Ga naar inhoud

Stoelverwarming zitvlak bestuurder werkt niet meer


kolsthoorn

Aanbevolen berichten

Stoelverwarming zitvlak bestuurder werkt niet meer

Een hele tijd terug is me opgevallen dat de stoelverwarming van het zitvlak van de bestuurderskant niet meer werkt.

Wanneer ik de stoelverwarming aanzet merk ik dat het rug-gedeelte prima werkt maar het zitvlak warmt niet meer op.

In het begin werkte het de ene dag wel en de andere dag niet maar na een tijdje werkte de stoelverwarming in het zitvlak helemaal niet meer.

 

Ik hoop dat het verwarmingselement zelf niet defect is en dat het een los draadje of iets dergelijks is.

In het elektrisch schema heb ik al gevonden waar ik ongeveer moet zijn en naar wat voor draden ik moet zoeken:

image.thumb.png.2c1deb79e463b04df68ccce6ea910c2a.png

 

Gezien het feit dat het rug-gedeelte het wel doet zal het wel geen zekering o.i.d. zijn.

Binnenkort maar eens kijken of ik onder de stoel deze draden kan vinden.

 

Heeft iemand van jullie toevallig ooit eens dezelfde verschijnselen gehad of is er iemand die weet of dit een veelvoorkomend probleem is?

aangepast door kolsthoorn
Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedankt voor de info. Ga binnenkort even kijken of ik het e.e.a. kan doormeten.

 

Ik lees op internet wat verdeelde ervaringen over het zelf vervangen van zo'n matje.

Volgens de ene is het erg simpel en volgens de ander moet je de gehele leren bekleden eraf halen en is het lastig zelf te doen.

Als het eenvoudig te doen is zou ik het misschien wel overwegen maar anders laat ik het denk ik voor wat het is mocht het matje kapot zijn.

Iemand van jullie toevallig ervaring mee?

Link naar reactie

^ heb jaren terug een set M-stoelen helemaal uit elkaar gehaald om de matjes te vervangen. 

Het vereist geen speciaal gereedschap, maar wel veel geduld en redelijk wat knutselervaring. Meer geduld dan ervaring overigens, als je de stoel er in z’n geheel uit haalt en een goede werkplek heb moet een beetje dhz’er dit  wel aan kunnen. De stalen ringen waarmee de bekleding oorspronkelijk vast zat (en die je beschadigt als je ze loshaalt) kan je vervangen door kabelbinders bij ‘t weer-in-elkaar-zetten. Werkt veel makkelijker én sneller dan die #%^*!!! ringetjes...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.