Ga naar inhoud

Z4 gezocht en eentje op het oog


Boris

Aanbevolen berichten

Z4 gezocht en eentje op het oog

Nu mijn zoektocht naar een Z4 is gestart, heb ik me hier ook aangemeld om info te kunnen ophalen. Leuk forum! Ik ben op zoek naar het faceliftmodel met handbak, zes cilinder en evt M-onderstel. Als iemand er een te koop heeft of weet, houd ik me aanbevolen.

 

Eentje die aan dit wensenlijstje voldoet is deze, kent iemand de auto en/of wat vinden jullie ervan!

 

https://www.rubzautomotive.nl/bmw-z4-29/

 

Groet, Boris

 

aangepast door Boris
Link naar reactie

Ik zie hem al een tijdje op Marktplaats. Ik vind hem prachtig! Sommigen zullen zeggen dat ie aan de prijs is waarschijnlijk, maar ze weten wel mooie combinaties uit Dld te halen. Als ik op mobile.de kijk zie ik alleen een grijs/zwarte massa. En de speciale modellen zijn daar ook gewoon aan de prijs.

Link naar reactie

Mooie auto.

 

Ik heb slechte ervaring met een 2.5 Si met N52 motor en dan bedoel kwa olieverbruik.

Ik heb mij laten vertellen dat het specifiek het 2006 model met het zilverkleurig kleppen deksel betrof. Vanaf 2007 was er eea gemodificeerd en monteerden ze een zwart kleppendeksel waar je het betere blok aan zou kunnen herkennen.

Het verbruik was 1 liter smo op ongeveer 4 dkm.

M'n huidige 3.0 verbruikt geen olie.

 

Succes...

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik denk in alle eerlijkheid niet dat de (professioneel) verkoper dat kan beantwoorden voor een in augustus vorig jaar geïmporteerde, 13 jaar oude auto die daarmee ongetwijfeld het merendeel van zijn 163000 kilometers in het buitenland heeft gesleten. 

Ik heb net als Veloce slechte ervaringen met een 2.5si, bij mij was dat er één uit (juli) 2007 met een zwart kleppendeksel. Die met de zwarte klepdeksels zijn dus ook niet per definitie gevrijwaard van problemen. Ook ik heb hem verruild voor een 3.0i, o.a. omdat ik het zat was om voortdurend met dichtgeknepen billen in die 2.5si te zitten en bij ieder kraakje, rocheltje en piepje me af te vragen wat er nú weer voor probleem opdoemde.

 

Bij mijn 2.5si ging er ook makkelijk een litertje bij iedere paar duizend kilometer, maar dat documenteer je natuurlijk niet omdat je daar niet voor naar de dealer rijdt, maar gewoon een litertje zo af en toe onderweg koopt, er bij kiept en de fles en het bonnetje weg mietert. Als je dus nu de onderhoudsgeschiedenis van mijn 2.5si van weleer bekijkt zie je het olieverbruik daarvan op geen enkele wijze terug.

 

Opnieuw net als bij Veloce: mijn M54 3.0i blok verbruikt al zeven jaar in het geheel geen olie.

 

Het is weliswaar zo dat de M54 blokken bekend staan als veel sterker dan hun opvolgers de N52 blokken, maar toch is het echt niet zo dat alle N52 specifiek deze problemen hebben. Kortom; ik zou het eerder als een in te calculeren risico zien (en goede garantie afspraken maken, waar mogelijk specifiek ten aanzien van de motor), maar me er toch niet door van een aanschaf laten weerhouden. 

 

Meer info over onderscheid tussen de verschillende blokken, facelift en vorfacelift,  problemen, opties, etc. vind je trouwens in de - toch eigenlijk wel verplichte - long read hier (en ja, je moet naar nogal wat links doorklikken voor het complete plaatje :-)).

 

EDIT: overigens geheel en al ter zijde; Rubz komt op mij een beetje als een koekenbakker over met zijn praatjes over de Z4s die hij te koop heeft staan. Dat is niet erg, maar ik zou zijn verhalen over bij de facelift verplaatste accu's, zijn geneuzel over velgen met Hankooks als "ausfuhrung" en het gemak waarmee hij uitvoeringen tot Individual / Executive etc. prijst. toch maar met een korreltje zout nemen. Laatste overigens niet relevant voor het exemplaar dat jij op het oog hebt; dat IS een Individual uitvoering (waarbij de velgenkleur niet origineel is; die zijn origineel gewoon zilverkleurig). Kortom: laat je door Rubz niks wijsmaken, maar ga vooral kijken naar deze 2.5si!

 

 

Link naar reactie

De term LCI zoals hij in z'n advertentie heeft staan heeft volgens mij niets met een E85 te maken en ongebruikelijk. Volgens mij wordt LCI wel bij de 1 serie F20-21 gebruikt.

Maar dit terzijde.

 

Op de velgenkleur na vind ik het wel een fraaie auto.

Link naar reactie

Ok, ik zoek inderdaad het faceliftmodel en niet de Lci. Weer wat geleerd.

Denk dat vooral de tweede Duitse eigenaar die de auto 8 jaar gehad heeft, wel het nodige moet kunnen vertellen.

 

Maar goed, eerst maar eens kijken en rijden. De velgkleur vind ik ook minder maar dat is wel op te lossen.

 

De zwarte 3.0 Si die op MP staat in Overdinkel heb ik bekeken en bereden. Mooie auto maar de prijs is wel hoog, 19.800.

aangepast door Boris
Link naar reactie
  • Administrator

Die in Overdinkel is inderdaad wel wat duur voor wat je krijgt ja (met name kilometerstand en corresponderende gebruikssporen versus vraagprijs). Ook Norbert zit overigens niet verlegen om een marketing praatje, maar heeft het daarbij óók  niet altijd bij het juiste eind (N52 is niet voor het laatst geleverd in de E85 facelift, maar in de E89). Maar opnieuw: dat geheel en al ter zijde!

Link naar reactie

Nu in mijn e89 staat de N52B25a, ook een 2.5 maar terug geschroefd naar 2.3. Ik weet niet of dat dezelfde is, maar ik heb absoluut geen olieverbruik 😊

Link naar reactie

Ik had een Z4 uit 2006. met 135.000km op de teller.

Volledig Individual uitvoering met metallic lak, dualtone,=2 kleurige sportstoelen en lederen dashbord. en M stuur.

Er zat een 3 liter motor in (hoort meer waard te zijn dan 2,5l.)

Geen M onderstel! = meerwaarde

3 jaar geleden verkocht voor 16.000..

 

Opm: ik vind de linkervoorstel heel erg versleten voor deze km stand!!

mn de zijwang

 

 

Link naar reactie

Voor mensen die minder snel denken ,   dan maar een toelichting

Er wordt bedoeld dat mijn Z4 geen M onderstel had, het geen een meerwaarde zou zijn geweest.

 

 

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Ah, het stond er dus net verkeerd om 😉

Net de Z4 individual bekeken en bereden. Toch een paar puntjes te veel om toe te happen (de aangekondigde wang van de stoel, raamrandrubber, voorbanden uit 2012 en maar een paar kleine facturen van de afgelopen jaren. Ik kijk rustig verder.

 

Het viel me overigens op dat de 3.0 wel veel sneller was dan de(ze) 2.5 Si.

Link naar reactie
  • Administrator

En deze heeft stoffen stoelen. Ik zou dat zelf niet zo snel doen; er valt / waait toch van alles naar binnen dat kan vlekken: stuifmeel, vogelpoep, etc. Van leer poets je dat zo weg, van stof kan dat een heel stuk moeilijker zijn. 

 

Van deze navigatie moet je je ook niet teveel voorstellen, maar als je het gewoon ziet als een radio met een groter display is dat ook opgelost.

 

Verder ziet deze er netjes uit; nuttige opties en op de foto lijkt deze in goede staat.

Link naar reactie

Ja, de zijbanen zijn leer en de middenbaan stof zo te zien. Navi gebruik ik toch de Iphone voor, dus dat geloof ik wel. 6-bak is inderdaad een terecht punt, maar de prijs/kwaliteit lijkt natuurlijk wel aantrekkelijk. Althans, op de foto's.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.