Ga naar inhoud

Motorstoring na schadeherstel.


Barry_Dice

Aanbevolen berichten

Motorstoring na schadeherstel.

Goedemorgen,

mijn Z4 3.0 E85 uit 2003 reed altijd als een zonnetje. 18 jaar trouw onderhoud bij BMW garage. Binnen gestaan en met 86.000 km op de teller was ik vorig jaar de  trotse tweede eigenaar. Nu 10.000 geweldige KMS verder nog steeds mijn daily driver. Helaas moest ie voor kleine schade aan bumper naar schadehersteller. Hier kreeg ik gister te horen dat ie helaas defect is geraakt. Hij reageert niet of vreemd op het gas. Nu laat het schadebedrijf overkomen dat het mijn probleem is en dat het een oude auto is. Het is dan wel een oude auto maar wel mijn perfecte Z4 waar ik dagelijks mee reed. 
Is dit nou mijn probleem of zijn zij verantwoordelijk. Ik hoor graag van je. 
 

barry 

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Wellicht had het je zelf in de komende kilometers overkomen dat ie slecht op het gas was gaan reageren indien je m niet weg had gebracht. Kan gebeuren toch? 
 

Zou er een andere reden kunnen zijn die relatie heeft met de werkzaamheden die ze hebben uitgevoerd?

Link naar reactie

Wat is precies het probleem ?

Dat zou ik eerst willen weten.

Het is idd een  oude auto die zomaar ineens mankementen kan gaan krijgen, maar dat betekend niet automatisch dat een schadehersteller niet verantwoordelijk kan zijn.

Als het door zijn werkzaamheden komt of fouten moet hij het ook oplossen.

Link naar reactie
  • Administrator

Precies; de eerste vraag is wat de storing veroorzaakt. Iedere schadehersteller heeft uitlees apparatuur, dus dat moet hij je zo kunnen vertellen.

 

Als er een verband is tussen de storing en het schade herstel moet hij het natuurlijk oplossen. 
 

Ik heb mijn E85 trouwens ook wel eens terug gekregen van de schade hersteller met een brandend motor management lampje. Dat had een hele simpele oorzaak; te lage accu spanning doordat ze er nauwelijks mee rijden, hem wel starten om te verplaatsen, de deur open laten staan met het contact aan, etc.

 

Lang verhaal kort: eerst de oorzaak weten, dan beslissen wiens schuld het is.

 

 

Link naar reactie

Bij auto's van 20 jaar oud kan wel eens iets spontaan in storing gaan, ook als deze bij de schadehersteller staat.
Zoals de rest ook zegt: kijk eerst eens wat er nu echt mis is. Het klinkt mij namelijk als een vacuumlek of valse lucht, wat bij deze auto's (en 20 jaar oud plastic en rubber slangen) inderdaad praktisch al kan gebeuren als je er te lang naar kijkt. Ook vij simpel te fiksen maar dan moet je wel eerst weten waar het probleem zit.

En nog een laatste tip: ga nu niet te moeilijk doen, straks willen schadeherstellers al helemaal niets meer doen aan oudere auto's... (dit speelt al in de VS, iets met claimcultuur)

 

Edit: je zegt dat er werk is gedaan aan de bumper. Ik zou mijn geld zetten op een scheurtje in de luchtinlaatslang (achter de MAF), wat gebeurt zal zijn bij het verwijderen van het luchtfilterhuis. Hierdoor trekt de motor valse lucht.

aangepast door MadMarky
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.