Ga naar inhoud

Krakend geluid na gebruik siliconespray


CorvH

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

 

Onlangs flink met de siliconen spuitbus in de weer en ook onder de motorkap de nodige rubber onderdelen ingespoten.

Daarbij is er ook wat op de dwarsarm verbinding gekomen en ook op de bevestigingsbouten.

image.thumb.png.cec5ccf96a8b9cd55710efca6c792507.png

Op zich niet erg, maar na mijn actie had ik ineens veel kraakgeluiden binnen in de auto tijdens het nemen van
drempels etc.

Na wat zoeken en bedenken wat de oorzaak kon zijn, heb ik de bouten van de dwarsarmen aangedraaid, deze

waren best wel los.

Misschien een tip aan een ieder om  deze bouten sowieso eens na te trekken. :mellow:

Na het aandraaien was alleen de zoemende 6 cilinder weer te horen......

aangepast door CorvH
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Geplaatst:

^Ik heb dat ook wel eens met mijn veerpootbrug gehad. Die zorgde voor een eerste instantie onverklaarbare "kloenk" in het interieur bij drempels, e.d. Bleken ook twee bouten best los te zitten.

 

Met hoeveel Nm heb je ze nagetrokken?

Geplaatst:

eehmm, gewoon op gevoel, zeg maar als in vast is vast :rolleyes: of moet dit met een momentsleutel?

  • Administrator
Geplaatst:

Mij staat bij 110 Nm met een momentsleutel, maar ik kan het helemaal mis hebben. Is erg lang geleden dat ik er naar heb gekeken. Vandaar ook de vraag... :laugh:

Geplaatst:

Siliconen spray moet je sowieso niet gebruiken voor rubbers, tast op ten duur aan.

 

Geplaatst:

^ vind dit nergens terug dat siliconenspray slecht is voor je rubbers?

 

Wanneer kom je eens langs voor de her-programmering??

  • Like 1
Geplaatst:
Op 29-8-2017 om 15:12, CorvH zei:

^ vind dit nergens terug dat siliconenspray slecht is voor je rubbers?

 

Wanneer kom je eens langs voor de her-programmering??

Beste CorvH,

 

Heb het ooit ergens gelezen op een forum en vond het vrij aannemelijk.

Ik gebruik deze al jaren voor mijn deurrubbers trouwens.

http://www.ebay.co.uk/itm/Nextzett-Gummi-Pflege-Rubber-Care-Stick-100ml/253061353435?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D45992%26meid%3D43a17c160ae544a19d82917033c60588%26pid%3D100623%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D251012012133&_trksid=p2047675.c100623.m-1

 

Ja zou idd nog een keertje langskomen, Oktober ben ik 2 weken vrij is het dan iets om af te spreken?

Sowieso wel gezellig even wat kletsen en elkaars auto te bewonderen.

 

Vriendelijke groet,

 

René

Geplaatst:

^ gewoon zuurvrije vaseline, lekker ouwerwets....

  • 2 weken later...
Geplaatst:

nog nooit gedoe gehad met siliconenspray, kan gewoon op rubbers, niet alles wat op fora en internet staat is waar. daarnaast ligt er aan wat er allemaal in die siliconenspray zit.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.