Ga naar inhoud

Z4 gezocht en eentje op het oog


Boris

Aanbevolen berichten

Ik heb zelf een 3.osi gehad met de n52 als ik mijn eigen niet vergis.

Grandioze motor (zolang je geen kleppen hoort tikken :unsure:)

 

Het is tot nu toe wel de fijnste motor die ik heb gehad.

Olieverbruik was 0.7l op 7500 km, Dat kan ik met mijn rijstijl geen olieverbruik noemen. Vond het vrij netjes.

 

Gekocht voor 17.750 met 43,5k op de teller

Ruim een jaar later voor 19.500 verkocht met 55k op de teller

 

Wat zou ik die auto nog eens graag terug willen hebben 

Link naar reactie
  • Administrator
2 uren geleden, Boris zei:

... 6-bak is inderdaad een terecht punt, ...

 

Het is wel een terecht punt in de zin dat het een verschil is met de exemplaren waar je eerder naar keek. Maar wat misschien goed is om te weten is dat de 6e versnelling in de E85 eerder een soort overdrive is; je gebruikt hem vooral om op de snelweg wat comfortabeler / met minder toeren te rijden, niet omdat die 6e versnelling je daar extra trekkracht oplevert o.i.d. Het kan zelfs goed zijn dat je de topsnelheid niet haalt in de 6, wel in de 5.

 

Ik ben even goed wel blij met die 6e versnelling, maar je moet er dus ook prima zonder kunnen.

Link naar reactie

Ok, dank voor de toelichting. Ik hik meer aan tegen de stoffen bekleding en de "slechts" 192 pk (ahum!) maar dat komt mogelijk omdat de 3.0 me wel erg beviel qua snelheid. Maar een 2,5 of 2.5 Si moet natuurlijk ook zat zijn in de praktijk...

De prijs lijkt wel keurig.

Link naar reactie

Lijkt me juist ideaal. In m’n andere cabrio heb ik stoffen bekleding en daarin blijf je langer fris zeg maar. De lederen bekleding staat natuurlijk veel edeler, maar na een half uur heb ik een natte rug. 

 

En stoffen bekleding is ook goed te reinigen uiteindelijk.

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ook hier geldt dat je vooral eens in die 2.5i moet gaan rijden om te zien hoe bezwaarlijk "maar" 192 pk is. Overigens; als je de 2.5i met 192 pk van voor de facelift vergelijkt met de 2.5si met 218 pk van na de facelift (waar je al eens in reed) vergelijkt, dan zijn de cijfers ondanks 26 pk verschil niet zo spectaculair: 245 Nm voor de 2.5i vs. 250 Nm voor de 2.5si, beide op 1260 kg. 0-100 scheelt een halve seconde. De 2.5si is dus wel sneller, maar niet extreem veel.

Link naar reactie

ik zou je direct de 3.0 facelift willen aanbevelen. Ik had een 2.5 prefacelift en nu de 3.0 facelift (coupe). Dit scheelt duidelijk. Vooral het geluid in de auto (na de soundgenerator mod) is anders.. Nadeel is het geluid van de injectoren die je beter hoort en een beetje olieverbruik. Verder zijn er naar mijn idee enkel voordelen te bedenken. 

Qua exterieur zijn de (oranje) knippers, bumpers en achterlichten verschillend. Mogelijk is dat nog bepalend voor jouw keuzes. 

Ps. Import vanuit Duitsland is ook te overwegen. Vorig jaar heb ik mijn z4 (uit 2006) laten importeren. Ongeveer 950 restBPM en in een weekje geregeld.

Link naar reactie

Duitsland is voor mij zeker ook een optie? Wat vind je van deze? Wellicht niet heel spannend zo zonder M-onderstel en brave velgen maar lijkt wel erg netjes.

 

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=277428512&utm_source=Whatsapp&utm_medium=social&utm_campaign=SocialSharingmWeb

 

Wat mij aan de 3.0 Si  facelift opviel waren de plofjes bij gas los. Dat hoorde ik bij de 2.5 si facelift niet. Zijn die plofjes (prachtig!) alleen aan de 3.0 voorbehouden?

Link naar reactie
  • Administrator

^^ Ik ben het daar niet mee eens; ik ben juist bewust van een facelift model “terug gegaan” naar een vfl. Het waarom daarvan zie je in een ander actueel topic, en daarin zie je bovendien dat ik niet de enige ben. De Vfl modellen zijn motorisch eenvoudigweg betrouwbaarder.

 

Witte knippers waren een optie vanaf 2004, daar heb je dus sowieso geen facelift voor nodig.

 

Laat onverlet dat als je een coupe wilt (en misschien koop ik die ook nog wel eens) je aan de facelift vast zit. 

Link naar reactie

Ik heb de 2.5i motor van mijn vorige Z4 uit 2003 altijd als heel prettig ervaren. Ook al is hij met 192pk niet bloedsnel, de beleving is geweldig en ik genoot van de sound van de motor. Zo'n 2.5i pre-facelift met 5 bak maakt wel veel toeren op de snelweg dus als je er een langere rit op de snelweg mee maakt, is de 6 traps bak van de 3.0i toch geschikter. De 3,0i heeft voor zover ik weet standaard de "sound generator" tussen inlaatspruitstuk en interieur, voor die extra soundbite bij hoge toeren, maar die kun je in de 2.5i ook plaatsen. Heb ik toen gedaan, voor een paar tientjes nog mooier geluid. Ik vroeg me trouwens af of dat bij de M roadster ook kan, ik denk van niet maar weet iemand dat?

 

Link naar reactie
  • Administrator

Misschien ook nog interessant voor je (staat nu te koop op het forum van onze Duitse buren): https://www.zroadster.com/forum/threads/z4-3-0i-handschalter-zu-verkaufen.135824/

 

Niet helemaal origineel, maar er is wel al veel vervangen (zoals het onderstel).

Link naar reactie

Zo, ik ben voorzien! Ben er met de eigenaar van de zwarte 2.5 Si (het eerste linkje) toch uitgekomen, paar genoemde issues ga ik zelf (laten) verhelpen.. Zeker toen bleek dat voor vervanging van het raamrubber de ruit er niet uit hoeft, vielen de issues overall te overzien. Vandaag opgehaald en de eerste meters open gereden. Top!

 

Uiteraard heb ik de vraag omtrent het olieverbruik gesteld. In de afgelopen 4.000 km heeft de 2.5 niet tot nauwelijks verbruikt, dus dat klinkt goed. Ga de auto professioneel laten poetsen en overweeg toch een lichtkleurige set velgen, maar dat is van later zorg,

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Zo, de Z4 is inmiddels professioneel gepoetst en gepolijst. Een wereld van verschil! Tevens heb ik het stuur opnieuw laten bekleden en voorzien van gele stiksels. Past perfect bij het interieur. Van dat laatste zal ik nog een foto posten die kleiner is dan 1 MB...

 

1BCEDF38-C7F8-4D14-BB83-3FB0985360BA.thumb.jpeg.650f882e55dcdc46538044346fe42063.jpeg

 

 

Link naar reactie

Strak hoor :punk:

En idd wel errug zwart met ook zwarte wielen. Maar dat vond je zelf ook geloof ik.

Die zwarte nieren staan hem wel goed, ik twijfel daar nog over maar als ik dit zo zie... hmmm :wub:

Link naar reactie

Het is inderdaad all-black, maar als totaalplaatje klopt het wel, zeker met de hoogglans velgen. In mijn optiek dan. Het Individual-interieur fleurt de boel aardig op. De velgen en nieren laat ik dus zo.

 

 

aangepast door Boris
Link naar reactie
31 minuten geleden, Boris zei:

Het is inderdaad all-black, maar als totaalplaatje klopt het wel, zeker met de hoogglans velgen. In mijn optiek dan. Het Individual-interieur fleurt de boel aardig op. De velgen en nieren laat ik dus zo.

 

 

Ja klopt zeker wel idd, "no offence" maar ja... smaken verschillen hé :smile:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.