Ga naar inhoud

malle pietje

Member
  • Aantal items

    124
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

malle pietje won de laatste dag op 31 mei

malle pietje had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

7 Gemiddeld

Over malle pietje

  • Titel
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.5i en F11 520d
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Soest

Recente bezoekers van dit profiel

798 profielweergaven
  1. Hoi Ron, kleine maand verder ben je vast al klaar met je klus, maar op youtube staan de nodige filmpjes met uitleg. Bijvoorbeeld deze.
  2. Ik meende er ook een klein beetje last van te krijgen, met name met kleine stuurcorrecties rechtdoor. Heb mn lijf onder het stuur gewurmeld en kwam tot de conclusie dat het zo moeilijk niet is. Geen gedoe met doppen, verlengsets of weet ik wat, gewoon met een haakse inbus 6, uit een simpel setje van de Karwei de klus geklaard. Ok, voor de bovenste bout is het wel handig om een halve centimeter van de korte kant af te zagen. Maar daarna kan je beiden prima los krijgen, zo nodig met een stukje pijp (dopje 8mm met een verlengstuk) om de arm wat groter te maken. Als je een beetj
  3. Als ik een suggestie mag doen, onlangs voor een klusproject een hele lijn van Meguiars spullen gekocht, en moet zeggen erg tevreden. Vond het altijd maar doodzonde van het geld dus was met wassen wel tevreden. Maar eenmaal bezig kreeg ik de smaak te pakken en heb direct de Z onder handen genomen. Je kunt het ongetwijfeld van andere merken en goedkoper krijgen, maar dat hadden ze hier bij de automaterialenzaak niet. Dus dan moet je wat... Als je dak en auto wilt aanpakken, doe dan eerst het dak. Redelijk voor de hand liggend, maar toch Het wassen doe ik nog 'gewoon' ou
  4. ah goede vertrouwde victron, heb ook zo'n lader (van de eigenaar gekregen ;)) Mooi dat het is opgelost!
  5. En? Nog resultaat geboekt? Klinkt vrij logisch dat, als er een hellinghoeksensor het alarm heeft af laten gaan, die er nu voor zorgt dat de brandstofpomp is afgesloten. Als het geen origineel alarm is, zal uitlezen geen uitkomst bieden, dan wordt t even lastig.
  6. Ruitenwisser relais vervangen Als je de volgende problemen ondervindt met je ruitenwissers: - niets meer doen - niet meer terug komen in de oorspronkelijke positie - opwaaien bij hogere snelheden - niet goed reageren op de wisserhendel dan kan je twee dingen doen. Het eerste is de motor schoon maken, omdat naar verluid het vet dat zich verspreid door de motor, gekke bijwerkingen kan opleveren. Hoe je dat doet, zie je onder andere hier . Geeft dat niet het gewenste effect, bestel dan bij de dealer of via google het relais met nummer 61 31 6 919 1
  7. Lijkt er toch op dat het relais de oorzaak was. Die is vervangen en de wissers blijven weer keurig op de juiste positie staan. Zal me benieuwen!
  8. Hmm, geen micro schakelaar gezien, wel twee contactpunten en een draaiend deel. Gelukkig is demonteren echt 10minuten werk als ie eenmaal los is geweest. Zal m toch nog eens open halen. Misschien nog vuil over het hoofd gezien.
  9. Mag ik dit draadje even verlengen? Bij mijn z4 uit 2003 komen sinds een aantal weken de ruitenwissers ook een beetje omhoog tijdens hogere snelheden en stoppen ze niet meer op het onderste punt. Heel irritant. Heb de motor open gemaakt, vet verwijderd en alles schoon en droog weer in elkaar gezet, maar helaas nog steeds niet op het onderste punt. Ik probeer morgen nog even uit of het misschien aan de montage stand ligt, maar vrees van niet eigenlijk. Hebben jullie wellicht een idee wat het anders zou kunnen zijn? Een relais lijkt me redelijk stug, alles werkt namelijk
  10. Ik doelde op brandstof verbruik. Het enige andere dat de mijne verbruikt is koelvloeistof. Maar dat was simpel te verklaren en is inmiddels verholpen. Olie geen druppel!
  11. Startmotor, nog niet aan gedacht! Met die in gedachten ga ik t eens in de gaten houden. Gereviseerde vanos, in alle eerlijkheid, is niet echt merkbaar. De opbouw van vermogen lijkt egaler, maar ik merk nog steeds een licht hikje bij 4.000 toeren. Ook verbruik is niet gewijzigd, dus tja...Maar hij is super snel naar mn gevoel en heb er voorlopig wel even genoeg tijd in gestoken.
  12. Schrapend geluid bij koude start Bij onze Z4 2.5i uit 2003 hoorde ik eerder al een zelfde schraap bij het uitzetten , maar nu ook bij het starten. Een korte 1 seconden lange schraap, nadat de motor is aangeslagen. De VANOS zijn net vervangen, net als de DISA klep vorig jaar. Zegt niets, ik weet het, maar goed. Iemand enig idee? Heb het idee dat het geluid bij de DISA klep vandaan komt.
  13. Mooi dat ook dat deel van de klus kennelijk goed te doen is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels