Ga naar inhoud

Youngtimer Z4 JA/NEE?


Lalleman93

Aanbevolen berichten

Hey Guy's,

 

Als ICT-ondernemer rij ik al geruime tijd het bekende lease materiaal (jaja...ik weet het), waaronder nu een redelijk aangepaste Golf GTE: http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=10750

 

Echter het eind van de huidige lease, zal in het voorjaar van 2018 plaatsvinden en (met het verslechterde bijtellingsklimaat) denk ik vervolgens aan een youngtimer en in het bijzonder aan een E85 Z4 uit 2003. Of de regeling in zijn huidige vorm er nog zal zijn is onduidelijk, maar laten we daar stiekem ff van uitgaan. Hij is er per slot van rekening al een tijdje ;-)

 

De gezinssituatie is drastisch gewijzigd, van twee kinderen welke met pap's en mam's mee gingen, naar twee thuiswonende volwassenen met een prima baan en een Lexus IS200 en een Ford Ka als vervoersmiddel. Héhé...eindelijk kan vaders eens wat kopen, zonder na te denken over ruimte op de achterbank en de kofferbak. Vrouwlief ziet het ook helemaal zitten, met uitzondering van de lage instap, maar dan gaan we gewoonweg wat meer sporten! Een SUV kan altijd nog....hahahahaha.

 

Enfin....partytime dus!

 

Uiteraard heb ik al het nodige aan onderzoek gedaan en staat er een hoop moois te koop voor (relatief) weinig geld. Een fraai exemplaar met niet al te veel km op de klok is er al voor 8.000-10.000 Euro. 


Wie zou mij wat advies kunnen geven. 3.0 of 2.5? Hoe zit het met onderhoudskosten? Iets uit het buitenland halen? Waar moet ik op letten?

 

Overweeg wel een automaat, als enig compromis. Ben wat lui geworden met rijden.

 

Let wel, ik ga de auto zakelijk rijden (ong. 30.000 km per jaar). Hardtopje misschien?

 

Alle hulp en advies is welkom ;-)

 

Greetz,

 

Lalleman93.

 

 

Link naar reactie

3.0 i

automaat.

 

gewoon doen man!

Als je strak wilt rijden en kunt leven met een vrij straf weggedrag een :m: onderstel anders kies je dat beter niet,het kan je wel eens opbreken dan.

onderhoud valt mee,houd wel rekening met het feit dat je een automaat rond een ton even moet laten servicen.

verder is er hier op t forum een schat aan aankoop tips te vinden

Link naar reactie

Wat sander zegt: kies de 3.0 met automaat. Kies je een 2.5 dan blijf je e afvragen waarom je geen 3,0 hebt genomen.

Kijk verder of de sportstoelen/gewone stoelen je beter zitten. Verschil is groot en bijna ombetaalbaar om achteraf te vervangen

Link naar reactie

Is het zo dat je de wagen nu wilt kopen of pas over anderhalf jaar?

 

De keuzen voor de motorisering... tsja er is altijd meer/beter/ sneller maar met 30.000 per jaar is het verbruik toch een factor. Bij mensen die de Z ernaast hebben als speeltje ligt dat anders. 

Niet dat de verschillen heel groot zijn. Ik zou ook even nadenken in hoeverre je een hardrijder/ strepentrekker bent, Misschien ga je wel voor het cruisen, de looks, het geluid en de wegligging. Dan speelt motorisatie minder een rol

Met een rijbewijs dat heel belangrijk is, ben je misschien zelfs wel beter af met een versie die niet teveel aanzet tot illegale snelheden.

Link naar reactie

Gaan voor de 3.0i automaat! Lekker cruisen en in de manual/sport stand is het lekker blazen! Wel 1 zoeken met navigatie, dan heb je ook de hifi professional te pakken. prima sound gecombineerd met lekker wat vermogen. O ja, rustig rijden kan ook....al is het moeilijk soms....:P. Met 30000km per jaar zou ik zoeken naar een Z4 met wat minder km's, levert het nog wat op bij de verkoop. Succes!

Link naar reactie

SMG is een 6-bak, dus op dat punt superieur aan de pre-fl 5-traps automaat.

Ook in verbruik zal het schelen.

De FL automaat heeft wel een modernere 6 traps automaat.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 5 weken later...

Sindskort heb ik een E85 Z4 3.0 automaat , echt geweldig!! heb ook de handbak gereden, maar die vond ik te hardcore voor mij.

Ook is handbak/koppeling bediening van bmw altijd een crime voor mij geweest, krijg het nooit soepel voor elkaar uit stilstand als ik hard wil wegrijden, 4 maal handbak bmw gehad in het verleden.

 

Wel is het zo dat de E85 een keihard onderstel heeft, drempels moet je echt stapvoets nemen.

Was wel even wennen voor mij, kwam uit een vrij comfortabele SLK.

Maar kwa rijden is de Z4 superieur aan de oude R170 SLK.

Link naar reactie
2 uren geleden, vester86 zei:

Oh wacht eens... heb je toevallig nog de (originele) RunFlat banden??

Nee ook dat niet, heb er normale brigdstone potenza re050a onder liggen.

Maar ik ben dan ook een vrij comfortabele SLK gewend, dus wie weet valt die van mij ook wel mee in vergelijking met eentje met een M onderstel.

 

Maar drempels moet ik echt stapvoets nemen ook klinkerwegen gangetje van 50/60 is hard zat.

Link naar reactie
23 uren geleden, bofkont zei:

Nee ook dat niet, heb er normale brigdstone potenza re050a onder liggen.

 

 

Weet je zeker dat dat normale banden zijn?

Mijn runflats waren namelijk ook brigdstone potenza re050a.

Link naar reactie
2 uren geleden, GuidoK zei:

 

Weet je zeker dat dat normale banden zijn?

Mijn runflats waren namelijk ook brigdstone potenza re050a.

Hmmm oke dan zal ik nog even goed kijken, Maar meen dat de vorige eigenaar zei dat hij de runflats eronder weg had gedaan.

En zo te zien aan de dikte van de wang zijn het gewone banden.

 

Trouwens wat een gruwelijke dikke machine heb jij Guidok :cool:

Zie locatie Drenthe dus we wonen niet gek bij elkaar vandaan, hoop je eens te spotten :thumbup:

 

Is ook de enigste velg met een klein beetje schade die ik nog laat verhelpen, maar volgens mij zijn dit geen runflats.

033D3EC1-6B22-43F7-A907-394552078F7D_zps

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.