Ga naar inhoud

Weekendje Eifel, waar en wat?


ericvanb

Aanbevolen berichten

Weekendje Eifel, waar en wat?

Aankomend weekend willen we nog even de Eifel (of een ander stuk in Duitsland waar lekker getoerd en/of uitgelaten kan worden) gaan verkennen.

 

Vanuit een grijs motorverleden heb ik daar regelmatig in clubverband gereden, maar da's inmiddels even geleden dus ben nu op zoek naar leuke (actuele) routes en suggesties voor een overnachting.

Iemand die daar recent nog wat rubber heeft achter gelaten, en wat tips & trucs met me wil delen?

 

Alvast dank! 👍

 

(note to mod: mocht dit topic op een verkeerde plaats terecht gekomen zijn, verplaats het dan gerust... 😉)

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Als je iets verder rijdt en van een wijntje houdt (niet verplicht, maar wel een aardige bijkomstigheid), zou je de "Sudliche Weinstrasse" ook kunnen nemen, Dat is een hele mooie route, goed aangegeven langs - nou ja, de naam zegt het al, wijnvelden in Duitsland (vaak vergeten als wijnproducerend land, maar daar doe je alleen jezelf te kort mee :-))

 

In de Eiffel is Burg Eltz een mooi sprookjesachtig kasteel (maar misschien heel druk in augustus, dat weet ik niet) en aan de onderkant van de Eiffel is Cochem natuurlijk een bekende toeristentrekpleister.

 

Net onder de Eiffel zijn Trier (grotere stad, met o.a. interessante Romeinse arena), en de kleinere stadjes Bernkastel-Kues (heel bekend) en Traben-Trarbach (iets minder bekend; ik heb daar twee jaar geleden een paar nachten geslapen in Hotel Moselschlößchen) best grappige stadjes aan de Moesel.

 

Nou ja, de mogelijkheden zijn eigenlijk eindeloos en het is altijd leuk in die buurt. 

Link naar reactie

Ik ben toevallig afgelopen weekend in de Eifel geweest en hebben overnacht in een B&B in Raeren (nét in België) B&B Landhauszimmer dit is zo'n 230km vanuit regio Rotterdam (vanaf  Eindhoven de snelwegen gemeden)

Het is een mooie ruime kamer (op de 1e verdieping) en prima voorzieningen voor een leuke prijs in een landelijke omgeving.(smaken verschillen natuurlijk)

 

Ritten kan je op deze site leuk zoeken : Routeyou je kunt de gpx downloaden en in een een GPX viewer prima gebruiken om de navigeren.

 

Zelf hebben we zaterdag deze gereden : Noord-Eifel  dat ligt wat noordelijker dan de  plaatsen die @Maurits noemt.

 

BenB Raeren IMG_20190823_191246.jpg

Link naar reactie
2 minuten geleden, Ewout zei:

Maar waar verblijven jullie dan? Hotelletje? B&B? Iets anders? Gevonden via?

 

Zie mijn reactie een stukje naar boven.

Maar mogelijkheden te over, je geeft het zelf al aan! Niet twijfelen... gewoon boeken, heb ik ook gedaan.

Bevalt het niet, dan doe je het de volgende keer anders.:oldman:

  • Like 1
Link naar reactie
Op 28-8-2019 om 00:33, Hunebed zei:

Wij verbleven afgelopen winter in Villa Burgau in Monschau, bij een vreselijk charmante oude dame in een ietwat sleets, maar bijzonder karakteristiek hotel. We hebben genoten.

 

Je bedoelde misschien een charmante, vreselijk oude dame? 😉

Anyway, daar hoef je niet meer te gaan kijken...check http://www.villaburgau.de/.

 

Link naar reactie

Zeau, weer thuis na zo'n 850 km sturen in Duitsland!

 

Op zaterdag via Aken naar Monschau, via Simmerath, het lusje bij Simonskall, Schleiden, Stadtkyll, Prüm, Vianden (Lux), Bitburg naar het logeeradres "Altes Forsthaus" in Manderscheid.

 

Zondagochtend een beetje op tijd vertrokken om nog een paar kilometer asfalt voor onszelf te hebben, en uiteindelijk besloten om toch nog maar een stukje Moezel mee te nemen.

Dus via Wittlich, Bernkastel-Kues, Fabrik, Alf en Bremm naar Cochem. Na een verplichte toeristenstop weer door en via Faid, Buchel, Ulmen en Kelberg zomaar ineens terecht gekomen bij de Nürburgring. Natuurlijk even een plekje naast het circuit opgezocht om te genieten van al die andere petrol heads met nog veel meer pk's!

Tenslotte via Ahrdorff, Blankenheim, Schleiden, Gemünd, Schmidt, Lammersdorf en Aken weer terug naar het Brabantse land.

 

Zaterdag was het 'aangenaam warm'; gisteren ineens een graad of 10 koeler. Nog steeds heerlijk met kap open, maar wel weer om een dun jasje aan te doen.

Heb trouwens weinig Z's gezien onderweg, en al helemaal geen Nederlandse! Volgens mij zag ik één E85 onderweg op een parkeerplaats staan (kenteken beginnend met GJ?), maar toen ik omdraaide om op diezelfde plaats een omgevingsfoto te gaan maken, was hij weer vertrokken. Verder 1 NL Z3M op de Nürburgring en een Italiaanse E89 onderweg.

 

De ZZZZ heeft het overigens prima gedaan met een alleszins redelijk verbruik!

Heb wel 2 dingen die me eerder al bezig hielden, maar nu wat meer naar de oppervlakte gekomen zijn. Zal daarvoor op de juiste plaats wel een topic openen (voor zover de zoekfunctie niet voldoende oplevert).


Misschien dat een andere geïnteresseerde iets heeft aan de opsomming van plaatsnamen hierboven. 😉

Iedereen bedankt voor de tips!

 

IMG_20190901_135745-s.jpg

IMG_20190901_135955-s.jpg

IMG-20190901-WA0000-s.jpg

aangepast door ericvanb
Foto's vergeten...
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.