Ga naar inhoud

Bandenspanning


ZReihe

Aanbevolen berichten

Op welke bandenspanning hebben jullie de Z4 staan? Ik heb 225/45/17 Pirelli P7 run flat banden op mijn Z4. Volgens de sticker bij het voorportier zou ik 2.0 bar voor en 2.3 bar achter moeten hebben. Dat vind ik wel laag. Ik zoek een compromis. Niet te week, maar omdat de run flats van nature al stug zijn ook niet te veel. Ik heb momenteel 2.3 voor en 2.6 achter. De handling is dan goed, maar het is aan de stuge kant. Harder wil ik eigenlijk niet gaan.

aangepast door ZReihe
Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb zowel op de qp, als op de roadster met 19 inch non-RFT 2.35 voor en 2.65 achter.

 

Met 18 inch RFT had ik op de qp 2.3 voor en 2.5 achter.  

Link naar reactie

Dank voor jullie reacties. Ik overweeg nu om er achter o,1 bar uit halen. Wellicht is dit net wat minder stuiterig. Het zit er zo weer in mocht het niet bevallen. De indruk dat 2,0 voor en 2,0 achter aan de lage kant is, klopt zo te zien wel.

Link naar reactie

Ik hou 2.4bar voor banden 2.6 achterbanden aan. 
Voorbanden onlangs verwisseld voor non Run Flats.

Achterbanden wel nog Run Flats. 

 

De non run flats is echt een verschil. Wat een genot. Snap niet dat BMW het aandurfde om überhaupt die run flats standaard mee te leveren. 
 

 

Link naar reactie

Toch is BMW nog niet gestopt met runflats. Sta op het punt een G30 5 LCI te bestellen en alleen de kleine maten (17 en 18") zijn normale banden. Groter is runflat. Kan wel zijn dat runflat beter is geworden, ten tijde van onze ZZZZjes was runflat nog vrij nieuw natuurlijk.

 

Ik heb mijn bandjes trouwens op 2.4 a 2.5 bar rondom.

Link naar reactie

Op mijn G30 heb ik RFT op de winterbanden (Continentals). Ronduit onfomfortabel. Verder zijn die banden prima. Zomerbanden zijn non-RFT af-fabriek Pirelli’s. Dat is qua comfort een zegen. Als je RFT op de G30 wil is het een optie. Probleem met RFT is dat als ze te zacht worden opgepompt ze binnen no-time cuppen. Als ze te hard zijn opgepompt dan stuiter je alle kanten op. Het vinden van het optimum is lastig.

Link naar reactie

Voor elke 10 berichten over RFTs zijn er 9 negatief en ik begrijp inderdaad niet waarom het nog geleverd wordt. Een collega had jaren geleden onder in Duitsland een lekke band met RFT, dus hij dacht lekker door te kunnen rijden. Blijkt dat je er max 80km/h mee kan rijden en max 100km mee door mag rijden. Ofwel, hij schoot er niks mee op en had veel liever een repair kitje gehad. Of.... wat te denken van een good old reserveband. Wat is daar eigenlijk mis mee? 

Link naar reactie

Ik denk voornamelijk omdat runflats een reservewiel overbodig maken = minder gewicht = minder uitstoot.

 

Ik wil niet alle RFT’s als slecht aanmerken, maar mijn persoonlijke ervaring (met name met E90 en F10) is zeker dat het type band erg ‘kritisch’ is v.w.b. spanning, kleine hoogteslagen, etc. en daarnaast doorgaans rumoeriger is.. Dat was voor mij ook een reden om een vraag te stellen over de door de forumleden gehanteerde spanning.

aangepast door ZReihe
Link naar reactie

Zal ik dan maar die lans breken voor run flat banden? Ik had op m’n E89 de bekende Bridgestone runflats en vond ze helemaal niet verkeerd, ze gaven mij voldoende vertrouwen om de max snelheid te rijden wat ik überhaupt nog nooit had gedaan. Nu bewust gekozen voor non run flats en eerlijk gezegd, de banden vallen me niet tegen maar ik had er wel iets meer van verwacht. Of waren de Bridgestones toch best wel goede banden?

 

Wel is het gek dat ik in 20jaar geen lekke band heb gehad en met de run flats binnen een jaar wel twee keer. Ik was blij dat ik ze had. 100 gaat ook prima trouwens hoor.

Link naar reactie
  • Administrator

Nee, maar E85/86 op RFT is wel vele malen slechter dan E89 op RFT.
 

De ene auto is de andere niet wat dat betreft Op mijn E91 heb ik ze ook een hele tijd gehad, in 17 inch. Dat reed inderdaad net wat rumoeriger, maar verder ronduit prima.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.