Ga naar inhoud

MyRoute-app aanpassingen tbv E89 navigatie


Ka4

Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van de vragen die gesteld zijn in dit TOPIC en frustraties die daarmee gepaard gingen, heeft @sandere39 een mail gestuurd naar MyRoute-app om het gebruik van deze site voor BMW(auto) te optimaliseren. Al snel kreeg hij antwoord terug en de mensen die achter MyRoute-app zitten, zijn erg bereidwillig om samen met ons als BMW-eigenaren deze site en het gebruik daarvan te optimaliseren. Echter hebben zij daarvoor dan wel een BMW E89 nodig om eea te testen en te zien waarom de bestanden niet juist of zelfs helemaal niet via de USB geladen werden.

Toevallig zit dit bedrijf in Zoetermeer.....en ja hoor.......ik heb mij als vrijwillig "test-object" opgeofferd.... :hypocritesmiley:. Uiteraard niet geheel zonder enig eigenbelang, want ik kan het niet uitstáán dat het me zelf ook niet lukte om de bestanden op de juiste wijze (lees mapstructuur zoals @tne7laa in documentje aangeeft) op mijn USB te krijgen.

 

Uiteindelijk ben ik vanmiddag op hun kantoor uitgenodigd om samen met Daniël (lead developer) te kijken naar verbeteringen, fouten opsporen enz.

Het belangrijkste was vooral het irritante "U-heeft de-bestemming-bereikt-melding" bij elk tussen-punt te moeten aanhoren. Na wat heen-en-weer zoeken tussen routebestanden, gemaakt in MyRoute-app en BMWroutes, heeft Daniël al heel snel ontdekt dat er dus een hele makkelijke aanpassing te doen was in de programmatuur van hun app. Vervolgens hebben wij die uiteraard getest en tijdens een kort ritje door Zoetermeer doet de navi dit nu keurig!!! Deze aanpassing heeft hij meteen online doorgevoerd, dus is meteen ook merkbaar bij gebruik van de routes nu..HOERAAAAA en applaus voor Daniël!!:thumbup::clapping:

 

Vervolgens heb ik hem uitgelegd dat ik er achter was gekomen dat MyRouteapp de GPX-bestanden omzet naar de benodigde TAR.gz bestanden...so far so good. Maar vervolgens exporteren naar USB blijkt dat de connector de route maar in één mapje zet ipv de benodigde twee. Deze onvolkomenheid had ik zelf al opgelost door de route eerst te downloaden in mijndocumenten om vervolgens de gehele map over te nemen op USB.

Ook hier heeft Daniël het "lek" boven weten te krijgen. Dit ligt aan het onjuist werken van de connector bij gebruik van Windows-computer (bij een Mac-computer werkt de connector wél juist). Ik ben toch wel heel erg opgelucht daarover, want dit verklaart dan ook dat het sommige E89-eigenaren wél lukte en anderen dus niet (ik begon al te twijfelen aan mijn eigen verstandelijke vermogens :blush::rant:)

Hij gaat dit in de komende dagen aanpassen en laat mij dit via mail weten, zodat ik dit dan zelf kan testen.

Zodra de connector voor Windows is aangepast en juist werkt, zal ik jullie dit meteen hier laten weten.

 

Ook hebben we nog geprobeerd om 2 bestanden (bijv. Paasrit ochtend en middag) tegelijk te laten inlezen in de navigatie, maar dit blijkt niet mogelijk. De navi "kiest" automatisch de laatste route en "ziet" de 1e niet meer. Dit betekent dus 2x exporteren naar USB en 2x inlezen in navi.

 

Kortom in 2 uur tijd heeft Daniël het voor ons als E89-eigenaren het gebruik van MYRoute-app een heel stuk aantrekkelijker gemaakt. Het is dus binnen afzienbare tijd een :sFun_whistle:van een cent om de routebestanden van toerritten op je USB te zetten en in te laten lezen in je navigatie.

 

MET DANK AAN MYROUTE-APP, DANIËL LUTHRA EN MICHEL VAN HAGEN.:sSig_goodjob2:

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Karin, heel goed nieuws, bedankt voor al je tijd en moeite. Hopelijk nog voor de Limborit, want ik ben groepsleider, dus......

Nog een vraag: zijn deze wijzigingen ook in de voorloper Tyre doorgevoerd? 

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

^^ Ja Roger ik was best al wel enthousiast maar dat ben ik nu helemaal!

^Frenkie, ja dat verwacht ik wel hoor! Maar ja        elk voordeel hep ook zn nadeel.......geen chaos meer....ik ga het nog missen :schater:

Link naar reactie

Kijk zo zie je maar weer, vragen staat vrij in zeker in dit geval heeft het zin gehad ,op die app en in tyre staan er tig routes om uit te kiezen en die zijn nu vele malen beter bruikbaar voor ons.

Dank Karin voor het testen!

Link naar reactie

Ook nog even in dit topic de update:

 

Inmiddels is de Connector aangepast en werkt nu uitstekend,  óók in de Windows-versie :clapping:De route wordt nu zowel in de Mac-versie als Windows-versie in de 2 juiste mapjes geplaatst (in Nav en Routes). Het exporteren naar USB is dus nu binnen paar sec gebeurt. 

Het vereist wel even dat je de nieuwste versie connector download (logisch), maar dit geeft ie automatisch aan bij gebruik.

 

Bij het uittesten viel me wel op dat de navi met een Windows-gedownloade route nog steeds de tussenstops meldt, terwijl dit bij een Mac-gedownloade route door Daniël was opgelost. Dus dit heb ik hem laten weten en ik ga er vanuit dat hij hier volgende week nog even naar kijkt.

  • Like 2
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb inmiddels een ticket uitgezet bij Myrouteapp en kan melden dat nu ook in de Windows versie de tussenstops zijn verdwenen! 

  • Like 1
Link naar reactie

owww? Hoe heb je het voor elkaar @Frenkie?

Moet ik de route weer opnieuw uploaden op stick en weer opnieuw inlezen om dat ook te krijgen? Ik kreeg als antwoord dat dit niet anders kon....

 

 

 

 

aangepast door Ka4
Link naar reactie

Karin, je moet de connector opnieuw downloaden, want daar zit blijkbaar de softwarematige aanpassing in. 

Dan de gebruikelijke procedure, dus geformatteerde usb stick erin en de route exporteren naar de stick. 

 

Nou moet ik alleen nog de oude routes uit mijn navi krijgen, heb nog niet ontdekt of en hoe dat kan.

Link naar reactie

Ah oke, logisch inderdaad :sFun_whistle:

verwijderen kan: in navi scherm op route dan 1drive knop naar rechts en dan zie je route verwijderen? Ik heb wel gemerkt dat ie de laatst toegevoegde route niet wil verwijderen, maar dan doe je de Limboroute gewoon nog een keer onder andere naam en dan kun je wél de oude limborit verwijderen...

  • Like 1
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Er is weer een update gedaan aan de MyRoute app! Ik ontving zonet een email van Daniël Luhtra dat het vanaf heden mogelijk is om meerdere route tegelijkertijd te importeren in BMW navigatie E89 (voorheen kon dat slechts één voor één).

Goed nieuws dus.:clapping:

(Ik heb dit nog niet zelf geprobeerd, maar ga ervan uit dat dit werkt).

 
 
 
 
  • Haha 1
Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Dit is al een redelijk oud topic. Maar ik wil toch graag de ervaringen van anderen over het gebruik van routes in de BMW (E89) horen.

Inmiddels zal iedereen wel weten dat meerdere routes tegelijk in je BMW navigatie zetten geen probleem is. Is je mapstructuur op je USB-stick in orde, dan kun je meerdere routes in één keer inlezen. Ook het feit dat de BMW geen routes aankan met meer dan 50 routepunten (ook wel tussenpunten of viapunten genoemd) zal wel bekend zijn. Dan dien je de route op te splitsen. Maar nu mijn ervaringen:

Het BMW navigatiesysteem berekent de route van punt naar punt en laat niet de gehele route zien. Als een routepunt is bereikt, dan gaat hij het volgende stukje berekenen en dat vergt even. Ligt het door mij  aangebrachte punt net op een afslag (wat bij de Garmin soms juist handig is) dan ben je dat punt al voorbij voordat het volgende stuk is berekent. Dus routepunten aanbrengen op een stuk doorgaande weg, zodat je de tijd krijgt om de berekening voor het volgende stuk te doen?
Dit weekend tijdens de NajaarZrit Luxemburg de Garmin route met die van de BMW vergeleken. Dat ging regelmatig fout. Met enige regelmaat toonde de BMW een geheel andere route tussen 2 punten dan de Garmin. Ze kwamen wel op het zelfde punt uit, maar over andere wegen. Daar waar maar 1 route mogelijk was, ging het natuurlijk wel goed. De route in de Garmin was helemaal overeenkomstig de route, zoals gemaakt in Basecamp. Mogelijk doe ik iets fout. Maar als dit klopt, dan is routes in de BMW zetten een waardeloze optie. Wie helpt mij uit de brand?

Link naar reactie
  • Administrator

^^ @Zetter

Misschien ligt het wel eraan dat degene die de route maakte niet de verschillen heeft bekeken binnen myroute app.

bv - Ik heb nu de routes van Paul Gunter (GB weekend) bekeken in myroute app, hij had de routes gemaakt via openstreet nog iets,

Met gold membership kun je dan vergelijken met bv tomtom en garmin, daar zag ik ook verschillen tussen tomtom en garmin.

Door middel van wat extra routepunten toe te voegen kreeg ik alles over elkaar heen. Misschien zit jouw issue ook in zoiets kleins.

 

Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou inderdaad gaan aanraden om met Myrouteapp te gaan werken Freek. Ik zit er al weer een halve dag achter inmiddels met het oog op het voorrijden van de ET komend weekend. Werkt echt top. Het programma is in mijn ogen nu eindelijk af, het enige wat ik nog graag zou zien is het kunnen kopiëren van (stukjes) route naar een andere route en het kunnen openen van meerdere routes naast elkaar (zoals in Tyre).

Link naar reactie

Juist om de redenen die je noemt, gebruik ik Basecamp van Garmin. Meerdere routes tegelijk op je scherm en de mogelijkheid routes aan te passen door knippen en plakken. Gebruik het kaartmateriaal van Garmin (Navtech????) en bijvoorbeeld beslist geen OpenStreet Maps..

Zowel Garrmin als TomTom zijn de route navigatiesystemen bij uitstek.. Motorrijders zweren erbij. Via Myroute converteer ik de routes naar tar.gz. Laad ik deze bestandsvorm weer in in Myroute en loop ik de route na, dan is die identiek aan wat ik voor ogen had. Dus daaraan kan het niet liggen, dat de BMW er toch af en toe wat anders van maakt. Het kaartmateriaal in de BMW is trouwens versie 2018-2. Ook daar kan het niet aan liggen.

Moet ergens anders aan liggen: instellingen?

Klopt het trouwens dat BMW de routes in stukjes (van punt naar punt) berekent en niet de hele route toont?

Link naar reactie
  • Administrator

^ ze zijn trouwens wel als beste navi getest voor motorrijders las ik ergens. Ik red me momenteel prima hoor met MRA. Tyre staat parallel open dus mocht ik toch routepunten moeten knippen en plakken, dan kan dat. MRA werkt in de gold variant met alle kaarten die er zijn: TT, Garmin, Michelin, OpenStreetMap en Google to name a few. De extra mogelijkheden van de gold variant zijn geniaal overigens. Maar dit dan weer even offtopic.

Link naar reactie

Jongens bedankt voor alle suggesties, maar die geven geen antwoord op mijn vraag. Ik ben dus eens diep wezen graven op het internet en kom maar tot één conclusie: het BMW navigatie systeem voor het gebruik van zelfgemaakte route "sucks". Als ik een bestemming ingeef (dus van A naar B) dan kan ik de route criteria netjes instellen. Zoals bijvoorbeeld: snellere route, economische route, kortste route, snelwegen vermijden. end. Gebruik ik een zelfgemaakte route met meerdere routepunten dan zijn al deze instellingen grijs (niet instelbaar). De suggestie op een Engels forum is, dat BMW dat allemaal niet instelbaar maakt omdat de route eenduidig vast zou liggen. Maar hun conclusie is, dat dit in de praktijk niet het geval is en BMW zijn eigen criteria gebruikt om de route te berekenen en o.a. ook gebruik maakt van verkeersinfo. Wat we dus juist niet willen. Wij bepalen de route en niet BMW. De enige methode is de route vol te stoppen met routepunten om het BMW systeem te dwingen de door ons te nemen wegen te volgen. En dan stuiter je op het probleem, dat dit systeem maar 50 punten aan kan en je de route dus in stukken moet knippen. Mijn route (afgelopen weekend) naar Luxemburg bevatte al ongeveer 80 routepunten en die moest ik daardoor in tweeën knippen. Dat was echter niet voldoende, want hij ging regelmatig een andere route voorstellen naar het volgende routepunt.

Verder blijft nog steeds mijn vraag: klopt het dat het BMW systeem steeds maar een stukje van de route berekent en bij ieder volgend routepunt het volgende stukje naar het volgende routepunt? Als dat klopt wordt het met veel routepunten in de route helemaal een nachtmerrie.

Mochten jullie het antwoord op het door mij geschetste probleem hebben, dan hoor ik het heel graag. Als jullie die niet hebben, dan blijf ik gewoon mijn Garmin gebruiken, want die kent al deze problemen niet. Heel veel routepunten in de route zonder problemen. In te stellen, dat ik snelwegen wil vermijden, etc. Mogelijkheid om een omleiding "aan te vragen" bij een wegafsluiting, end.
Mijn conclusie: het BMW systeem is goed voor A naar B routes, maar voor zelfgemaakte routes een ramp. Maar mogelijk kunnen jullie me uit de nachtmerrie met dit systeem bevrijden. Ik hoor het graag.
 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.