Ga naar inhoud

z4 coupe modificeren


four

Aanbevolen berichten

interessant?

enkele van jullie hebben misschien al meegekregen dat ik er een coupe bij heb gekocht. ik ga er best veel aan veranderen. de actielijst bestaat uit:

M voorbumper

M achterbumper 

M motorkap

aero sideskirts

4 uitlaten 

sportstoelen

kw  1 schroefset

19" breedset

en meer...

 

zijn er mensen die het leuk vinden om het "project" te volgen? ik zal bij interesse regelmatig nieuws en foto's posten. uiteraard zal ik ook vragen stellen (maar dat zal jullie niet verrassen).

 

Gr. Wouter 

aangepast door four
Link naar reactie

haha. Facebook heb ik nooit gehad. dat interesseerde mij niet. wat ik wel interessant vind, is anderen en hun projecten volgen. vandaar mijn vraag.

crowdfundig is een goed idee! de portemonnee gaat rap leeg met alle wilde plannen.

 

Het verhaal.

een poos terug was ik bij mijn Duitse z4 vriend. hij heeft een aantal z4's in zijn garage staan. mijn oog viel op een coupe. hij wilde hem toen niet verkopen.

tijdens een tweede bezoek enkele maanden later nog maar eens een poging gewaagd.  ik merkte aan de reactie dat het niet meer de stellige nee was. enkele weken laten kreeg ik het bericht dat hij wilde praten.

uiteindelijk zijn we tot een deal gekomen.

 

de auto komt uit Italië. daar was de eerste eigenaar een man met geboortejaar 1966. hij heeft de tellerstand op 113.000 gezet. een Oostenrijkse garage heeft de auto van hem gekocht. de Duitse z4 vriend kocht de auto van de garage. ik heb de auto via hem.

 

Naar Nederland 

voor de import, keuring, kenteken etc heb ik een bedrijf ingeschakeld. zij rekende 460,- inclusief RDW kosten, bpm aangifte en kentekenplaten.

 

het importeren kostte 964,-. de auto heeft weinig opties en dat scheelt. mijn eigen berekening kwam uit op 1140.

 

de auto had kleine schade. foto's hiervan heb ik eerder al gedeeld. een van de acties is het spuiten en waxen van het uitgedeukte deel. Dit is weinig spannend.

 

Modificeren!

wat heb ik al binnen?

1. M stoelen heb ik gekocht. Deze optie was voor mij een must have.

2. M motorkap. deze heb ik voor 200 euro kunnen kopen. de kap heeft een nare vouw aan de rand en een deuk in een lijn op de kap. het wordt een leuke uitdaging om dit netjes te krijgen.

3. M achterbumper. deze heb ik voor 300,- kunnen kopen. kwestie van spuiten en monteren.

4. 19 in vmr 7o3 gunmetal  breedset

 

wat is besteld?

5. M voorbumper. naar heel lang zoeken naar een gebruikte, heb ik het opgegeven. voor 1100 heb ik een nieuwe gekocht... (doet nog steeds pijn.) 

6. aero sideskirts. hiervoor geldt hetzelfde. ik vond 400,- excl btw wel meevallen.

7. antenne, m pook en meer klein spul.

 

8. de uitlaat laat ik weer maken door Peter van PM performance. hij heeft de vorige keer vakwerk geleverd.

 

9. het dak zwart wrappen is de laatste actie.

 

wordt gevolgd. 

 

ps. een foto stuur ik zo. ik heb altijd ruzie met het invoegen van foto's.

aangepast door four
Link naar reactie

vandaag de m stoelen geinstaleerd. op de foto zijn we halverwege. we hebben van de oude stoelen de onderkant omgezet. de onderkant van de oude rode stoelen was namelijk in betere staat. het omzetten viel mee. 

 

voor wat betreft het interieur moet ik alleen het beige dak nog reinigen. dat wordt nog een leuke uitdaging, omdat de vorige eigenaar hier met zijn besmeurde monteurhandjes aan heeft gezeten. 

20180429_161425-1328x747.jpg

Link naar reactie

Dit weekend het lichte hemel omgezet naar een zwarte. als je naar de dark side gaat, dan moet je het goed doen.

 

ook de ontbrekende spullen opgehaald. m bumper, skirts en klein materiaal.

 

dinsdag gaat de auto weg voor groot onderhoud. volgende week maandag gaat de auto naar de spuiter. dan ben ik hem even kwijt.

 

 

20180505_141659-1328x747.jpg

20180505_151459-1328x747.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

over wielen geproken.

 

ik heb nieuwe 19 inch velgen. voor 8.5 en achter 9.5j.

 

nu liggen er 215/35/19 en 245/35/19 banden op. de banden voor zijn nog goed. op een achterband zit een bult. ook zijn ze te hoog.

 

wat raden jullie aan? achter nieuwe 245/30/19 of alles omzetten naar 225/35/19 en 255/30/19? en waarom?

Link naar reactie
  • Administrator

Achter nieuwe 255/30 omdat je die toch moet vervangen. Voor tzt 225/35. Waarom? Zijn de fabrieks breedtematen en als je breder gaat heb je een goede kans dat je aanloopverschijnselen krijgt. Als je smaller gaat heb je minder grip (minder contactoppervlak).

Link naar reactie

Mooi project, maar waarom niet een M-Coupé gekocht? Kost wat meer maar houdt zijn waarde. Deze ombouw gaat je bij een toekomstige verkoop alleen maar geld kosten.

 

 

 

Link naar reactie

die vraag had ik eerder verwacht al verwacht :).

een m coupe is uiteindelijk toch nog 15.000 euro duurder in aanschaf. daarbij is onderhoud etc een stuk prijziger. daarbij zou ik een m ook volledig casco verzekeren. bij een normale coupe durf ik het risico nog wel te lopen.

als ik alles optel dan hangt er aan een m toch een stevig structureel prijskaartje.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.