Ga naar inhoud

Sticky steering


WillemI

Aanbevolen berichten

Hah die ja. 😄Die spiegels is wel een dingetje ja, heb er 1 vervangen, ander al in huis. Kosten vallen me eigenlijk alleszins mee hoor, techniek/onderdelen is prima en in goede kwaliteit aan te komen. En die benzinemeter heb ik niet meer nodig, beide auto's verbruiken ongeveer hetzelfde en het is makkelijk hoofdrekenen met een factor 10 😋 en mee eens, hobbies kosten geld.

aangepast door 330dM
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 21-5-2022 om 09:58, Z3-fan zei:

Ik heb eerst de ring laten verdraaien van mijn Z4 3.0i uit 2003. Het zware sturen werd inderdaad minder, maar ik kreeg er een ander probleem voor terug: werkelijk elke beweging van de wielen was voelbaar in het stuur. Het sturen was nog slechter geworden, op de snelweg rijden was echt geen plezier meer! Vervolgens de ring ietjes terug laten draaien als compromis. Het resultaat was nog ver van hoe een BMW hoort te sturen. 

Deze week bij Rothschenk geweest. De ring is weer teruggezet in de originele positie en de lagers zijn vervangen. Kosten €600 ex. BTW. Maar wat een verschil!!!! De auto stuurt nu zoals hij hoort te sturen. De reparatie is het geld zeker waard!

Ze hebben me laten zien wat verstellen van de ring eigenlijk doet: het lost de oorzaak absoluut niet op en is een trucje om het sturen iets lichter te maken met mogelijk de gevolgen die ik ook had na verstellen. Plus dat naarmate de lagers nog slechter worden het trucje mogelijk niet meer werkt.

 

Mijn advies: geef meer geld uit en los de oorzaak van het probleem op ipv aan te rommelen met andere instellingen van het stuursysteem. 

Heb jij bij Rotschenk een afspraak gemaakt waarbij je op korte termijn langs kon komen? Of moest je ver van tevoren een afspraak maken? 

 

Ik moet er ook broodnodig naartoe namelijk haha.. 😉 

aangepast door BroomerZ3
Link naar reactie
16 uren geleden, BroomerZ3 zei:

Heb jij bij Rotschenk een afspraak gemaakt waarbij je op korte termijn langs kon komen? Of moest je ver van tevoren een afspraak maken? 

 

Ik moet er ook broodnodig naartoe namelijk haha.. 😉 

Ze hebben een lange wachtlijst van meerdere maanden (!), dus reken niet op een snelle afspraak,

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Zoals Z3fan en EdwinK al zeiden, Rothschenk is de juiste beslissing. 

In zijn werkplaats staan en zelf ontdekken wat de echte oorzaak is, is vrij overtuigend. Die kogellagers waren gewoon vierkant geworden en draaiden vrij lastig. 

 

In de tussentijd is ook hij meegegaan met de inflatie en moest ik € 761,- aftikken. Ondanks 2h heenrijden, 2h werk en 2h terug rijden de investering meer dan waard, gezien het feit dat het probleem nu permanent is opgelost en hij weer heerlijk stuurt. 

aangepast door malle pietje
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.