Ga naar inhoud

Waar kan je echt leren rijden?


Aanbevolen berichten

Waar kan je echt leren rijden?

Beste forumleden,

 

Hebben jullie toevallig ervaring met rijscholen die een soort van ''advanced'' rijles geven? Ik zou graag het maximale uit mijn auto willen halen door de auto echt goed te kunnen begrijpen. Aanbevelingen zijn erg gewaardeerd! 

 

Groetjes!

 

Link naar reactie

Al die slip cursussen heb je weinig aan, dat is allemaal voorwielaangedreven.

 

Al weet ik niet of dit ook mogelijk is met je eigen auto.

Al zou je dan puur leren hoe je de auto uit de slip krijgt.

 

Als je echt wil leren sturen zou ik het volgende doen.

2x een dagje driften op Lelystad bij driftsport.

 

Dan een circuit licentie halen.

Link naar reactie

Die sessies in Lelystad zijn leerzaam, weet ik uit eigen ervaring: toegespitst op achterwielaandrijvers en er lopen een paar zéér ervaren instructeurs rond.

 

Een alternatief is "doe-het-zelven": boek een midweek in bijvoorbeeld de Eifel buiten het hoogseizoen (want zo min mogelijk ander verkeer) en ga rijden, rijden, rijden.

Meermaals hetzelfde traject rijden werkt - voor mij in ieder geval - goed om je bochten- en remwerk stapje voor stapje te verbeteren...

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, MadMarky zei:

 En het was nog erg vermakelijk ook, of niet @GuidoK? :🙂

 

Zeker vermakelijk.

Met een driftcursus leer je voornamelijk hoe je een auto in de slip krijgt, en hoe je die balans houdt. Als je dat weet, weet je ook hoe je 'm uit de slip houdt :wink:

 

Maar het is geen racecursus waarbij je leert hoe ver je met je auto kan gaan qua remmen en bochtensnelheid. Dan kan je beter voor je racelicentie gaan denk ik.

 

Het is ook maar net wat je wilt: heel veel rijtrainingen zijn gericht op het handelen in noodsituaties (o.a. alle slipcursussen natuurlijk, net als de 'rijvaardigheidstraiingen').

Wil je zo snel mogelijk door de bocht, dan moet je volgens mij niet zo'n cursus nemen.

 

Dus vooral kijken wat je wilt. Zo veilig mogeliijk? zo snel mogelijk? zo 'speels  🤣 mogelijk...?

 

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Veel dank voor alle reacties! Uit jullie reacties denk ik dat ik opzoek ben naar de trainingen voor een racelicentie. Een driftcursus lijkt mij ook erg leuk. Vooral afgelopen winter in de sneeuw heb ik veel lol beleefd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.