Ga naar inhoud

Bluetooth module via aux


offshore

Aanbevolen berichten

Bluetooth module via aux

Voor een ieder die ook graag via z n telefoon muziek wil luisteren

 

deze module bij AliExpress gekocht en werkt perfect !!

 

 

E39D9BCE-E81D-4154-8D11-963A907B70C3.png

BCFE0314-380A-4F25-9D9B-22AD8BEDE6ED.jpeg

FCCB0D6C-4680-4198-9963-5E4B7915630F.jpeg

32A802FF-91F4-4D66-B5DD-4AE503057E4B.jpeg

aangepast door offshore
Link naar reactie
  • Administrator

Klinkt goed! Eén vraagje nog: op de foto zit er op de rode en zwarte draad geen "pinnetje". Je ziet alleen een kaal draadeinde. Leveren ze die pinnetjes wel mee?

Link naar reactie
1 uur terug, 2.5si zei:

Klinkt goed! Eén vraagje nog: op de foto zit er op de rode en zwarte draad geen "pinnetje". Je ziet alleen een kaal draadeinde. Leveren ze die pinnetjes wel mee?

Ik heb deze verbonden met de rode kabelconnector zie afbeelding

Link naar reactie
  • Administrator

Ah oké, die pinnen zijn dus al bezet in het A-blok en je hebt met die rode connectors dus ingeplugd op (de draden van) al bestaande pinnen.

 

En de ontvanger stoort niet?

 

Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te laten. Goede tip!up:

Link naar reactie

Het werkt perfect heb er net 3000 km mee gereden geen storing of slecht geluid mooie aanvulling zodat je een originele radio kan behouden!!

heb zelf ook nog een USB voeding (2x) connector gemonteerd in het afdekkap boven de asbak

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Bluetooth adapter om te streamen via bmw business

Hallo, 

Ik heb op m'n z4 e85 geen bluetooth functie op de radio. 

Ik wil de goedkoopste en eenvoudigste oplossing, en dat is in mijn ogen een bluetooth adapter achter in de auxin van de radio pluggen. 

Heb ik dan gewoon goede ontvangst met het streamen muziek? 

Iemand hier ervaring mee, zo ja, welke adapter kan ik het beste aanschaffen want ik zie vanalles voorbij komen  op 't net.... 

 

Groetjes michel

Link naar reactie
2 uren geleden, casanova72 zei:

Bluetooth adapter om te streamen via bmw business

Hallo, 

Ik heb op m'n z4 e85 geen bluetooth functie op de radio. 

Ik wil de goedkoopste en eenvoudigste oplossing, en dat is in mijn ogen een bluetooth adapter achter in de auxin van de radio pluggen. 

Heb ik dan gewoon goede ontvangst met het streamen muziek? 

Iemand hier ervaring mee, zo ja, welke adapter kan ik het beste aanschaffen want ik zie vanalles voorbij komen  op 't net.... 

 

Groetjes michel

Zie mijn topic werkt prima

59828E27-66B3-42A0-9ABE-808BA0D74B34.png

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Iemand eigenlijk ervaring met het aansluiten van (het geluidssignaal van) een Aux kabel / bluetooth adapter / etc. via iets anders dan de AUX ingang (pinnen 3,4 en 10 van stekkerblok C op de radio)?

Z4 radio pins.jpeg

 

Als je dit schema ziet, lijkt het of je een AUX of iets vergelijkbaars ook kunt aansluiten via TV (pin 10, 11, en 12 op het B blok), of VCR (pin 4,5 en 6 op het B stekkerblok). Tape en (bij mij) tel zijn ook vrij op het C blok, maar hebben meer (4) en minder (2) pinnen dan je voor een AUX nodig hebt.

 

Bij TV speelt misschien meer. Daar zijn immers complete modules voor, dus misschien krijgt die ingang niet het juiste signaal om geactiveerd te worden) met een AUX of iets soortgelijks 

 

Van de uitgang VCR heb ik geen idee waar die ooit voor bedoeld was. Ik ken de afkorting natuurlijk, maar ik kan in de BMW ETK geen onderdelen vinden die bij die ingang horen. Die biedt dus missschien de beste kansen.

 

Iemand als eens geprobeerd / een idee? Bij onze Duitse vrienden kon ik er niks over vinden, bij onze Engelse vond ik wel mensen die dachten dat de VCR een aaansluitoptie is, maar niemand die dat zeker wist.

 

Ik weet dat uitproberen het werk niet is, maar als het bij voorbaaat zinloos is kan ik me die moeite toch besparen ...:gheylon:

 

 

Link naar reactie
  • Administrator
5 uren geleden, 2.5si zei:

Iemand eigenlijk ervaring met het aansluiten van (het geluidssignaal van) een Aux kabel / bluetooth adapter / etc. via iets anders dan de AUX ingang (pinnen 3,4 en 10 van stekkerblok C op de radio)?

Z4 radio pins.jpeg

 

Als je dit schema ziet, lijkt het of je een AUX of iets vergelijkbaars ook kunt aansluiten via TV (pin 10, 11, en 12 op het B blok), of VCR (pin 4,5 en 6 op het B stekkerblok). Tape en (bij mij) tel zijn ook vrij op het C blok, maar hebben meer (4) en minder (2) pinnen dan je voor een AUX nodig hebt.

 

Bij TV speelt misschien meer. Daar zijn immers complete modules voor, dus misschien krijgt die ingang niet het juiste signaal om geactiveerd te worden) met een AUX of iets soortgelijks 

 

Van de uitgang VCR heb ik geen idee waar die ooit voor bedoeld was. Ik ken de afkorting natuurlijk, maar ik kan in de BMW ETK geen onderdelen vinden die bij die ingang horen. Die biedt dus missschien de beste kansen.

 

Iemand als eens geprobeerd / een idee? Bij onze Duitse vrienden kon ik er niks over vinden, bij onze Engelse vond ik wel mensen die dachten dat de VCR een aaansluitoptie is, maar niemand die dat zeker wist.

 

Ik weet dat uitproberen het werk niet is, maar als het bij voorbaaat zinloos is kan ik me die moeite toch besparen ...:gheylon:

 

 

 

Dat dus. Door het samenvoegen van de topics lijkt de vraag misschien al wat ouder ... :hypocrite:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.