Ga naar inhoud

Zwippet

Member
  • Aantal items

    103
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    4

Zwippet won de laatste dag op 23 januari 2021

Zwippet had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

19 Goed

Over Zwippet

  • Titel
    2.0 member

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    BMW Z4 (E89)
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    De Meern
  • Interesse(s)
    Vrijetijd

Recente bezoekers van dit profiel

1066 profielweergaven
  1. Ik heb de garage al eens gevraagd en waren bereid om eens een keer te meten voor mij. Bijv. na starten, dak-op-dicht, .. Zal er nog eens over denken. Nu gebruiken we natuurlijk in de winter juist de stoelverwarming en staande lichten altijd aan met rijden. Dus erg veel bijladen doet hij dan ook niet lijkt mij met van die winterritjes...
  2. Kan handig zijn zo'n Blue Smart lader. Ander vraagje. Heb gister maar even de lader aan de auto gehangen. Mijn lader geeft nu 3,8 Ampere en het duurt ontzettend lang voordat deze bijv. van 60 naar 100% gaat. In de ochtend erop gezet en laat in de avond er af. Vraag is: kan ik zomaar een zwaardere lader er aan hangen en gaat het dan in bijv. een paar uur? Of is dat weer slecht voor de accu? Ik zie op de site van Victron Blue Smart bijv. eentje staan van 25 Ampere....
  3. Ja. Plus zit onder rood kapje wat je eraf schuift. De min is ergens op het chassis.
  4. Ik gebruik altijd de punten onder de motorkap. Is mij ook ooit uitgelegd dat het niet de bedoeling is om het direct op de accu te doen. Maar niemand weet het zeker volgens mij. ik gebruik af en toe vooral in de wintermaanden een simpele acculader om de accu op peil te houden want als de auto een paar weken stil staat dan loopt deze echt naar beneden. Ik heb daar al eens een accu mee verkloot door dat ik vaker de melding kreeg van hoge accu ontlading. Ik heb dan ook van CTEK een Battery sense gekocht die je simpel met Bluetooth kan uitlezen op afstand. De sensor verbind je simpel op de pol
  5. Zie dat niemand nog gereageerd heeft. Is het echt een fluit toon of meer een zeurende toon? Wij hebben nl bij onze E89 bijna altijd een zeurende toon. Soms niet. Heb mij laten vertellen (maar twijfel aan het antwoord) dat het de brandstof pomp kan zijn. Die moet dan wel ergens onder de auto zitten want daar komt het bij ons vandaan. Het antwoord helpt je misschien niets. Dus hoop dat iemand anders iets zinnigs kan zeggen.
  6. Hoop dat het niet een kabelbreuk of een sensor/switch die kapot aan het gaan is. Dan kun je misschien nog erger krijgen: Laatst gehad en kost je geld. Ik zegt niet dat dit jou probleem ook wordt hoor.
  7. De micro switch die het probleem had veroorzaakt was 15 euro. Speciale tooling 45 euro. Uurtarief 64 euro ex btw dus reken maar uit.... Ach het blijft een dure hobby.
  8. Het laatste redmiddel zou inderdaad een gaatje zijn maar was gelukkig niet nodig. Hoe precies weet ik niet (geheim van de smid?) maar ze hebben het bovenste dak iets kunnen oplichten en daardoor met smalle tooling/handen e.a kunnen doen. Ook via skiluik. Ze zijn er wel in totaal 7,5uur mee bezig geweest maar ze hebben nooit het idee gehad er niet uit te komen. Kost alleen tijd (=geld). Volgende keer wat meer vertrouwen hebben in deze Bosch garage. Blij dat hij weer voor huis staat. Ga er nog wel over nadenken om zo'n glow-in-the-dark handle te kopen voor het nood-ontgrendelen
  9. Kreeg goed nieuws van de garage dat ze het opgelost hebben. Hoe krijg ik nog te horen. Heeft ze wel veel moeite gekost. Had zelf ook diverse garages en personen gebeld zoals ook hierboven genoemd. Die hadden geen echte oplossing. Zal later nog even een updated geven hoe het opgelost is. Bedankt voor meedenken. Boven de 150.000km uit 2009.
  10. Hallo, heb even getwijfeld om te vragen. Wij zitten nu met hetzelfde probleem met onze E89. Eerst een storingsmelding over dat het dak niet vergrendeld was. Even op het knopje open/dicht drukken dacht ik. Niet dus. Kreeg daarna de storingsmelding dat Dakbeweging verstoord was. Maar de ramen wilden dus niet meer dicht... Bij garage krijgen ze er geen beweging meer in. Ook niet met de software de kofferbak openen. Die gaat een stukje open maar gelijk weer dicht als je hem wil openen. Blijkt ook een sensor storing die ergens inbed kofferbak zit. Probleem dus. Gelukkig een skiluik maar i
  11. Gaat een AGM accu in. Wij hebben eentje van merk Bosch S5 A08. Ik heb overigens een accu sensor met Bluetooth er aan hangen om te kunnen zien wanneer hij te laag in spanning komt en opgelaten moet worden. Kregen in de winter vaak meldingen van hoge accu ontlading ed waardoor we waarschijnlijk de leeftijd van de accu hebben verkort. Werkt perfect. Heet Battery sense van Ctek.
  12. Heb even geprobeerd maar bij Punt 4 krijg ik heel iets anders. Kan daar voor PDC en Bandenspanning volume instellen maar niet voor telefoon. ik heb wel ontdekt dat je het volume kan bepalen tijdens gesprek via volumeknop zoals te verwachten is. Maar veel belangrijker misschien is dat je het volume van je telefoon ook hoger moet zetten. Op mijn iPhone doe ik dat met knoppen aan linkerkant tijdens gesprek. Dan zie je het tekentje als in bijlage plaatje. Als je nl deze laag hebt staan hoor je ook niks. Opgelost voor mij!
  13. Zwippet

    Rol / rij geluid

    Ik heb je een DM gestuurd.
  14. Interessant antwoord. Volume tijdens gesprek is mij nooit gelukt. Misschien eens via instellingen proberen dan. Ga dat eens proberen.
  15. Zwippet

    Rol / rij geluid

    Sjef. Wij hebben ook een E89. Wonen in De Meern. Je kunt een keer langs komen als je wilt om te vergelijken. Moet zeggen dat een Z lager op de weg ligt en niet een ‘luxe’ auto is en dus meer lawaai maakt.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels