Ga naar inhoud

Benzine verbruik Z4 3.0


berg144

Aanbevolen berichten

  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Dat kan met een 3.0 ook prima. Het hangt er natuurlijk volledig vanaf hei je rijdt en ook wanneer je schakelt.

 

Maar als het hier om de voor facelift modellen gaat is een belangrijk verschil dat een 3.0 6 versnellingen heeft en een 2.5 maar 5. Daarmee rij je met een 3.0 op de Nederlandse snelweg per definitie zuiniger dan met die 2.5.

 

Als ik een mix van snelweg, binnendoor weggetjes en een mix van af en toe stevig gas geven, hard bochten door, weinig remmen (wel remmen op de motor) maar ook wat saaie snelweg kilometers op de cruise control heb zit ik met mijn ‘03 3.0 ook op 1:11 a 1:12.

 

Maar als ik een keer goed gas ga geven een hele tank lang haal ik dat natuurlijk niet. Maar dat zou je dan met een 2.5 ook niet halen.

 

De fabrieksopgave voor een 2.5i is gemiddeld 8,9l / 100km tegen 9,1l / 100km voor de 3.0i. Dat ontloopt elkaar dus nauwelijks en je rijstijl is dus veel belangrijker voor je daadwerkelijk gebruik.

Link naar reactie

Over welke Z4 hebben we het eigenlijk? Afhankelijk van het jaar zijn er voor een 3.0 verschillende motoren gebruikt die ook net weer een ander verbruik kennen.

 

Maar ongeacht de precieze motor klopt wat Maurits zegt natuurlijk wel, je rijstijl is de grootste factor in het brandstofverbruik.
Mijn Z3 heeft dezelfde 3.0 motor als een '03-'06 Z4 en mist in vergelijk alleen de 6e versnelling. Afhankelijk van mijn rijstijl haal ik gemiddeld tussen de 1:8 en 1:13. Dat ligt inderdaad best ver uit elkaar.

Link naar reactie

Hier een N52 3.0 van de facelift E85 maar dan in een E89 automaat, die ook nog eens zwaarder is, heb 8,6/100 op de boordcomputer staan over de laatste 8000km. En ik geef zeker geen gas met een theelepeltje.

Link naar reactie

Ik vind het best acceptabel, mijn vorige Z3 2.8 automaat was naar mijn idee verslaafd aan brandstof euro 98     nooit verder dan 1:8 soms 1:9.

Vandaag eigenaar geworden van een Z4 2.5 (e85) gelijk nieuwe remschijven besteld omdat zij veel heeft stil gestaan. Zag een aanmerking op het apk formulier (wat wel een klein beetje overdreven is.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.