Ga naar inhoud

ruitenwisserarm verwijderen


Aanbevolen berichten

ruitenwisserarm verwijderen

het lukt me niet om  de ruitenwisser arm van mijn z4 2.5 i e85 uit 2003 los te krijgen. Ik heb kruipolie al geprobeerd en inmiddels ook een ruitenwisser poelietrekker hiervoor aangeschaft. Als ik de borg schroef eraf heb en ik zet de poelie erop dan moet ik heel wat kracht zetten. Dus ik ben nu bang dat ik bij nog meer kracht zetten de boel stuk trek.

Heeft er iemand tips om dit probleem op te lossen? 

Link naar reactie

Als je de arm toch niet opnieuw wil gebruiken kun je die een beetje inslijpen. Dan de pulleytrekker erop en dan komt ie wel los hoor. Meestal met een “pang!” Dus niet schrikken.

Link naar reactie

Ik denk dat Pimgmx gaat zeggen: Ohja dat is een lief dingetje en zal best werken als je auto net uit de fabriek komt. Zet er maar een echte pulleytrekker op. Of kijken of je meer kracht op deze kan zetten. Zolang je niet uitschiet op de as kun je alleen de ruitenwisserarm beschadigen maar dat zal de hoofdprijs niet zijn. En leg even een deken of karton op je voorruit.

Link naar reactie

Yup pulleytrekker gebruiken, mijn ruitenwisser stonden wat te hoog afgesteld, met geen mogelijkheid kreeg ik ze los dus maar zo eentje besteld.

Fluitje van een cent dan, schieten zo los.

Ik heb deze gekocht, prima dingetje.

https://www.hbm-machines.com/producten/werkplaatsinrichting/overigewerkplaats1/hbm-ruitenwisserarm-en-accupool-trekker?channable=e13762.TVBOODQxMg&gclid=Cj0KCQjwj_XpBRCCARIsAItJiuTlc-L2wTUe_z4K_OpJN4r9arEm41m7obrXh3dqnT4ijR9sGqMKvlcaAoRpEALw_wcB

Link naar reactie
  • Administrator
28 minuten geleden, mmourik52@live.nl zei:

 ... mijn schoonzoon. Die is nogal stevig gebouwd, ...

 

Gespierd bedoel je toch hè? :cynical:

Link naar reactie

Het is gelukt.  Beide armen met wat brute kracht los gekregen.  Mede dankzij de kruipolie en. zonder mijn schoonzoon.

IN het mechanisme bij de ruitenwisser motor zat opgehoopt vet,  Die zou voor de storing zorgen. Schoongemaakt en alles weer gemonteerd.

Vanmiddag met het mooie weer diverse keren de ruitenwissers uitgeprobeerd en alles werkt perfect. Nu maar afwachten of de storing definitief wegblijft, maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Allen bedankt!

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.