Ga naar inhoud

Spacers op een 35iS


odaddyo

Aanbevolen berichten

Ik ga het gewoon proberen en kijken wat het brengt. Wordt het te laag dan gaan de veren er weer onderuit. 

Voor wat betreft het open rijden. Dat kan met een e89 ook met 140 km/u (en dan kun je zelfs ook nog via de carkit fatsoenlijk bellen!)

Link naar reactie
1 uur geleden, odaddyo zei:

Voor wat betreft het open rijden. Dat kan met een e89 ook met 140 km/u (en dan kun je zelfs ook nog via de carkit fatsoenlijk bellen!)

Mooi, dan ben ik wellicht straks heel tevreden...!

Link naar reactie
23 uren geleden, vester86 zei:

Overigens maakt een fabrikant talloze keuzes die een compromis zullen zijn van comfort, rijgedrag, veiligheid, en kosten. Daar je eigen draai aan geven kan, voor jouw gebruiksdoel, zeker iets positiefs opleveren, als je bereid bent op een ander vlak wat in te leveren.

 

De standaard gemonteerde runflats tyres rijden slecht, geven weinig comfort, maar je hebt geen reserveband nodig en je hebt meer ruimte in de kofferbak. De standaard uitlijning geeft een licht onderstuurd karakter waardoor je eerder rechtuit gaat in een bocht, dan dat je achterstevoren staat. Niet per se leuk, wel veilig (want makkelijker op te vangen en bovendien zit je kreukelzone voor)

Gaat dit over een E89 35is? 

 

Verlagen lijkt me trouwens helemaal niet praktisch, zeker niet als je het M-onderstel hebt. Ik moet al een beetje schuin de hellingbaan afrijden, om hier in de parkeergarage te geraken zonder dat de voorbumper over het beton schraapt. Met verlagen kom ik de garage waarschijnlijk helemaal niet meer in zonder schade.

aangepast door Individual
Link naar reactie

Ja dit gaat om een 35iS. Ik heb op dit moment geen enkel probleem met drempels oid. Vandaar ook het idee dat het nog wel wat lager kan. We gaan het wel zien. 

 

Heb trouwens besloten om niet met de tuning door te gaan. Eerst maar eens kijken wat de veren doen met de auto. Misschien ook maar de stabilisatiestangen van eibach laten plaatsen wat sandere39 voorsteld.

Link naar reactie
Op ‎20‎-‎10‎-‎2016 om 21:30, Individual zei:

Gaat dit over een E89 35is? 

 

Verlagen lijkt me trouwens helemaal niet praktisch, zeker niet als je het M-onderstel hebt. Ik moet al een beetje schuin de hellingbaan afrijden, om hier in de parkeergarage te geraken zonder dat de voorbumper over het beton schraapt. Met verlagen kom ik de garage waarschijnlijk helemaal niet meer in zonder schade.

mijn tekst ging over de keuzes van fabrikanten in het algemeen, en qua uitlijning de Z4 in het bijzonder. op de grens hebben zowel de E85 als de E89 een onderstuurd karakter. wat ik schreef over de RFT banden gaat ook op voor beide type's (M uitvoeringen niet, want die hebben andere banden)

Link naar reactie

M nee, met de 35iS werd er een compleet nieuwe klasse in het leven geroepen. Ik snap niet waarom BMW eigenlijk gestopt is met de M line voor de Z4 en waarom ze vervolgens een 35iS in het leven hebben geroepen. Alles aan de 35iS is M alleen de type aanduiding niet. 

Ik heb trouwens een M aan de zijkant voor de 35iS geplak ( in plaats van sdrive). Nadat de zoveelste mij uitdaagde hoop ik nu dat ze er nu beter over nadenken. Een Audi TT tfsi en Nissan z350 en golfs gti proberen het nu niet meer. (kwam dezelfde tegen op de A1).

 

 

aangepast door odaddyo
Link naar reactie
13 minuten geleden, odaddyo zei:

met de 35iS werd er een compleet nieuwe klasse in het leven geroepen.

 

 

Is dat zo?

 

Is de 35iS niet gewoon een 35i, 23i 20i etc. met een krachtiger motor en daaruit voortkomende noodzakelijke aanpassingen?

aangepast door Emi
Link naar reactie
6 uren geleden, vester86 zei:

mijn tekst ging over de keuzes van fabrikanten in het algemeen, en qua uitlijning de Z4 in het bijzonder. op de grens hebben zowel de E85 als de E89 een onderstuurd karakter. wat ik schreef over de RFT banden gaat ook op voor beide type's (M uitvoeringen niet, want die hebben andere banden)

Er zit een wereld van verschil tussen een E85 op RFT en een E89 op RFT. 

 

De E89 is ontwikkeld met RFT in gedachten en rijdt daar prima op. Bij de E85 ligt dat allemaal ietsje anders. :)

Link naar reactie

2.0 zeker niet want dat is een twee liter 4 cylinder. De 35iS is een zes cylinder in lijn met twee turbo's ( en een 3.0 liter!!!!)

uiyerlijk zijn er wat minieme verschillen tussen de 35i en 35iS waardoor je verschil ziet. De 35i heeft volgens mij ook maar 1 turbo

aangepast door odaddyo
Link naar reactie

^ Dat was mijn vraag niet.

 

Een M is iets anders dan is dan een 'gewone' met een krachtiger  motor.

Mijn vraag is of een 35iS niet een gewone is met een krachtiger motor (en enkele daaruit voorkomende noodzakelijk aanpassingen)?

aangepast door Emi
Link naar reactie

^^ Ik heb niet het idee dat M alleen voor snelheid staat. Ik reed laatst in een 760i uit 2014. Dik meer dan 500 pk en ruim onder de 5 seconden naar de 100 km/u.  De huidige 760i heeft 610pk en zit in 3,7 seconden op de 100 km/u. Dat doen weinig M's hem na.

 

Maar om nou te zeggen dat die auto een M karakter heeft...

In een Z4 35iS heb ik nooit gereden. Uit eigen ervaring kan ik dus niet niet zeggen of die rijdt als een M.

aangepast door Emi
Link naar reactie

Ik wil  geen M. Mijn 35iS is een bewuste keuze . Ik wilde maximale performance en een open dak en daarin is een iS de koploper binnen het Z4 sigment.

het is geen kwestie van wel of net geen M, je hebt de keuze in wel of net geen maximale performance in mijn ogen. En het mooiste komt nog, iedereen is vrij om te kiezen wat het beste bij hem of haar past. Zo is er voor iedereen een smaakje.

 

aangepast door odaddyo
Link naar reactie

Maar het is geen M en dat is niet erg niet voor iedereen is een M het ultieme BMW gevoel. Het gaat er om waar jij je prettig bij voelt echter het verlangen blijft 

Ik heb trouwens een M aan de zijkant voor de 35iS geplak ( in plaats van sdrive). 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.