Ga naar inhoud
  • 0

mening aangeboden auto's


Gommert

Vraag

mening aangeboden auto's

Hi,

Ik ben aan het orienteren voor een z4/e85/3.0/zwart, is het ok om hier link te plaatsen naar aangeboden auto's om jullie mening te vragen?

 

gr,

Gommert

aangepast door Gommert
Spelfout
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Administrator

Precies; overduidelijk de E85. :tongue: Wat een ruige, bonkige auto is dat toch!

 

Maar ook nog een antwoord op de vraag van admin-wege: zeker, laat maar doorkomen. Misschien zien wij iets dat jij (nog) niet ziet.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0

Waarom specifiek deze?

Is dat de combinatie automaat, 3.0 en lakkleur?

Ik zie Z4 3.0s met automaat die wat ruimer in de opties zitten/lagere kilomerstanden hebben, voor vergelijkbare prijzen als die uit 'jouw' advertentie.

 

Wat ik vooral bij een importauto wil zien: papierwerk.

Liefst niet alleen een afgestempeld onderhoudsboekje - die zijn anno nu iets te makkelijk na te maken - maar ook onderhoudsfacturen, TÜV-rapportjes, etc. De staat van het interieur ljjkt te matchen met de kilometerstand, maar documenten om dat te onderbouwen zouden wel zo fijn zijn...

 

De standaardstoelen zijn niet iedereens kopje thee (voor menigeen onvoldoende zijdelingse steun), en achteraf inbouwen van M-stoelen is prijzig.

Maar daar zijn proefritten voor: als de stoelen voor jou lekker zitten is dat een non-probleem!

 

Verder zijn er ongetwijfeld aandachtspunten waar forumleden met specifieke E85-ervaring je op zullen wijzen. 😉

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
  • 0

Dank voor de tips. Ja Zwart/3.0/automaat is wat ik zoek voor budget van zo'n 15k. ik zal nog eens verder zoeken, deze kwam ik tegen binnen mijn  budget dus als je nog links hebt met meer waar voor het geld...

Je hebt wel een punt over de stoelen, mijn 330 heeft gewone stoelen met leer en zijn erg glad dus ik mis daar wel wat zijdelingse steun als je hem de bocht om gooit.

Hoe is het comfort op lange afstand van m-stoelen?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ziet er optisch netjes uit, maar dat vertelt natuurlijk maar een deel van het verhaal. De auto is in ieder geval flink opgepoetst voor de verkoop en ook het motorruim is opgepoetst. Zoals reeds gezegd in ieder geval de TUV-rapporten opvragen en wat ik zou doen is de auto van onder bekijken, een rondje rijden en uitlezen met een diagnose-tool. Er zitten weliswaar Michelin PS banden onder maar die zijn 15 jaar als ik het zo zie (en kunnen dus de prullenbak in).

aangepast door Gentry
  • Like 1
Link naar reactie
  • 0
  • Administrator

Je kunt natuurlijk altijd even gaan kijken bij deze, maar er is wel reden om extra voorzichtig te zijn (ik noem alleen de nieuwe punten, alles wat hierboven staat is ook relevant):

 

- deze heeft koplampen met een zwarte achtergrond (inlay). Die horen niet bij de 3.0 uitvoeringen. Dat zou zilverkleurig moeten zijn (dus de achtergrond, niet de baan van de richtingaanwijzers). Dat is of een “liefhebbersactie” (sommige mensen vinden zwart op zwart mooier), of een teken van herstelde voorschade. Kan allebei, maar wel even uitzoeken;

- de velgen zijn ook niet origineel BMW. Ze zien er behoorlijk nieuw uit voor de hierboven al genoemde leeftijd van de banden. Sowieso even goed kijken of ze wel recht e.d. zijn, dus altijd rijden;

- ik vind sommige interieur delen extreem afgeleefd voor de kilometerstand. Het stuur is al een keer opnieuw bekleed (dat zie je aan de twee verschillende leersoorten) en bijvoorbeeld het klepje van de asbak is bijna verteerd. Bij dat grijze spul van voor de facelift is dat extreem “knap”, dat is eigenlijk onverwoestbaar.

 

Los van de automaat; moet hij zwart zijn, of mag bijvoorbeeld blauw ook?

  • Like 1
Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Maurits zei:

...stuur is al een keer opnieuw bekleed (dat zie je aan de twee verschillende leersoorten)...

Hopelijk is de low-budget-herbekleding (en dat terwijl er 'tig goeie aanbieders zijn van opnieuw beklede BMW-sturen)  geen indicatie voor de overall staat van onderhoud...

Link naar reactie
  • 0
  • Administrator

Je moet natuur alles in levende lijve zien om er echt iets zinnig over te zeggen, eens kijken wat de aantoonbare geschiedenis is, etc.  maar met jouw criteria zou ik over deze eens wat info opvragen / eens gaan kijken:

 

- zwart, automaat, M-stoelen en 3.0, beetje veel M plaksels, maar die haal je er zo af.

 

- zwart, automaat, 3.0 gewone stoelen, wel een taxatierapport erbij

 

of, iets anders:

 

- donkergrijs, 3.0si (dus van na de facelift en daarmee 265 pk ipv 231).

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt, ik laat deze lopen maar zeer bedankt voor de tips, wordt gewaardeerd! 

 

De andere links zijn interessant, dank voor de genomen moeite !

 

Deze is me ook nog opgevallen voor een nette prijs, over interieur kun je twisten maar beige heb ik geen zelf moeite mee 🙂  

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bmw/m1870666624-bmw-z4-3-0i-youngtimer-2e-eigenaar-origineel-nl-z4-117000km?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd  

 

 

aangepast door Gommert
typefout
Link naar reactie
  • 0

Mooi ding, vooral dat beige! De velgen zou ik meteen wisselen. Maar ga eerst eens proefzitten in beide stoelen, ik had een sterke voorkeur voor de sportstoelen, maar ze moeten je passen. Van daaruit ben ik gaan kijken, sportstoelen, automaat, motorisering in mate van belangrijkheid. 

Link naar reactie
  • 0
  • Administrator

Die ziet er ook mooi uit inderdaad. Lijkt op de velgen na nog helemaal origineel.

 

Ik vind zwart-beige altijd een mooie combi, al zou ik een paar dingetjes vervangen door zwart (beige matten hou ik niet zo van en een beige pookknop vind ik altijd wat groezelig).

 

Ik ben wel benieuwd of er meer bij de auto is dan het afgestempelde boekje. Als je wel een airco certificaat uit 2003 laat zien, maar geen recente rekeningen ben ik benieuwd.
 

“Bijna nieuwe runflats” zijn qua rijeigenschappen trouwens absoluut geen aanbeveling; daarmee stuiter je de auto uit en is hij spoorgevoeliger dan nodig (E85s zijn dat altijd wel een beetje, maar dat moet je niet ook nog eens versterken via de banden).
 

Maar zoals @Ewout al zegt; ga vooral eens rijden en vergelijken en probeer niet tegen de eerste waar je gaat kijken ja te zeggen zonder vergelijkingsmateriaal. :idea: 

Link naar reactie
  • 0

Vandaag proefrit gemaakt in de zwarte Z4/3.0 met standaard stoelen met zwart leer, wat een heerlijke motor en wat mij betreft voldoende steun.

Nette historie bekend en van afgelopen jaren rekeningen erbij. Heel jammer dat ze de radio hadden uitgebouwd met een schroevendraaier oid en alu trim erg lelijk beschadigd is maar is natuurlijk te vervangen. Ook is er een parkeersensor bijna wit en de velgen zijn volgens mij wel origineel maar niet helemaal mijn ding. Hij staat zeker op mijn lijstje maar is redelijk aan de prijs. Komende tijd nog naar wat andere z4's kijken.

Ik wist alleen niet waar ik mijn telefoon kwijt kon 🙂

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 16-8-2022 om 17:09, 330dM zei:

Dat mag altijd, vinden we leuk! Maaruh, zoek je een Z3 (E36) of een Z4 (E85). Over welke vele malen mooier is heb ik alvast een mening namelijk.😃

Wat een No-Brainer. Klein roeibootje tegenover een volwassen Roadster.

Link naar reactie
  • 0
22 uren geleden, Alpiemeltje zei:

Wat een No-Brainer. Klein roeibootje tegenover een volwassen Roadster.

Ahhh, now it all makes sense, ik vond die username al raar, maar het gaat allemaal om compensatiegedrag! 😀
 

vwb het topic, is bij de Oosterburen winkelen ook een optie eigenlijk?

aangepast door 330dM
  • Haha 1
Link naar reactie
  • 0

Hi, hier een update, de eigenaar van de zwarte 3.0/beige verkoopt hem helaas niet meer. 

ik heb inmiddels diverse 3.0 bekeken en afgelopen weekend ook in een 3.0 handgeschakeld gereden die redelijk aan de prijs is maar wel met garantie wordt aangeboden en duidelijk van een liefhebber is geweest. Ik moet zeggen dat de 3.0 met handbak heerlijk rijdt maar ik heb toch besloten om voor een automaat te gaan. En ik heb (donker)grijs nu ook in het vizier.  Er werd hier eerder een grijze gelinkt en daar ga ik binnenkort kijken, dit is een si.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt de kleurencombinatie te zijn die ik ook had op mijn E85: nachtblau met walknappa caramel leder. Zeer fraaie combinatie inderdaad.

 

(De kleur zou ook monacoblau kunnen zijn, alleen zegt de verkoper dat het een individual-uitvoering is en nachtblau is een individual-kleur, monacoblauw niet).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben inmiddels eigenaar van een nette zilvergrijze 3.0 Si , de kap heeft wat aandacht nodig maar komt goed. Leuk contact gehad met de vorige eigenaar. 

Is wel heel leuk met een 3.0 door de Drechttunnel met kapje naar beneden en dan even terug schakelen...

 

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.