Ga naar inhoud

Bluetooth module via aux


offshore

Aanbevolen berichten

  • Administrator

@offshore: rond de EUR 180,- als je er Bluetooth bij wilt hebben èn wilt aansluiten op de CD wisselaarkabel. Als je ook nog DSP hebt, heb je nog een converter nodig van 6 tientjes ...  Je kunt er dus meer mee, het geluid is beter en het gemak groter, maar het is ook wel een heel andere prijscategorie.

 

@casanova72: heb je al verder onderzoek gedaan naar de Bluetooth module die je nu hebt? 

Link naar reactie
46 minuten geleden, 2.5si zei:

@offshore: rond de EUR 180,- als je er Bluetooth bij wilt hebben èn wilt aansluiten op de CD wisselaarkabel. Als je ook nog DSP hebt, heb je nog een converter nodig van 6 tientjes ...  Je kunt er dus meer mee, het geluid is beter en het gemak groter, maar het is ook wel een heel andere prijscategorie.

 

@casanova72: heb je al verder onderzoek gedaan naar de Bluetooth module die je nu hebt? 

Die module moet goed zijn, de bedrading zit ook goed. 

Het moet aan de bedrading van de auto liggen. 

Zoals ik al zei, ik heb er deze week een BMW business cd in gehad, en die moet gewoon aux weergeven en dat gaf die dus niet weer, ik had geen optie aux met de modeknop. 

Ik ga morgen bmw nog eens bellen, ik had ze al eens gebeld en gevraagd hoe dat met zo'n radio zit maar die wisten dat toen ook niet. Het moet in de bedrading van de auto zitten. Wat anders kan ik niet bedenken. 

53 minuten geleden, 2.5si zei:

@offshore: rond de EUR 180,- als je er Bluetooth bij wilt hebben èn wilt aansluiten op de CD wisselaarkabel. Als je ook nog DSP hebt, heb je nog een converter nodig van 6 tientjes ...  Je kunt er dus meer mee, het geluid is beter en het gemak groter, maar het is ook wel een heel andere prijscategorie.

 

@casanova72: heb je al verder onderzoek gedaan naar de Bluetooth module die je nu hebt? 

Voor 275 euro heb ik iemand die bouwt me alles in, dan kan ik streamen, bellen, allemaal via de radiospeakers. 

Maar ik ga dat er niet aan uitgeven. 

Volgend jaar zeer waarschijnlijk een andere z4 na 6 jaar met veel plezier deze te hebben gereden. 

Link naar reactie
  • Administrator

Tsja, je weet wat ze zeggen hè:

 

Picture1.png.3467d33751e48842fc04ba3a3e4bc994.png

 

Ik lees toch teveel "moet" in je verhaal. Ik geloof er niks van dat het aan de bedrading van de auto ligt. Er IS namelijk geen verdere bedrading voor de AUX; dat zit alleen maar in de radio. Weet je dan zeker dat de business radio die je geleend hebt het eerder wel met een AUX heeft gedaan? Als je dat niet weet heb je alleen maar een variabele toegevoegd in plaats van weggenomen. Dan moet je dus eerst op zoek naar een radio waarvan je weet dat die eerder AUX heeft weergegeven.

 

Voor die module die jij hebt betaal je in Nl weliswaar een paar tientjes, op Alibaba inclusief verzending EUR 7,-. Ik zou die dus niet zo maar uitvlakken als verdachte, zeker niet omdat er vaker problemen mee zijn (zie alleen al mijn verhaal hierboven; ik heb twee keer gedoe gehad met van die niet OEM stekkers).

Link naar reactie

Oké, dankjewel nogmaals voor jullie meedenken, dan moet ik iemand met een BMW business in z'n auto zien te vinden waarvan de aux werkt en die ik dan bij mij erin kan zetten om te checken. 

Even wat anders tussendoor, ik heb tegen de stoelwand zal ik maar zeggen in de kofferruimte daar zit een soort ronde klip en als je daar aan trekt komt er een touw mee, wat is dat eigenlijk? 

 

Link naar reactie
10 uren geleden, offshore zei:

Bedoel je dit ?

 

 

Nee, dat is voor het dak handmatig te openen. Dat is een zwart rond klipje dat in de kofferruimte tegen de wand aan zit van de stoelen zal ik maar zeggen. Ik kan ook geen foto's uploaden hier, bestand is te groot melden ze dan. 

aangepast door casanova72
Link naar reactie
12 uren geleden, offshore zei:

Ik heb geen probleem met de module uit China werkt in 1x perfect.

ik denk toch eerst een werkende radio met aux overzetten je Z4 en die van jou in de andere 

zodat je dat kunt uitsluiten..

Net met de bmw dealer bij me in de buurt gebeld, en die zei me dat er op m'n radio een codering zit die vrijgemaakt moet worden om de aux functie werkend te krijgen. Dat kan bij hun oor een 100 euro ex btw. Maar zelfs als die codering vrijgemaakt is dan nog geven ze geen garantie dat je dan ook daadwerkelijk een Aux functie op je radio hebt😵

Dus het enige wat ik nog kan doen is iemand vinden met een werkende aux in de auto bij mij erin pluggen en kijken of hij het dan doet. 

Link naar reactie
  • Administrator

Dan mag die BMW dealer zich wel eens laten bijscholen, of moet hij gewoon even de officiele BMW AG installatie instructie erbij pakken. Dikke onzin dus. Zie hier op ons eigen prachtige forum en dan punt 9: geen codering nodig / mogelijk. Je radio kan het aan, of niet. Punt.

  • Thanks 1
Link naar reactie
35 minuten geleden, 2.5si zei:

Dan mag die BMW dealer zich wel eens laten bijscholen, of moet hij gewoon even de officiele BMW AG installatie instructie erbij pakken. Dikke onzin dus. Zie hier op ons eigen prachtige forum en dan punt 9: geen codering nodig / mogelijk. Je radio kan het aan, of niet. Punt.

Oke

Link naar reactie

Ik heb nog een goedkope Ali express Bluetooth module liggen die op de aux geprikt kan worden. Merk: blurlink 

ziet er anders uit dan die van jou. Als je in de buurt van Amersfoort woont mag je hem wel even komen proberen?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb precies dezelfde bluetooth ontvangen en dezelfde problemen ervaren echter na wat soldeerwerk en modificaties aan de bekabeling van de bluetooth ontvanger werkend gekregen, Ik zou je hiermee kunnen helpen, het is een uurtje werk ongeveer maar goed te doen. 

Link naar reactie
57 minuten geleden, Rkkn zei:

Ik heb precies dezelfde bluetooth ontvangen en dezelfde problemen ervaren echter na wat soldeerwerk en modificaties aan de bekabeling van de bluetooth ontvanger werkend gekregen, Ik zou je hiermee kunnen helpen, het is een uurtje werk ongeveer maar goed te doen. 

Wat voor radio heb jij erin zitten bij jou?

Is het dan normaal dat de radio de aux functie niet weergeeft met de modeknop?

Waar ben je woonachtig als ik vragen mag? 

Groetjes michel 

Link naar reactie

De aux functie wordt pas weergegeven nadat de speciale aux-kabel aangesloten is. Mijn ZZZZ (2004) gaf de aux functie niet weer en na de aansluiting van het kabeltje kwam ie wel voorbij. Maar...… het geluid is niet om naar huis te schrijven...

Link naar reactie

Klopt, een gewone aux-kabel aansluiting zal nooit werken, deze dient te worden gemodificeerd. je kan een speciale aux-kabel kopen, deze zijn wel een stuk prijziger vooral icm bluetooth. Ik moet zeggen dat bij de bluetooth aansluiting het geluid goed is, vergelijkbaar met het gewone ether signaal. bekabelde aux-aansluiting heb ik nooit getest.

Link naar reactie
1 uur geleden, Rkkn zei:

Klopt, een gewone aux-kabel aansluiting zal nooit werken, deze dient te worden gemodificeerd. je kan een speciale aux-kabel kopen, deze zijn wel een stuk prijziger vooral icm bluetooth. Ik moet zeggen dat bij de bluetooth aansluiting het geluid goed is, vergelijkbaar met het gewone ether signaal. bekabelde aux-aansluiting heb ik nooit getest.

Ik woon ook in zuid Limburg. Ik wacht nog op een nieuw bekabelt aux setje om via een jackplugje te streamen. Als dat niet werkt zou je dan eventueel zin of tijd hebben om uiteraard tegen vergoeding mij te helpen? 

Groetjes michel 

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hier net hetzelfde probleem, een bleutooth module gekocht bij carinterface.nl aangesloten volgens schema maar radio type business CD heeft geen AUX. Kan dit ook niet selecteren met de mode toets, volgens de uitleg van carinterface zou ik naar de dealer moeten om AUX te laten activeren.

Heb de module ook al aangesloten op de stekker van de CD-wisselaar maar dit werkt ook niet.

De spanning is goed en module maakt verbinding met telefoon (via Matson bleutooth) maar er wordt geen verbinding gemaakt met de radio.

Zou ik dan toch langs de dealer moeten?

Is er iemand met wat meer info?

 

Mijn Z4 is een 2.5 bj 2004

 

Grt.

Nico.

Link naar reactie
  • Administrator

Heb je dit hele draadje terug gelezen? Zoals je daarin ziet is dit verhaal van Carinterface - pardon my French - gelul. Van de op-één-na-bovenste plank.

 

Een dealer kan niks activeren (op je radio) om dat spul van carinterface te laten werken. Als je handig bent met electronica kun je er dat moduletje en de bedrading ervan zelf aanpassen (dus niet op je radio). Als je dat niet bent stuur je die meuk gewoon terug naar Carinterface en zeg je erbij dat ze hun website aan moeten passen en deze module niet meer moeten verkopen als geschikt voor de Z4. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.