!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wie heeft wel eens meegemaakt dat de navigatie denkt op een heel andere plaats te zijn dan de werkelijkheid? De mijne zit er steeds 50-100 km naast....   En daarbij lijkt het alsof mijn Iphone navigatie verstoord wordt door de Z4, want die blijft steeds hangen (en dat doet ie anders nooit 🙂 Wat kan dat zijn ?

 

Link naar reactie

De min pool van de accu een kwartiertje los nemen en daarna weer vast zetten. Even wachten ( auto moet een vrije hemel hebben; dus niet binnen staan). Zodra alles weer draait, je zal ook de datum en tijd opnieuw moeten instellen, maar eens een stukje rijden en tevens kijken of je nu een betere positie hebt. Als het niet werkt, is er wellicht toch iets stuk. Succes.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.