Ga naar inhoud

Usb stick route e89


pampus

Aanbevolen berichten

Op het gevaar af dat ik voor dom versleten wordt, wat voor bestandstype moet er op een stick staan om mijn navi pro een route te laten rijden enne welke usb poort kan ik daar voor gebruiken. Ik ga uit van de poort in het dash kastje want daar moest ook de navi update in. In de arm steun reageerde er dus echt niet op. Ik vraag dat omdat ik zie dat de paasrit oa gpx bestanden heeft.....

 

de handleiding meld vrolijk je stopt je stick erin en succes.....

 

en voor de inkoppertjes ik ben gewoon dom, dat hoef je niet te bevestigen.... ?

Link naar reactie

Theo dat lukt volgens mij alleen via een hulp programma zoals voorheen Tyre, nu MyRoute - app. Volgens mij gebruikt Roger dat ook. Ben ook wel benieuwd, ga dit uitproberen ook omdat ik groepsleider ben bij de Limborit. O ja en je weet het hè, domme vragen bestaan niet!

Usb stick moet via het handschoenvakje.

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

@Frenkieik heb via MyRoute-app de 2 gpx-bestanden staan, vervolgens wil ik exporteren naar USB stick. Ook dat is een makkie, maar als ik vervolgens de  BMW-navi de routes wil laten importeren via USB, krijg ik de melding Geen overeenkomstige gegevens beschikbaar op USB. 

De bestanden worden geexporteerd naar USB voor BMW car naar gpx.tar.GZ

 

Is het jou al gelukt?

aangepast door Ka4
Link naar reactie

Dit vond ik op bmw driversforum

 

Voor BMW navigaties heb je Tar. Bestanden nodig.
Ook is de indeling van je USB stick belangrijk ander pakt de auto hem niet.
Dat gaat als volgt.
Maak op een geformatteerd stickje de map.
BMWData daar in maak je 2 mapjes genaamd Nav en Navigation in Nav plaats je het Tar. Bestand.
In de map Navigation maak nog een mapje met de naam Routes hierin plaats je ook het Tar. Bestand.
Nu importeren en rijden maar.

 

Inderdaad zó gedaan,, alleen "Nu importeren en rijden maar" lukt niet :blink:

Link naar reactie

Myroute-app exporteert automatisch naar de juiste indeling op USB. Dus er wordt automatisch map aangemaakt "BMW Data", "Navigation" en  "Routes", Dat wordt bedoeld met de opmerking Ook is de indeling van je USB stick belangrijk ander pakt de auto hem niet.

Ik denk dat dit toch wel juist gebeurt, maar dan........

Link naar reactie

Mij is het ook nog niet gelukt maar ik ben nu iets verder.

Belangrijk is dat je een lege USB stick neemt en hem in FAT32 formatteert. Ander ziet je Z hem niet.

Maak een map aan BMWData. Ga in deze map en maak twee nieuwe mapjes aan (in BMWdata): Nav en Navigation.

Maak in de map Navigation en nieuwe map: Routes.

Kopieer het tar.gz bestand in de map Navigation/Routes en ook in de map Nav

 

Nu heb ik op mijn stick in elk mapje deel 1 en deel 2 gekopieerd. Helaas zien mijn Z alleen deel 2. Ik heb een vermoeden dat je per tar.gz een USB stick nodig hebt.

Kan iemand dat bevestigen ?

Link naar reactie

Kortom, lijkt op een waardeloze optie ? Ach dan doen we het maar met een route boek op de limborit, @Frenkie je kan nog terug als gruppen fuhrer..... ik ga maar weer eens naar de tom tom zoeken voor dat soort geintjes maar ik kan me herinneren dat het op een moderne tom tom live ook geen feest is om routes te importeren, alla we volgen wel....

 

ik vind overigens de navigatie na de update wel prima werken, mooi scherm, heldere aankondiging alleen met zon wat lastig te lezen. Kan die qua helderheid nog ergens aangepast worden (te lui om te zoeken).

Link naar reactie

Ik heb alle mogelijkheden afgelopen....blijf melding houden "Geen overeenkomstige gegevens ....

 

USB geformatteerd naar FAT32

Via MyRoute-app deel 1 exporteren naar USB

Er worden automatisch mappen aangemaakt (BMWData, Navigation, Routes)

Bestand wordt in map Routes geplaatst 

Handmatig bestand ook nog gekopieerd naar map Navigation....

Alleen deel 1 geprobeerd --> noppes

Blijf bij alle mogelijkheden melding houden...

Bestand weer uit map Navigation gehaald ---> weer noppes

Heb alweer al mijn yoga-oefeningen gedaan voor vandaag......pffff héél makkelijk zit dat USB-poortje nu ook weer niet :(

Link naar reactie

@tne7laa Mag jij ons nono's eens uitleggen hoe je dat doet, ik kan in Tyre niet echt iets vinden wat gpx bestanden naar TRA (bmwdata) bestanden kan omzetten en op een USB stick kan zetten, En ik ben geloof ik niet de enige....

Link naar reactie

Nu, lekker arrogant van mijzelf, ik heb ook een e89 en de meeste die hier gereageerd hebben ook. Dus als jij ons deelgenoot wil maken van dit geheim dat wordt dat zeer gewaardeerd @tne7laa, mede namens anderen navi pro eigenaren.....

Link naar reactie
18 uren geleden, Ka4 zei:

 

Heb alweer al mijn yoga-oefeningen gedaan voor vandaag......pffff héél makkelijk zit dat USB-poortje nu ook weer niet :(

 

Nee je zoekt je redelijk mottig in het dashboard kastje, armsteun zou makkelijker zijn ?

Link naar reactie
11 uren geleden, pampus zei:

 

Nee je zoekt je redelijk mottig in het dashboard kastje, armsteun zou makkelijker zijn ?

 

Jullie worden oud........ op de bestuurdersstoel gaan zitten, dashboard kasje open, je stickje in je rechterhand, gaatje opzoeken en inprikken...... (oeps wat zeg ik nou allemaal)

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

Is echt niet moeilijk alleen werkt het uiteindelijk niet lekker (vond ik)

 

Hier : https://www.bmw-routes.com/nl/nl/index.jsp

 

Kunt je (eigen)routes maken en dan op usb (in het juiste formaat)zetten en in de auto laden.

Pas wel op er zitten soms wel eens vreemde stukjes in zo,n route .

Link naar reactie
Op 16-4-2017 om 12:11, pampus zei:

 wat gpx bestanden naar TRA (bmwdata) bestanden kan omzetten

 

In Tyre kun je toch gewoon kiezen voor "opslaan als" en dan "BMW bestanden" kiezen?   Ik heb er verder geen ervaring mee, in een E85 zit geen navi met een route-laad mogelijkheid dus ik rommel maar wat met Sygic en dat werkt simpel en doeltreffend.... :sFun_whistle:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.