Ga naar inhoud

APK afkeur, draagarm rechtsachter z3 2.2


330dM

Aanbevolen berichten

APK afkeur, draagarm rechtsachter z3 2.2

Vandaag de Z3 laten keuren, teveel corrosie op de draagarm rechtsachter, is dat een bekend euvel? Nieuwe (P/N: 33321094762) bij BMW kost 1360 ex. Nu wil ik toch even

onderzoeken of dat niet goedkoper kan, iemand ideeën of een goed adres hiervoor? 

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Kijk eens even op ebay.de; daar zie ik sowieso al een paar gebruikte exemplaren, maar weet niet of dat is wat je wil?

En op BimmerStore zie ik er ook eentje, maar die heeft zijn beste tijd ook wel gehad...

 

Kortom, een rondje Googlen kan aardig wat opleveren! 😁

 

 

aangepast door ericvanb
Link naar reactie

Thanks for het meekijken, die had ik inderdaad gezien, ik heb Bimmerstore gemaild hij ziet er niet heel goed uit inderdaad. Maar ik ben vooral benieuwd

hoe de andere kant eruit ziet, de mijne is daar vooral verroest, vandaar. 

eBay staan er 3, allemaal in de USA, zou nog een optie zijn, eens zien of de verzending wat goedkoper kan 😊

aangepast door 330dM
Link naar reactie

^ had ik overheen gelezen.

 

Tip: verkoper heeft 'make an offer' functie aangezet voor dit item, wat betekent dat je lager (120?) kan bieden dan z'n vraagprijs.

Werkt naar mijn ervaring goed, zo lang je niet met een té ridicuul laag tegenbod aankomt. 😉

Link naar reactie
  • Administrator

Eerst die 2nd opinion doen. Mijn draagarmen zit al dik 4 jaar corrosie op, maar is nog steeds oppervlakkig en dus geen afkeur (bij 2 verschillende bedrijven!) geweest

Link naar reactie
47 minuten geleden, 330dM zei:

Iemand dat wel eens gedaan, buiten de EU? Douane? Kosten?

Vaker dan me lief is... 😉

 

Litouwen is EU-lid, dus dat zou probleemloos gaan: verkoper betalen voor onderdeel + verzendkosten, meer is niet nodig.

 

Over alle imports van buiten de EU met een waarde hoger dan X (grenswaarde afhankelijk van wat je importeert) betaal je invoerheffing + BTW, opgeteld komt dat grofweg neer op 1/3 'opslag' op je kosten. Je kan een verkoper vragen creatief te zijn met de waarde-aangifte van wat-ie opstuurt (vooral Chinese verkopers hebben daar weinig moeite mee), maar da's geen garantie voor lage invoerheffing: bij twijfel inspecteert de Douane de inhoud van je pakket en bepaalt zelf de correcte waarde.

 

Meer informatie van de mensen die het niet leuker, wel makkelijk beweren te maken vind je hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/hoe_bereken_ik_de_belasting_bij_invoer_internetaankopen

 

NB: bij invoer betaal je heffing over de waarde van de goederen PLUS over de verzendkosten. Dat is vaak vervelend voor imports uit de US, waar verzekerd verzenden al snel rond de 100$ of meer kost voor grotere onderdelen.

 

Afhankelijk van het vervoersbedrijf gaat het invoerproces snel en efficiënt (UPS, DHL), of kan het daaaaaaagen duren voor het door de douane is (USPS, Chinese posterijen). Er is niet echt te voorspellen hoe lang dat duurt: ik heb incidenteel USPS-pakketjes in ijltempo door de douane zien gaan, maar heb ook ooit wel eens meerdere WEKEN 'mogen' wachten voor m'n pakje door de douane was. Met UPS/DHL had ik spullen uit Azië of de US meestal binnen een week binnen, incluis douane-afhandeling.

 

 

28 minuten geleden, BMW-Z-CSi zei:

Eerst die 2nd opinion doen. Mijn draagarmen zit al dik 4 jaar corrosie op...

Goed punt van Rob: een second opinion kon financieel wel eens veel beter uitpakken dan vervangen van die arm.

 

Maar Rob: heb je in vier jaar geen tijd gehad om met wat roestomvormer en zinkprimer aan de gang te gaan? 🙄😎

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • Administrator
28 minuten geleden, pimgmx zei:

Maar Rob: heb je in vier jaar geen tijd gehad om met wat roestomvormer en zinkprimer aan de gang te gaan? 

Ding staat daarvan alweer ruim 2 jaar stil... ik wil m voor volgende zomer eigenlijk weer op de weg hebben. Ik heb geen mogelijkheid om dat zelf te doen helaas.

 

Onze VVE doet al moeilijk over 4 winterbanden die netjes achter de auto in de parkeergarage in de hoek opgestapeld staan, laat staan dat ik hem voor langere tijd opkrik, steunen eronder zet en vervolgens ga ontroesten etc.

 

Daarnaast moet je je afvragen of het verstandig zou zijn als ik zoiets zelf zou gaan doen. Ik ben namelijk zo'n miereneuker dat wanneer het mooi en goed is het voor mijn gevoel nog beter kan met als gevolg dat ik daarna alles compleet verwoest...

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie

@330dM; zijn de draagarmen behalve verroest ook nagenoeg doorgerot? Zo niet zou een anti roest beurtje een optie zijn? Het oog wil nog wel eens bepalend zijn.

Anderzijds, als je e.e.a. zelf ook niet meer ziet zitten, dan is vervangen het enige uiteraard.

Link naar reactie

Dit soort delen schijnt dat niet te mogen...

ik kreeg nog een aardige reactie van een mallote sloper “altijd raak penders” had er wel 

1 voor €1500, dan krijg ik de hele auto denk ik 😁

aangepast door 330dM
Link naar reactie
52 minuten geleden, BMW-Z-CSi zei:

Is lassen geen optie?

Uit den boze voor dit soort delen.

’t Is uiteindelijk ook niet meer dan geperst en gelast plaatstaal, zo’n draagarm... 

 

Als die arm al zó slecht is verplaats je hooguit het probleem, oplossen zit er niet meer in... 🙁

Link naar reactie

^Normaal haal ik ‘m voor de schorsing ook altijd uit elkaar, poets ik alle onderdelen, en stop ik hem in kratten, maar dat lukte vorig jaar niet helaas 😁

@pimgmx bedankt voor de uitgebreide uitleg over douanes enzo, helpfull! 👍

aangepast door 330dM
  • Like 1
Link naar reactie

Mocht je het niet een probleem vinden om even met een slijptol te werk te gaan heb ik er nog 1 liggen rechts achter van mijn 2.2 

 

 https://1drv.ms/u/s!AochLpucspvUhOdxzAendxHgQ1KwiA?e=1fYJw9

 

Ik heb hem zelf vervangen omdat ik (zoals in mijn topic te lezen is) de as niet los kreeg en voor €60 een tweedehandsje kon krijgen. Als je de hub van je huidige kan hergebruiken kan je hem volgens mij zo doorslijpen en gebruiken. Onderkant zit nog goed in de coat alleen wat oppervlakte roest op de draagarm. Als je interesse hebt laat maar weten mag je hem zo ophalen. En anders misschien een belletje naar BMW cars en parts. Goeie service en die man weet wat je moet hebben (wel/geen wide body vs 4/6cyl is allemaal weer anders volgens mij) 

  • Thanks 1
Link naar reactie

Wel eens contact gehad met RKC trading via Facebook. Rare gasten vond ik het. Geen zaken mee gedaan. Werd ook al heel snel geblokt door ze alleen naar omdat ik doorvroeg. Ik wilde zeker weten dat ik het goede onderdeel zou krijgen. Hadden ook niet echt kennis van zaken maar misschien hebben ze dat nu bijgespijkerd. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.