Ga naar inhoud

Krakend geluid na gebruik siliconespray


CorvH

Aanbevolen berichten

 

Onlangs flink met de siliconen spuitbus in de weer en ook onder de motorkap de nodige rubber onderdelen ingespoten.

Daarbij is er ook wat op de dwarsarm verbinding gekomen en ook op de bevestigingsbouten.

image.thumb.png.cec5ccf96a8b9cd55710efca6c792507.png

Op zich niet erg, maar na mijn actie had ik ineens veel kraakgeluiden binnen in de auto tijdens het nemen van
drempels etc.

Na wat zoeken en bedenken wat de oorzaak kon zijn, heb ik de bouten van de dwarsarmen aangedraaid, deze

waren best wel los.

Misschien een tip aan een ieder om  deze bouten sowieso eens na te trekken. :mellow:

Na het aandraaien was alleen de zoemende 6 cilinder weer te horen......

aangepast door CorvH
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^Ik heb dat ook wel eens met mijn veerpootbrug gehad. Die zorgde voor een eerste instantie onverklaarbare "kloenk" in het interieur bij drempels, e.d. Bleken ook twee bouten best los te zitten.

 

Met hoeveel Nm heb je ze nagetrokken?

Link naar reactie
  • Administrator

Mij staat bij 110 Nm met een momentsleutel, maar ik kan het helemaal mis hebben. Is erg lang geleden dat ik er naar heb gekeken. Vandaar ook de vraag... :laugh:

Link naar reactie
Op 29-8-2017 om 15:12, CorvH zei:

^ vind dit nergens terug dat siliconenspray slecht is voor je rubbers?

 

Wanneer kom je eens langs voor de her-programmering??

Beste CorvH,

 

Heb het ooit ergens gelezen op een forum en vond het vrij aannemelijk.

Ik gebruik deze al jaren voor mijn deurrubbers trouwens.

http://www.ebay.co.uk/itm/Nextzett-Gummi-Pflege-Rubber-Care-Stick-100ml/253061353435?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D45992%26meid%3D43a17c160ae544a19d82917033c60588%26pid%3D100623%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D251012012133&_trksid=p2047675.c100623.m-1

 

Ja zou idd nog een keertje langskomen, Oktober ben ik 2 weken vrij is het dan iets om af te spreken?

Sowieso wel gezellig even wat kletsen en elkaars auto te bewonderen.

 

Vriendelijke groet,

 

René

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.