Ga naar inhoud

Graag jullie mening.


Tony

Aanbevolen berichten

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Nette prijs, nette auto, BMW dealer, nette kilometerstand, goede opties w.o. sportstoelen etc. Mooie kleur, maar ja die heb ik ook, dus subjectief....

Maar geen zescilinder, wel schijnt hij makkelijk te chippen naar wat meer vermogen.

Geplaatst:

Ja mooi ding,maar weinig power!

Als je daar niet aan hangt is dit en heel mooie z!

Geplaatst:

Wat voorgaande al zeggen. Weinig power. 6 cylinder vinden wij toch wel lekker.

Wij betaalden 26.000euro  voor een Z4 met 103.000km op de teller.

En moet je niet nog invoerrechten e.d. betalen?

Je moet dan wel opletten als je een laag BPM hoeft te betalen bij invoeren dat zo'n auto nog wel eens schade heeft gereden.

Verder ziet hij er netjes uit. 

Geplaatst:

Van voor de facelift dus oude koplampen en richtingaanwijzers. Geen M-pakket en kennelijk ook geen M-onderstel. Geen alarm? Verder prima auto, mooie kleurcombinatie. 

  • Administrator
Geplaatst:

^ Wat mijn grote broer zegt ... 

Geplaatst:
1 uur terug, sandere39 zei:

Ja mooi ding,maar weinig power!

 

Die motor is anders best goed te tunen. Je kan de meerprijs naar een 28i iig besparen, die is technisch gelijk.

Je kan er softwarematig meer dan 100pk bijtunen om tegen de 300pk aan te komen. Da's toch niet weinig?

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:

Hou jullie op de hoogte . Misschien nog een lid bij hier....

Geplaatst:

Jullie kennen geen BPM, maar moet je bij import wel extra taks o.i.d. betalen? De zijknippers LCI kosten maar plm. 100 euro. Tuning moet ook niet meer kosten dan pak m beet 700 euro, dan heb je een hele mooie voor een leuk bedrag. Ga je zelf al twijfelen Tony....?

Geplaatst:

Mooie Z4, wel  een 4 cylinderTonny. Maar let wel op, er zijn op internet wel veel slechte recenties te vinden over deze dealer. Dus alles goed vastleggen bij een eventuele aankoop!

Geplaatst:

belgie hebben ze wel kosten 1e inschrijving volgens mij ook wel aardig wat, maar geen bpm melkkoe zoals bij ons. zijn voor een kennis op zoek naar een a4 avant zo rond 2013 maar wat een bpm joh...

Geplaatst:

Bij ons heb je jaarlijkse belasting  en BIV ( belasting inverkeerstelling ) ->

Moet betaald worden als auto , door nieuwe eigenaar , op de baan gebracht wordt. Dus onze staat krijgt telkens een auto van eigenaar verandert geld in de kassa. Hangt bij ons af van oa euronorm , co2uitstoot , en pk's.

Geplaatst:
23 uren geleden, GuidoK zei:

 bijtunen om tegen de 300pk aan te komen. Da's toch niet weinig?

Klopt potentieel is er maar nu niet!

en dat tunen moet je ook maar willen!

 

Is btw niet enkel softwarematig, er zitten  een paar andere onderdelen in,/aan de motor..

Geplaatst:

geen idee precies man (ik wist dat je het ging vragen)

 

Een maatje van mij heeft een 4 coupe, 2.0  en die heeft m ook door laten tunen naar 270pk,die heeft het uitgezocht en de compressie van de 2.8 is hoger en de kop schijnt iets anders te zijn maar vraag me niet hoe of wat.

 

Geplaatst: (aangepast)

en heeft die het ook correct uitgezocht?

Als ik ff zo kijk dan hebben het blok, kop (compleet gemonteerde kop), koppakking, drijfstangen, krukas en zuigers allemaal exact dezelfde onderdelen.

Wellicht zie ik iets over het hoofd, maar dat zijn volgens mij de enige dingen die compressieratio kunnen beinvloeden.

Ik denk dus dat die maat ergens een fout heeft gemaakt.

aangepast door GuidoK
Geplaatst: (aangepast)

Het maakt mij wat uit ja idd in de zin dat Bojan correct advies krijgt.

 

qua dezelfde onderdelen: als ik de hele motor aanklik, waarom ben ik daar niet eerder opgekomen, (dus als onderdeelnummer), zie ik ook dat die in zowel de 18i 20i en 28i ligt. Dus het lijkt me vrij duidelijk. Exact hetzelfde. Er zijn wel verschillende motornummers, maar dat ligt aan of je een automaat etc hebt, bij alle staan weer de 18i 20i en 28i als toepassing.

aangepast door GuidoK
Geplaatst:

Ik zou m iig niet adviseren om te tunen naar tegen de  300 pk maar goed dat is mijn mening.

 

Geplaatst: (aangepast)

Wellicht niet naar 300pk, maar de 28i heeft standaard 260pk oid, dus dat zal veilig zijn qua output.

 

Enige verschil wat ik kan vinden is dat de 28i grotere schijven heeft..

aangepast door GuidoK
Geplaatst:

ok en niets qua motor onderdelen?

Misschien andere zuigers of iets dergelijks.

 

Geplaatst:
22 minuten geleden, sandere39 zei:

geen idee precies man (ik wist dat je het ging vragen)

 

  

Dat is toch relatief eenvoudig uit te zoeken?

 

2.0

 

2.8

Geplaatst: (aangepast)

Nee, zuigers heb ik ook gechecked. Alles betreffende het blok is hetzelfde. Turbo's ook, injectoren, gasklep etc ook.

Koppeling, bak diff, aandrijfassen, stabi's, schokbrekers.... ook allemaal hetzelfde.

 

@emi, het is niet heel eenvoudig, want je kan namelijk niet zoeken op verschillen. Dus je moet alles handmatig nagaan. Maar niet moeilijk idd, alleen een paar minuten werk. Meeste dingen heb ik al gehad, daarom wist ik ook de remmen :wink: 

 

aangepast door GuidoK
Geplaatst:

Wel interessant dit allemaal, een 3 reeks (heb eventueel interesse in stationwagen) heeft deze motor ook ,denk ik.

En t scheelt een pak aan belastingen als je een 18I "inschrijft" bij ons ipv een 28I.

Thnx voor info Guido

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.