Ga naar inhoud

BMW 2.8 ‘97 tuning tips

Stefan97
 Share

Aanbevolen berichten

BMW 2.8 ‘97 tuning tips

Hoi!

Na een tijdje rond te hebben gekeken op dit forum, werd het toch tijd om eens een profiel te maken. Ik ben een beginnend “oude” BMW liefhebber.

Al een tijdje ben ik opzoek naar een mogelijkheid om mijn z3 2.8 sneller te maken. Hierbij doel ik op de acceleratie. Eerst had chip tuning mijn voorkeur. Na onderzoek gedaan te hebben, blijkt echter dat dit zeer beperkte winst oplevert. 

Een tijdje terug hoorde ik iemand over het inlaat spruitstuk (als ik het mij goed herrinert heb) vervangen voor die van een 2.5. Ik wordt echter niet wijzer van zoeken op het internet.. Is er iemand hier die hier wat vanaf weet? Is het verschil merkbaar, en waar vind ik de benodigde onderdelen?

Alternatieve tuning tips zijn ook mega welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Stefan97 zei:

...Een tijdje terug hoorde ik iemand over het inlaat spruitstuk... 

Als je een Single Vanos 2.8 hebt kan je inderdaad ombouwen naar een E30 2.5 inlaatspruitstuk.

Je verliest wat koppel in lage toeren, maar krijgt er bovenin veel voor terug!

Combineer het met een tune-op-maat (kan AVVR/Reeuwijk voor je verzorgen) en de impact op acceleratie is indrukwekkend...
Een kort acceleratiefilmpje dat ik jaaaaaren terug maakte staat hier, let vooral op de toerenteller.  😇

Ook heb ik na die klus een howto in elkaar gezet, die is via dit forum te downloaden:

Modificaties aan onze 2.8 zijn niet beperkt tot het inlaattraject, je kan in dit fotoalbum meer inspiratie opdoen, evenals in dit topic...

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

M50 inlaat mod is idd een hele bekende en de ervaringen zijn toch wel wisselend.

Wil je echt groot verschil maken zou ik een turbo kit gaan van Mosselman, die heeft jaren geleden eentje ontwikkeld voor de M52B28.

Zo nu en dan vind je nog wel eens een set op kleinanzeigen ebay of het gewone ebay.

aangepast door bofkont
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share