Ga naar inhoud

Zijn Z Roadster eigenaren ook liefhebbers?


Emi

Aanbevolen berichten

Onlangs viel ik per ongeluk een gesprek waarin de stelling werd besproken dat Z Roadster eigenaren vaak niet  BMW of  Roadster liefhebbers zijn. Een relatief groot deel van hen zou vooral een roadster/cabrio willen en als een soort toeval bij een BMW Z zijn uitgekomen terwijl het net zo goed een Mazda MX5/ Mercedes SL(K)/ Porsche Boxster etc. had kunnen worden.

 

Nu zijn de bezoekers van dit forum natuurlijk niet echt representatief voor de gemiddelde BMW Z rijder want de bezoekers van dit forum zullen bovengemiddeld liefhebber zijn.

 

Maar jullie hebben vast ook wel een mening of ideeën over bovenstaande <_<.

Link naar reactie

Tja. Ik ben meer een roadster-liefhebber dan een BMW-liefhebber. Voor de E89 had ik een E85, maar daarvoor was het een SLK. 

 

Het is dus niet zo dat ik per se BMW wil rijden, het mag ook best wat ander zijn. Aan de andere kant zie ik op dit moment geen enkel alternatief voor de Z4. De recente SLK's vind ik niet mooi, de TT heb ik nooit iets gevonden en een MX-5 spreekt me ook niet aan (te klein, te goedkoop ogend interieur).

 

De Boxster zou een optie kunnen zijn - ik vind het model van na 2012 eg mooi. De vraag is alleen wat je er mee wint. Een Boxster van dat bouwjaar moet al snel meer dan 60k kosten. Dat is veel te veel. Maar ook als ze over een paar jaar wellicht wat betaalbaarder zijn geworden is de vraag wat je ermee wint. De gewone Boxster is niet sneller dan mijn 30i - de Boxster S is een klein beetje sneller, maar ook meteen weer een klap duurder. En in het normale gebruik (de Z is mijn enige auto) is een Z4 waarschijnlijk ook wat praktischer en voordeliger dan een Boxster.

aangepast door Individual
Link naar reactie

Idem hier : 

roadster fan.

(en in een prijsstellingen van 

8,5 tot 15/d €)

zit je niet slecht met een mooie zzz

 

Hier was het bijna een s2000 ipv de zzz geworden.

een boxster (986) vin ik ook wel iets hebben (voor "die" prijs).

 

De zzz heeft zowat van alles een beetje

"looks, kwaliteit, prijs "

(betere afwerking dan de s2000 ,

goedkoper dan de boxster )

:P

(en mooier dan de SLK )

 

alleen dat de 2.0l een beetje traag is

dat is het min puntje bij mijn zzz 

(had beter een 3.0 gekocht)

aangepast door Larsy
Link naar reactie

Sinds een maand 0f 3 eigenaar van een z4. Eigenlijk helemaal geen BMW liefhebber (jaren '70 modellen daargelaten) of andere duitse merken. Eerder een Saab 9-3 cabrio gehad, deze verkocht, maar we misten toch het open rijden. Dus weer op zoek, niet specifiek een roadster. Een cabrio met een stalen klapdak vind ik niets. Prijsidee was tot 15.000 euro. Een Jaguar xk stond hoog op het verlanglijstje (eerder een xj8 gehad), maar een echt mooie was, op dat moment, toch niet binnen bereik. Proefgereden met een Nissan 350z. Reed geweldig en een fantastisch geluid, maar ik voelde me er toch niet helemaal in thuis. Uitgekomen bij een z4. Helemaal zwart met style 108 velgen. Een 2.5 uit 2004. Helemaal gelukkig ermee.

 

Greetz Bruno

Link naar reactie

Kan me aardig vinden in bovenstaande reacties. Ook niet echt een BMW-liefhebber tenzij hij uit de jaren 70 komt of zo. Sowieso geen liefhebber van Duitse auto's al zijn ze over het algemeen wel beter dan de auto's uit de landen die ik mooi vind: Frankrijk, Zweden, Italië. Ook bijna een Saab gekocht. Ook naar de MX5 gekeken maar vind dat te weinig auto en te vrouwelijk. Net als een SLK. Al zeggen velen dat ook van een Z3... En ja, ook de S2000 vind ik prachtig maar nog steeds erg prijzig. De ZZZ leek mij de leukste/degelijkste/mooiste cabrio voor het geld. 

Maar inmiddels wel liefhebber geworden. En ja Emi, ik heb zelfs ook een Coupé gehad... Voor mij de mooiste ZZZ maar het lukte mij maar niet om dat dak open te krijgen...:)

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

Als uitzondering ben ik wel een BMW liefhebber en heb er in de afgelopen 30 jaar al heel wat gehad. En juist daarom ook sinds een paar jaar een Z3 erbij. Rijdt perfect, zijn betrouwbaar, mooie lijnen, waardevast...tja, wat wil je nog meer?

Link naar reactie

ik ben meer auto liefhebber. het was of dit of een S2K.... ( RX-8 en Skyline waren afgevallen ivm ongeschiktheid als daily). maar ik koester mn auto wel heel erg. en door m'n auto ben ik wel meer BMW gaan waarderen ( achterwiel aandrijving, 6-in-lijn etc). zou best weer een BMW kopen, maar het is geen must. dus echte BMW liefhebber niet perse, maar ook niet perse een roadster liefhebber.  nu wel een Z4 liefhebber voor t leven iig.

 

aangepast door lightning87
Link naar reactie

de dag voro japfest, zagen we toen we terug kwamen uit duitsland er 1 die kant oprijden thv breda. dat geluid blijft ontiegelijk geil. soms zijn ze duur niet meer, maar een blok reviseren is daar best duur grapje. er komt er misschien ooit nog 1 bij in het rood ( de kleur voor de RX)

 

Link naar reactie

Ik ben een Z3 liefhebber, geen andere Z, geen andere roadster.

Ik was nog een student als ik zag een aantal ZZZ in 2001 bij de dealer: ik werd onmiddelijk verliefd maar ze waren te duur voor mij, en dus ging ik terug naar mijn Opel Corsa met de beloofde dat een dag ik zou een ZZZ kopen.

 

Toen ik afgeslagd was en mijn eerste job gevonden, mijn eerste wagen was een 2de hands 1.9i ZZZ, ik heb 40k km in 2 jaren gereden mee, maar dan moest ik het verkopen omdat voor de dagelijkse gebruik was hij te duur en niet comfortabel.

 

10 jaar na, heb ik mijn huidige Z gezien bij een garage en ik dacht dat het "too goo to pass on" is, en na een snelle onderhandeling heb hem gekocht. Voor die prijs kon ik een meer modern Z4 of een goedkopere Miata...of een Boxster kopen, maar mijn hart is met de Z3.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb ondertussen mijn vierde BMW aangebroken (E34, E85 fl, E85 vfl en E91; laatste twee nog op de oprit). Toch vind ik echt niet iedere BMW wat en hoeft ook niet iedere auto op de oprit een BMW te zijn.

 

Maar ik ben juist wel een absolute liefhebber van de E85 met zijn hoekige lijnen. Daar heb ik acht jaar geleden heel bewust voor gekozen en daar heb ik ook heel bewust nog steeds geen afscheid van genomen. Als de huidige E85 ooit verloren gaat komt daar ook zeker geen E89 of iets van een ander merk voor terug. Dat wordt gewoon weer een E85, of hoogstens een E86.

 

Natuurlijk heb ik eerder wel eens met de gedachte gespeeld van iets nieuwers (E89), of iets ouders (Z3M) of iets anders (en bijvoorbeeld een paar keer in een Porsche proefgereden), maar dat overtuigde mij steeds niet. 

 

Ik heb veel tijd en moeite in de E85(s) die ik heb (gehad) zitten. Ik heb ze altijd goed verzorgd (en overdekt gestald). Ik heb ook al minstens drie anderen positief beïnvloed bij de aanschaf van een E85.

 

Ik vind mezelf dus wel echt een liefhebber.

Link naar reactie

Mijn probleem is dat ik vele auto's mooi vind maar ook moet het merk mijn aanspreken.

Vaak is het een combinatie uiterlijk , vermogen, merk en of tijdgeest.

BMW is al vele jaren net als VW mijn merk geweest met als ultieme auto de classieke Porsche's 911  3,2  carrera of 3.0  , 928 ,914  2L. (4 of 6 cil) Audi quatro (oer)

Als cabrio zal ook een Boxter goed voldoen echter mist hij de klassieke vorm van een Z3. Verder is een BMW  Z1 ook heel mooi alleen veel minder praktisch net als een Lotus elise in een cabrio uitvoering.

Een wiesman cabriolet lijkt mij ook wel wat of een TVR Chimaera  . Ook een mooie Jaguar XJs V12 5.3 ,mercedes SL,BMW z8

Er zijn ook vele auto's welke ik mooi vindt maar helaas pas ik daar niet in . MCB GT ,Austin haely ,AC Cobra ,Donkevoort. Ferrari.

BMW Z4 ook leuk , (als daily) Coupe en Cabriolet

Maar er zijn nog meer leuke auto's Mustangs ,Corvet  Lotus , Deloran , Jensen interceptor Mazda XR7 en RX8, Toyota MR2, Alfa's

BMW 8,6, 5 en 3 serie (klassiek E30 ,E23 , 2002 ,30 CS)  BMW 1 serie bwj 2005 tm 2010

 

 

 

 

Maar als cabriolet heeft mijn BMW Z3 M momenteel alles.

Het "klassieker" gevoel ,vermogen, vormgeving en zeldzaamheid.

 

Maar wellicht dat er eens een tijd komt dat ik hem verkoop maar is zou eerlijk gezegt niet direct weten wat daar dan voor in de plaats zou moeten komen zonder dat ik er op een van bovenstaade punten Het "klassieker" gevoel ,vermogen, vormgeving en zeldzaamheid. op vooruit zou moeten gaan.  

Wellicht een Porsche 911 3,2 1984/1989 in de juiste kleur en staat waarbij Targa/cabriolet/speedster of coupe zouden kunnen volstaan.

Maar ik zal dan wel wat vermogen /PK's moeten inleveren en zal dan wel zo's forum als dit moeten missen.

 

Maar eerlijk gezegt gaat mijn auto voorlopig niet weg .
Maar dan nog zal ik BMW  en of auto gek blijven.

 

 

 

 

Link naar reactie

Rare vraag eigenlijk (vind ik)...als je een roadster wilt rijden, dan hou je dus van ...auto rijden en dan rij je toch BMW?

Misschien een Alfa, maar dan een oude...

 

Dus ook hier...BMW en dan de E85, want de E89 is me te luxe als 'roadster', da's een boulevard cruiser ...hahaha

(bukken!)

  • Like 1
Link naar reactie

Als net nieuw lid van dit forum, en nog zoekende naar de juiste auto zit ik midden in dit selectieproces. 

Heb in het verleden (10+ jaar terug) een Porsche 924 en 944 gereden. Vervolgens heel wat zakelijke leasebakken maar nu wordt het weer tijd voor wat leuks. Uitgangspunten:

- daily driver

- leuk om te rijden

- coupe of roadster

- rond de 15K Euro, tot zo'n 100K op de teller

 

Longlist:

Alfa Spider: mooie auto maar binnen mijn prijsklasse kom je op de GM 2.2 motor terecht en die auto wil je eigenlijk met een echt Alfa blok

Porsche Boxster: ook mooi maar tot 10 jaar ouder dan andere opties bij gelijke prijs/km stand

Audi TT: ongetwijfeld heel goed, valt qua budget prima in de range maar ik kan er niet warm van worden.

Mazda MX-5: zelfde verhaal. Zal zeker een geweldige auto zijn maar ik zie me er niet in rijden.

Peugeot RCZ: erg mooi van lijn (ondanks het merk ?) maar de motor heeft een heel slechte reputatie. Vriend van me heeft er een en het rijdt echt zeer goed. Maar hij is al aan z'n derde motor toe...

BMW Z4: helemaal goed, mooie auto, prima motoren en binnen mijn prijsrange voldoende keus met een redelijke km stand en leeftijd. En ook niet onbelangrijk, een actieve liefhebbersgroep. Vond dat met m'n Porsches ook altijd erg leuk, tips van elkaar krijgen en af en toe eens een tochtje, technische middag of circuitdag.

 

Dus hier zeker een liefhebber maar niet op basis van de badge op de motorkap maar omdat wat mij betreft de Z4 precies de juiste combinatie van uitstraling, looks, techniek en prijs heeft.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Sinds 1,5 jr int bezit van een Z3. Destijds ben ik gevallen voor de kombinatie van prijs, reputatie kwaliteit, en de geweldige lijnen.

De Mazda, MG TF (?), Z4 moesten het afleggen tegen het schitterende model van de Z3.

Porsche Boxter viel af vanwege niet kloppende verhoudingen; de kont is duidelijk te lang.

Link naar reactie

Ik denk dat zelfs de meest verstokte bmw liefhebber liegt als hij zegt dat hij nooit een AMG GT of Jaguar F type of iets dergelijks naast z'n Z wil zien....

Er wordt zoveel moois gemaakt.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.