Ga naar inhoud

Spacers op een 35iS


odaddyo

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allen,

 

Ik heb zitten kijken en vind dat mijn velgen iets verder naar buiten mogen. Hiervoor zijn spacers natuurlijk beste oplossing. Echter wat doet dit met de kracht op de velg en is het verantwoord op een 35IS. Andere  (bredere) velgen gaan er niet komen dus vandaar deze vraag.

 

Iemand een idee?

 

groet thijs

aangepast door odaddyo
Link naar reactie

H&R ,via ebay incl bouten.

Voor vond ik het minder nodig,en achter is 1 cm per wiel genoeg,meer geeft aanlopen bij dieper inveren.

 

bijvoorbeeld

http://www.ebay.nl/itm/H-R-Spurverbreiterung-ABE-BMW-Z4-Typ-E85-E89-20mm-75725-10-/350950309728?hash=item51b644bf60:g:h64AAOSwEppUNdqU

 

ik had er geen slotbouten bij genomen.

 

Link naar reactie

Even gekeken. Het is 20 (10 per wiel) op de voorwielen en 24 (12 pw) achter. Via autoteilemann.de was ik voor ruim 160 euro klaar.

 

H&R Spurverbreiterung DR 20 mm - 2075725 159234 1 58,36 €
H&R Spurverbreiterung DR 24 mm - 2475725 159230 1 62,55 €
H&R Radschraube M12X1,5X35 mm Kegelbund 60° SW 17 - 1253501 159487 10 15,10 €
H&R Radschraube M12X1,5X38 mm Kegelbund 60° SW 17 - 1253801 513519 10 15,10 €
aangepast door Toink
Link naar reactie

En na de spacers komt natuurlijk het verlagen. Iemand enig idee hoe ver je de 35is kunt laten zakken zonder dat je de bebouwde kom moet gaan vermijden (heuveltjes).

Mocht iemand een advies hebben voor merk en type verlaging dan houd ik mij aanbevolen!.
 

Link naar reactie

Minder nog dacht ik.

Als ik nu naar mjn auto kijk dan vind ik dat ik nu vrij redelijk overal kan rijden en ik schat in dat met meer verlagen dan oem m ik toch vaker problemen krijg.

 

Het is wel zo dat de carbon spoilerlip niet helpt deze steekt een beetje uit en geeft sneller problemen bij drempels.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
13 minuten geleden, MNZ3M zei:

voor een beetje betere wegligging.

Uuuh dat is toch het eigenlijke doel van verlagen??

Ok het staat ook mooi als je ervan houd maar hoe lager het gewicht ligt hoe beter de wegligging....of ben ik abuis?

Link naar reactie

Flink verlagen is voor op het race circuit .(of 2 cm te veel of te weinig is weet ik niet )  Hoe lager hoe minder luchtweerstand  (frontaal oppervlak) en hoe sneller je de bocht om kunt (lager zwaartepunt)  als een kart. Echter dat gaat ten koste van "veer "comfort en volgens mij is autorijden een combinatie tussen comfort en rijeigenschappen .Tevens voor lager en achter hoger heeft direct invloed op het stuur gedrag. (rechtuit gedrag  sporing wordt waarschijnlijk on-rustiger  )Omdat de auto niet gemaakt is voor op het circuit maar op de openbare weg zul je dus direct merken wat de gevolgen zullen zijn. Voor een aantal zaken zal dat positieve invloed hebben en voor andere zaken nadelen. Maar goed ieder zijn meug en je zult het toch zelf moeten ervaren wat als meer positief wordt ervaren en wat niet. Gelukkig is niet iedereen hetzelfde  vandaar dat ik zegt je kunt altijd terug. Is het zelfde met spoorverbreders  een aanslag op je lagers en wielophanging m.b.t. slijtage echter voor de looks mooi. . Of ultra platte banden ideaal voor een strakke snelle bocht echter voor het veercomfort en of interieurgeluid een aanslag.  En zo is er meer.

Het wegligging verhaal heeft dus vele kanten. Het  simpel verlagen of verbreden en ook nog voor meer als achter heeft gelijk grote invloed op het rijgedrag en dat is niet alleen maar positief (camber of wielvlucht wordt veranderd). Lees de verhaaltjes maar eens voor het simpele feit dat een afwijkende banden keuze of ander fabrikaat soms dramatische eigenschappen geeft op het rijgedrag van een auto. Vandaar de opmerking ; Ben benieuwd hoe dat straks rijd!

Want dat is toch echt afwachten in de praktijk ook omdat de auto niet voor een andere configuratie is ontworpen zijn er de nodige neven effecten te verwachten welke niet allemaal als prettig of als praktisch zullen worden ervaren in de rijeigenschappen.

Oke voor de Looks ben ik niet bang wat dat wordt alleen maar mooier. .

Maar we krijgen vast wel terug koppeling over hoe het is en wordt ervaren.

 

aangepast door MNZ3M
spelling
Link naar reactie

Overigens maakt een fabrikant talloze keuzes die een compromis zullen zijn van comfort, rijgedrag, veiligheid, en kosten. Daar je eigen draai aan geven kan, voor jouw gebruiksdoel, zeker iets positiefs opleveren, als je bereid bent op een ander vlak wat in te leveren.

 

De standaard gemonteerde runflats tyres rijden slecht, geven weinig comfort, maar je hebt geen reserveband nodig en je hebt meer ruimte in de kofferbak. De standaard uitlijning geeft een licht onderstuurd karakter waardoor je eerder rechtuit gaat in een bocht, dan dat je achterstevoren staat. Niet per se leuk, wel veilig (want makkelijker op te vangen en bovendien zit je kreukelzone voor)

Link naar reactie

Waarom verlaging, verbreding en tuning? Omdat ik daarmee hoop dat de auto strakker komt te liggen op het wegdek. Ik ben geen daily driver met de BMW, daar heb ik een Skoda Superb uit 2016 voor (overigens ook verlaagd, verbreed en ge-tuned voor de lol). Dus als ik comfort wil dan rijd ik daar in.

Voor wat betreft de BMW mag het wel wat Spartaanser omdat ik echt het gevoel wil hebben dat ik in een sportauto rij. Natuurlijk is het ook een esthetische aanpassing en ik zou liegen als dat ook niet een leuke bijkomstigheid is. 

Aanpassingen aan een auto die al de nodige kracht en uitstraling heeft zal zeker niet ongestraft gaan. Ik neem die nadelen er maar bij. Voor mij is het nu de lol om het uiterste uit de auto te halen en om toch veilig te rijden gaat hij maar een keer extra naar de BMW dealer voor controle/onderhoud.

 

Het is goed om te lezen dan er mensen zijn op het forum die kanttekeningen willen zetten bij mijn keuzes. Dit zorgt er voor dat je blijft nadenken over de aanpassingen die je doet. Ik zal deze zeker in mijn achterhoofd houden tijdens het rijden om te ontdekken of ik ook mindere rijeigenschappen kan ontdekken van de door mij gekozen combinatie.

 

En natuurlijk zullen foto's volgen.

 

@Toink hoe is jouw ervaring na de aanpassingen ?

 

Link naar reactie

Tuurlijk zijn jouw keuzes te respecteren, maar ik zou er toch wel praktische bezwaren bij hebben. Heel Europa ( beetje overdreven wellicht...) ligt tegenwoordig bezaaid met van die rottige verkeersdrempels. Heb al diverse Z rijders "schuin" zien oversteken, en ook moet ik dan weer denken aan die Top Gear aflevering waar de heren in Parijs niet uit de Parking kunnen komen....., daar sta je dan met je verlaagde, gechipte en van spacers voorziene bolide. 

Lol voor de omstanders, maar dat is niet de bedoeling.....

Kortom hangt helemaal van ieders specifieke beleving af: ik zelf denk er over om de e85 te gaan ruilen voor een e89, vanwege meer comfort en meer het cruisen wat ik zoek in de Z. 

Het open rijden bij 80 - 100 km spreekt mij het meeste aan, maar ja, ik ben dan ook al een baby boomer!

Neemt niet weg dat ik graag jouw rit naar meer vermogen en andere looks volg!

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.