Ga naar inhoud

z4 coupe modificeren


four

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Daar is bijvoorbeeld op Bimmerfest al wel eens wat over geschreven. Je moet wel (behoorlijk) wat meer doen dan alleen het blok uitruilen.

 

In aanvulling op wat ze daar al noemen: als je het echt "goed" wilt doen geef je hem ook het uitlaattraject van een Z4M. Daarvoor moet dan wel je accu omhoog en de bodemplaat  in de kofferbak dicht op die plek ... Anderzijds; ik neem aan dat je de benodigde uitlaatcapaciteit ook wel kunt realiseren zonder daar nou specifiek een extra einddemper te hebben ...

Link naar reactie

ik heb het artikel gelezen en daarmee is het idee komen te vervallen. te kostbare ingreep.

 

de voorbumper ligt op de auto maar er zijn twee rubberen flapjes over. volgens de website van ekris zijn dit opvulstukken. iemand enig idee wat ik hiermee moet opvullen?

 

op de foto zie je de betreffende onderdelen

20180624_195208-1195x2124.jpg

Link naar reactie

deze ? nr 22

 

 https://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=DU91-EUR-05-2006-E86-BMW-Z4_M32&diagId=51_5960

 

ik heb ze zelf ook niet volgens mij heb bumper toch al vaak af gehad 

 

via deze site: http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=80009  gebruiken ze die opvulstukken ook niet

 

aangepast door Mark79
Link naar reactie

het is onderdeel 22 op jouw afbeelding. nummers 5171804469o (links) en 517180044700 (rechts).

 

vreemde dingen en werkelijk geen idee hoe en waar ik ze vast moet zetten 

 

de bumper voor bij het logo is vrij laag of de motorkap hoog. zou het zijn om de bumper omhoog te drukken? het is tenslotte letterlijk een opvulstuk

aangepast door four
Link naar reactie

aangezien mijn bumper te graag in drempels bijt, heb ik een muikorf in de vorm van een splitter gemaakt. eigenlijk was hij puur functioneel bedoeld, maar het ziet het er nog leuk uit ook.

 

hij is genaakt van 5mm dik kunststof (paddenscherm 😁)

IMG-20180711-WA0016.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Niet helemaal. Het is gewoon een eigen gemaakte “skid plate” zoals RPI die bijvoorbeeld ook levert. Idee is dat je iets onder en een beetje voor je bumper maakt, zodat eventuele krassen daar op komen en eventuele hapjes daar uit worden genomen. Het hoeft dus zeker niet af te breken, maar vangt wel de “klappen” op.

 

@four: verkijk je trouwens niet op de werking. Het vangt alleen het eerste beetje op (dus: beter dan niks, maar je moet nog steeds behoorlijk opletten).

Link naar reactie

De kans dat je bumper beschadigd raakt doordat het lipje er af wordt geduwd  lijkt me niet gering. Je zou het er eigenlijk onder moeten lijmen zodat het er af gaat bij een 'touch'. Nu heb je in feite een nog lagere bumper!? Maar neemt niet weg dat zeker wel leuk staat.

aangepast door Horus
Link naar reactie
  • Administrator

^ Het is op zich een hele gebruikelijke constructie, zeker ook in het UK en de USA. Alles kan natuurlijk, maar ik ken geen voorbeelden (hier of op buitenlandse fora) van skid plates die M bumpers juist extra hebben beschadigd. Maar alles kan natuurlijk.

Link naar reactie

het idee is inderdaad dat de lipjes de eerste krassen en happen opvangen. de lipjes icm met 5 cm omhoog schroefen werkt tot nu toe goed. de linkerkant heeft al lichte krasjes die anders dus in de bumper zouden zitten.

 

vraag:

ik wil het dak en de spiegels graag hoogglas zwart maken. wrappen of spuiten?

kosten zijn ongeveer gelijk.  beide opties hebben voor- en nadelen. 

Link naar reactie
  • Administrator

Heb ooit RVS skidplates laten maken, Tot op heden is mijn bumper nog niet beschadigd 

F5138930-228F-4760-B510-7C9927B0799A.jpeg

A4CDC486-6683-4787-BB3E-2C4A029944C8.jpeg

Link naar reactie

Afgelopen weekend heb ik de coupe (weer) opgehaald bij de spuiter.

Deze keer heeft hij een deel van de voor- en achterbumper mat zwart gemaakt. Het dak is hoogglas zwart geworden. 

De auto is bijna zoals ik hem hebben wil. Misschien de achterruit nog wat donkerder maken en klaar. 

 

Best geslaagd projectje al zeg ik het zelf. Hiermee mag je het uiteraard oneens zijn. Smaken verschillen tenslotte 😊

 

 

20180721_231503-1242x698.jpg

20180721_151431-1328x747.jpg

20180721_123722-747x1328.jpg

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Haha, je doet je naam eer aan inspector 👮‍♂️

 

Ik ben zeker nog niet uitgekeken op de z4c. Geweldige auto, heerlijk geluid, zeer uniek (zeker met de mods). 

Ik heb mijn cabrio recent verkocht (ik mis hem nog steeds 😢). Nu dacht ik: als ik de coupe ook verkoop, dan heb ik (bijna) genoeg geld voor een M. Ik ben er echter nog niet helemaal uit of het een coupe, cabrio of toch misschien een e89 3.5 moet worden. Ik neig naar een zwarte Z4MC. (Met carbon airintake, RPI uitlaat en Apex arc velgen).

 

 

Link naar reactie

Het is alleen natuurlijk niet erg handig om een auto eerst helemaal aan te passen, om hem vervolgens toch weer te verkopen. De kosten van je aanpassingen haal je er niet uit en gemodificeerde auto's zijn lastiger om te verkopen (lees: minder waard). 

 

Je bent een aardig eind onderweg met een M-look, waarom dan nu toch voor een M gaan en niet een jaar geleden al? 

Link naar reactie

Daar heb je helemaal gelijk in. Hij hoeft niet, maar mag wel weg. Er is best veel interesse (vooral vanuit het buitenland) maar ik houd vast aan de vraagprijs. Als ik hem daarvoor verkoop dan heeft de auto mij uiteindelijk niet veel gekost (normale afschrijving). Overigens vind ik het sleutelen, repareren en aanpassen leuker dan het rijden 😊.

 

ik heb nog even wilde plannen gehad om een m5 v10 of 2jz (supra) in te bouwen, maar dat durf ik niet aan. Ik ben daarvoor niet genoeg thuis in motoren etc. Dus dan maar opzoek naar iets nieuws.

Link naar reactie
Op 29-3-2019 om 17:45, four zei:

. Overigens vind ik het sleutelen, repareren en aanpassen leuker dan het rijden 😊.

 

ik heb nog even wilde plannen gehad om een m5 v10 of 2jz (supra) in te bouwen, maar dat durf ik niet aan. Ik ben daarvoor niet genoeg thuis in motoren etc. Dus dan maar opzoek naar iets nieuws.

Ha, herkenbaar en zo zijn er meer....project af of eigenlijk niets meer te realiseren dan op naar een nieuwe uitdaging/project. Veel mensen hebben dat ook met huizen...eenmaal klaar op naar de volgende.

is geen ziekte en gaat ook niet geheel over. Dus hou je niet in en succes met de verkoop en zoektocht, ben benieuwd naar het resultaat 🙂

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.