Ga naar inhoud

Sierlijsten Z4 E85 vervangen


Aanbevolen berichten

Sierlijsten Z4 E85 vervangen

Hallo allemaal, terwijl ik geduldig wacht op de belastingdienst (BPM aangifte.... pff wat duurt dat lang) wil ik alvast aan de slag met de sierlijsten in de auto.

 

Ik ben heel tevreden met de uitvoering van mijn auto, behalve de sierlijsten. Ik heb houten lijsten en ik ben daar geen fan van, zeker niet in een auto als de Z4M. In een oude Jag of Bentley past het wel, maar m.i. niet in een snelle BMW.

 

Ik heb Madeira Walnut 4ME lijsten, zie impressiefoto hieronder, en overweeg nu 2 opties:

1) Vervangen door Carbon Leather 4MY

2) Wrappen (voordeel: Auto blijft 100% origineel)

 

Mijn vragen:

1) Heeft iemand lijsten te koop, of weet iemand een goed adres? Een snelle zoektocht op marktplaats en ebay levert niet veel op.

2) Wie heeft er ervaring met het wrappen? Blijft dit mooi? Kan het gedaan worden zonder demontage van de lijsten?

 

Graag advies. Bedankt!

Tim

 

 

madeira_walnut_4.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb mijn sierlijsten voorzien van carbon look wrap. Ik heb het nu 2 keer gedaan, omdat ik er na de 1e keer achter kwam dat het patroon op de console lijst 90 graden gedraaid was van het dashboard.

 

Voor het wrappen moet je wel de sierlijsten verwijderen, omdat je met een fohn/verfstripper aan de gang moet en sowieso krijg je het anders niet mooi.

Sierlijst van het dashboard demonteren is de eerste keer 30 minuten, de console idem, beide haal ik nu binnen 30 minuten eruit.

Maar dat is altijd zo als je weet hoe het zit 🙂

Link naar reactie
21 uren geleden, CorvH zei:

Ik heb mijn sierlijsten voorzien van carbon look wrap. Ik heb het nu 2 keer gedaan, omdat ik er na de 1e keer achter kwam dat het patroon op de console lijst 90 graden gedraaid was van het dashboard.

 

Voor het wrappen moet je wel de sierlijsten verwijderen, omdat je met een fohn/verfstripper aan de gang moet en sowieso krijg je het anders niet mooi.

Sierlijst van het dashboard demonteren is de eerste keer 30 minuten, de console idem, beide haal ik nu binnen 30 minuten eruit.

Maar dat is altijd zo als je weet hoe het zit 🙂

 

Bedankt voor de tip. Hoe lang heb je de wrap er op zitten en blijft het mooi? Beschadigt het niet relatief snel?

 

Ik denk dan dat ik de lijsten los maak en ermee naar Tuccer reclame ga, zij hebben destijds onze haard gewrapt naar tevredenheid.

Link naar reactie

Ik had de alu sierlijsten maar vertoonden net even wat teveel gebruikerssporen naar mijn zin.

na een aantal weken een zoekopdracht op ebaykleinanzeigen.de op actief gezet te hebben vond ik een gave alu set in midden Duitsland . Ontvangen, gemonteerd met veel #@%&# en zere vingers, maar gelukt.

Oude set weer via kleinanzeigen in Duitsland verkocht voor bijna dezelfde prijs, dus leuk te doen.

In Duitsland zoeken velen een dergelijke set om deze dan te laten bekleden met dat carbonleder, maar dat was mij te kostbaar (600,- +)

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Ewout zei:

Wat een prachtig warme uitstraling die lijsten, jammer dat je ze niet mooi vind. 

 

Tja, smaken verschillen Ewout. Welke lijsten heb jij in je auto? Misschien kunnen we ruilen? 🙂 

3 uren geleden, Menko zei:

Ik had de alu sierlijsten maar vertoonden net even wat teveel gebruikerssporen naar mijn zin.

na een aantal weken een zoekopdracht op ebaykleinanzeigen.de op actief gezet te hebben vond ik een gave alu set in midden Duitsland . Ontvangen, gemonteerd met veel #@%&# en zere vingers, maar gelukt.

Oude set weer via kleinanzeigen in Duitsland verkocht voor bijna dezelfde prijs, dus leuk te doen.

In Duitsland zoeken velen een dergelijke set om deze dan te laten bekleden met dat carbonleder, maar dat was mij te kostbaar (600,- +)

 

 

In mijn vorige Z4 had ik ook alu lijsten. Ik vond ze best mooi maar ook kwetsbaar, er zaten een paar krassen op waar ik me aan stoorde.

aangepast door timewa
Link naar reactie

E89 helaas (ook met mooi hout)

 

je zou een beschadigde aluminium kunnen proberen te vinden en dan deze van een pauwenoog patroon voorzien. Zoals bij deze mooie Bentley.

 

 

0211F179-709B-4399-AAE2-F4F97F39910B.jpeg

Link naar reactie
  • Administrator

^Er is ook een E85 interieur variant die daar wat van weg heeft (plaatje is van een set waar de sportknop nog niet in is voorgeboord, maar de plaatsaanduiding daarvoro zit standaard al op de achterkant): 

 

BMW-Z4-E85-Genuine-Aluminium-Dashboard-And-Centre.jpg

 

Je hebt ook (kwalitatief goede, zoals van 3M) wraps met zo'n soort motief. Behoort dus in alle gevallen tot de mogelijkheden!

Link naar reactie
Op 22-5-2019 om 16:29, timewa zei:

 

Bedankt voor de tip. Hoe lang heb je de wrap er op zitten en blijft het mooi? Beschadigt het niet relatief snel?

 

Ik denk dan dat ik de lijsten los maak en ermee naar Tuccer reclame ga, zij hebben destijds onze haard gewrapt naar tevredenheid.

De eerste keer heeft het bijna 2 jaar erop gezeten, de huidige folie zit er sinds vorig jaar op. Het blijft wel mooi, alleen de randjes moet je goed afwerken, d.w.z. voldoende lengte omslaan en dan dusdanig verhitten dat de rek eruit is, dan blijft hij ook zitten als de zon er volop op schijnt in de zomer. Bij mij is er nu 1 klein stukje weer iets losgegaan, maar daar kan ik mee leven 🙂

Zal anders dit weekend wat foto's maken en hier neer zetten.

Link naar reactie

Bij deze de foto's.  Helaas nog niet de tijd gehad om het interieur op te frissen, op de foto's lijkt het altijd nog erger 😱

 

 

20190525_164302.jpg

20190525_164309.jpg

20190525_164344.jpg

20190525_164401.jpg

 

 

 

Bij deze foto zie je een klein randje wat terugwijkt, ik denk dat ik dat met een gewone föhn  nog wel glad strijk.

 

20190525_164450.jpg

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Wow, dat ziet er mooi uit zeg!

 

Bedankt voor het plaatsen van de foto's, wordt gewaardeerd.

 

Waar heb je dit gekocht? Welk merk / type / .... ?

 

Het grote voordeel van wrappen vind ik dat hij makkelijk weer terug naar origineel kan. De auto is namelijk nog 100% origineel, er is niks dat afwijkt van hoe hij uit de fabriek kwam, en dat wil ik heel graag zo houden.

 

Groet,

Tim

 

 

Link naar reactie

Ik heb het hier besteld

 

Is goede folie, alleen je moet wel even oefenen/aanvoelen hoe heet je het moet hebben, maar het kan veel hitte hebben.

Ik heb de 1e keer een haarföhn gebruikt, maar dat gaf niet genoeg rek. Daarna de verfbrander gepakt, maar dan moet je wel uitkijken,

maar gelukkig geven je vingers regelmatig oververhittingssignalen af.

Ook heb ik bij een hoekje wel eens een gat getrokken, dan mag je overnieuw beginnen, dus als je besteld neem dan minstens voor 2 kansen. 😁

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Dit was een kleinere bestelling, alleen voor de sierlijst op het dashboard. Ik had de mat zwarte 3d Carbon van 1 meter lengte.

Je moet er dus rekening mee houden dat er 1 uit de lengte en 1 uit de breedte moet kunnen, om het patroon gelijk te laten lopen , dus moet je even goed meten en rekenen.  Maar de folie is 152cm breed en dan kun je met 100 cm lengte beide doen, maar dan geen 2e kans.

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Beste Z4 bezitters. Ik ga a.s. woensdag een Z4 kopen, maar zou graag de huidige sierlijsten willen vervangen door een ALu versie. (over smaakt valt niet te twisten, is me wel eens gezegd) 

Nu lees ik alle topics hierover, maar zie dat een ieder zelf aan de slag is gegaan. Zo handig ben ik helaas niet....... Weet iemand een bedrijf die mijn huidige lijsten eraf zou willen halen en de nieuwe Alu versie zou

willen plaatsen? Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Groet Patrick 

Link naar reactie

Ik heb het ook zelf gedaan, en zou je toch aanraden om het gewoon te proberen. Het is niet moeilijk, maar wel vrij veel werk. Gewoon een keer de tijd voor nemen en rustig stapje voor stapje doen. De lijsten op het dashboard zijn vrij makkelijk, de middenconsole is een stuk meer werk want er moet veel los en er zijn veel schroeven, toch is het niet moeilijk.

 

Als je het per se wilt uitbesteden: Elke degelijke monteur kan dit, en al helemaal als je hem vooraf de instructies meegeeft. Maar ook een handige monteur kan er zo 2 a 3 uur mee bezig zijn omdat er gewoon veel handelingen zijn.

 

En by the way, mijn Z4M had exclusief hout, maar ik heb het bewust omgezet naar "ordinair" aluminium omdat ik dat mooier vind, en omdat het m.i. bij de E85 hoort. Heb uiteraard de Walnut lijsten wel bewaard om hem weer terug in originele staat te kunnen brengen.

Dagtrip_Urk2.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

^ Dat heb ik destijds ook bij mijn qp gedaan, al had die donkerder hout.

 

Maar @Patty het is precies wat @timewa zegt: je moet gewoon een beetje geduld hebben en niet bang zijn. Dan is het juist een hele leuke klus om wat van je Z4 te weten te komen.

 

Er zijn ook meerdere zeer gedetailleerde, stapsgewijze handleidingen voor, zoals bijvoorbeeld deze van Pelican Parts voor de sierlijst op de middenconsole. Als je wilt zoek ik ook nog even voor een soortgelijke handleiding voor de panelen op het dashboard.

 

Ik heb het twee keer gedaan (roadster aluminium -> carbonleer, coupe hout -> aluminium) en ik zou het weer doen. Als je een IKEA kast of bed in elkaar kunt zetten, ben je hiermee ook al een heel eind. :wink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.