Ga naar inhoud

BMW M Club Nederland


Emi

Aanbevolen berichten

Omdat er op dit forum ook een paar 'BMW M eigenaren rondzwerven het volgende.

 

In veel van de ons omliggende landen zijn er BMW M Clubs. In Nederland nog niet. De clubs in de ons omliggende landen zijn in sommige gevallen gelieerd aan BMW en soms ook niet.

 

Het leek mij wel aardig om te bezien of er animo voor zo'n club in Nederland is en of BMW Nederland dit zou willen ondersteunen.

Ondertussen heb ik al wat animo gepeild op BMW fora en dat blijkt er wel te zijn. Ook blijken er mensen te zijn die al eerder eens met dit idee bezig zijn geweest en die graag bereid zijn om de BMW Club Nederland verder mee op poten willen zetten. 

BMW Nederland heeft mij in contact gebracht met iemand die voor BMW Europa allerlei BMW clubs ondersteunt. Ook bij het oprichtingsproces.

 

Mochten er hier mensen zijn die vanaf dit prille stadium mee willen denken en doen, dan verneem ik dat natuurlijk graag. Ook als je niet mee wil denken en doen maar het je wel leuk lijkt om eventueel lid te worden van een BMW M Club Nederland.

Link naar reactie
Op 30 augustus 2016 om 22:11, Individual zei:

^ Dat lijkt me niet erg logisch. Wat moet iemand met een M5  (om maar iets te noemen) op dit forum?

 

Ik zit hier toch ook? :) (heb een e34 m5 3.8) 

 

Maar je hebt gelijk. 

 

Een M club zou leuk kunnen zijn, ligt aan de opzet en insteek. Als je pech hebt zit je zo in de "jhonnie-hoek".

 

Link naar reactie

clubs vanuit BMW ondersteund moeten volens mij aan best strenge eisen voldoen zover ik eens gehoord heb. meestal kost dat ook een redelijke contributie van leden, nu heb ik geen M, maar dat zijn allemaal dingen om rekening mee te houden als je zo'n club begint natuurlijk.

Link naar reactie

Ik zou ook graag een Z3M willen hebben, maar heb ge

Op 1 september 2016 om 22:30, Fabian zei:

Een M club zou leuk kunnen zijn, ligt aan de opzet en insteek. Als je pech hebt zit je zo in de "jhonnie-hoek".

 

Ik zou graag een Z3M willen hebben, maar heb helemaal niets met een oude 5M (en de stereotiepe figuren die daarin rondrijden). 

Link naar reactie
Op 13-9-2016 om 09:00, mohikaan zei:

Ik zou ook graag een Z3M willen hebben, maar heb ge

Ik zou graag een Z3M willen hebben, maar heb helemaal niets met een oude 5M (en de stereotiepe figuren die daarin rondrijden). 

 

Persoonlijk vind ik de E28 M5 en de E39 M5 de mooiste M5's. Smaken verschillen dus blijkbaar weer :cool:

Link naar reactie

Een Nederlandse M club zou leuk zijn alleen is dat denk ik niet echt haalbaar . Er zijn vrij weinig echte M uitvoeringen in Nederland en om daar een club uit te ontwikkelen lijkt me lastig. Echter als hij er zou zijn lijkt het me wel wat al moet ik eerlijk zeggen ik heb persoonlijk meer met de oudere modellen. 

Maar goed een M  model is voor de auto liefhebbers altijd al het summum geweest.   Kijk maar naar de vele M (optische) pakketten tegenwoordig waar mee je van een gewone BMW een echte eye catcher maakt.

Maar goed voor alle M liefhebbers 

 

aangepast door MNZ3M
tekst foutje
  • Like 2
Link naar reactie

 

Op 16-9-2016 om 20:59, MNZ3M zei:

Een Nederlandse M club zou leuk zijn alleen is dat denk ik niet echt haalbaar . Er zijn vrij weinig echte M uitvoeringen in Nederland en om daar een club uit te ontwikkelen lijkt me lastig. Echter als hij er zou zijn lijkt het me wel wat al moet ik eerlijk zeggen ik heb persoonlijk meer met de oudere modellen. 

Maar goed een M  model is voor de auto liefhebbers altijd al het summum geweest.   Kijk maar naar de vele M (optische) pakketten tegenwoordig waar mee je van een gewone BMW een echte eye catcher maakt.

Maar goed voor alle M liefhebbers 

 

 

Voor de duidelijkheid: het gaat om een BMW M Club voor alle BMW M modellen. Dus niet alleen de Z3 M/Z4 M.

Om een door BMW erkende club te zijn, zijn er minimaal 20 leden nodig. Het ziet er naar uit dat dat wel gaat lukken. Als ik snel tel, hebben we op dit forum al een mannetje of 3-4 dat geïnteresseerd  is om eventueel lid te worden. Via andere fora en BMW zijn er ook al behoorlijk wat M3, M4, en M5 eigenaren die geinteresseerd zijn en waarvan sommigen nu meedenken/ -werken. 

 

Overigens wou ik Pampus gaan vragen om een stuk van het Z M deel te doen (nog geen idee wat dat precies kan inhouden). Maar omdat hij nog van niks weet, vraag ik jullie vriendelijk hiervan nog  even niets tegen hem te zeggen :sFun_whistle:.

aangepast door Emi
Link naar reactie

Er is weer een formele stap gezet naar een BMW M Club Nederland. Om een door BMW erkende BMW Club te zijn, moet er een logo worden gemaakt via de officiële BMW-logo generator. Vervolgens moet dit logo aan BMW worden voorgelegd. Zij bepalen dan of het wordt goedgekeurd. Anders mag de naam BMW niet worden gevoerd (vandaar al die Bimmerfora en sites). 

 

Het onderstaande logo (preview uit de BMW-logogenerator) ligt nu ter goedkeuring bij BMW.

 

 

logo1.png

aangepast door Emi
Link naar reactie

Het is inderdaad minder een businessplan dat we voor BMW moeten maken. Maar we moeten wel van alles gaan regelen wat daar wel wat op lijkt. Onder andere met betrekking tot organisatie, bestuur, leden, financien en website. etc. Daar zijn we druk mee bezig.

 

We hebben een Huishoudelijk Reglement (HR) en statuten (beiden ongeveer vier A4 tjes met artikelen en bepalingen) van BMW gekregen waarin staat waaraaneen erkende BMW Club moet voldoen en wat taken, rollen, bevoegdheden, verplichtingen etc. van het bestuur, de leden en de club zijn.

 

In het HR staat bijvoorbeeld ook het volgende:

 

  1. Onderhouden van contacten met de BMW Clubs Europa (BCE),  BMW Group Nederland, BMW AG en indien gewenst met de BMW Clubs in Europa en anderen. Dit laat echter rechtstreekse contacten onverlet.                                  
  2. Het deelnemen en waar nodig, leveren van bijdragen aan relevante overlegstructuren, zoals de algemene jaarvergaderingen van de BMW Clubs Europa (BCE), alsmede het terugkoppelen van daaruit voortkomende informatie naar de leden.

Bij het optuigen van de club hebben we ondersteuning van een ambassadeur (zo wordt zo iemand genoemd) die voor de BMW Clubs  Europa werkt. Dat is erg prettig.

Tevens hebben we steun van een vertegenwoordiger van een :m: gecertificeerde BMW dealer in Zuid-Holland (ik zal binnenkort de naam van deze dealer noemen <_<)

aangepast door Emi
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Op dit forum dan ook nu weer de primeur :). Met gepaste trots kan ik jullie het volgende vertellen.

 

BMW M Club Nederland open voor lidmaatschap

De BMW M Club Nederland krijgt vorm. We willen een club zijn voor en door de leden. Kortom, voor eigenaren van BMW- M auto’s die hun hobby met mede-BMW- M liefhebbers willen delen en samen activiteiten willen ontplooien. Momenteel wordt er hard gewerkt aan een website en in overleg met BMW zijn we al bezig om de agenda voor 2017 op te stellen.

De noodzakelijke stappen zoals een Kamer van Koophandel-inschrijving van de BMW- M Club Nederland, een domeinnaam en afstemming met de BCNL/BMW, is allemaal al geregeld.

 

Om uiteindelijk een door BMW erkende Club te worden, zijn minimaal 20 betalende leden nodig. We komen in deze opstartfase natuurlijk een beetje in een kip-ei verhaal terecht. Om leden te werven, is een erkende club nodig en een erkende club vraagt minimaal 20 leden.

 

Om uit dit kip-ei verhaal te blijven, hebben we de volgende oplossing bedacht.

 

Voor 5 euro kun je aspirant lid worden van de BMW M Club Nederland. Het uiteindelijke bedrag voor het lidmaatschap bedraagt 50 euro per jaar (de contributie voor de meeste erkende BMW Clubs bedraagt tussen de 45 en 65 euro per jaar). De contributie zal jaarlijks volledig worden besteed aan ledenactiviteiten. Tevens zal er minimaal 1x per jaar een ledenvergadering plaatsvinden.

Nadat je voor 5 euro aspirant lid geworden bent, hopen we natuurlijk dat je volwaardig lid wordt (op het moment dat de BMW M Club definitief erkend is door BMW en de activiteiten voor 2017 definitief gepland zijn). We verwachten dat dit begin 2017 het geval zal zijn.

 

Wat krijg je straks?

We denken eraan (afhankelijk van de wensen van de aspirant leden) onder andere de volgende activiteiten te organiseren:

- Een meeting met (korte) rit vanaf M dealer BREEMAN in Nederland

- Een poetsmeeting (met uitleg van een prof)

- Een circuitdag

- Een knalrit in Duitsland (ook voor de onbegrensden)

- Een 3 daags uitje naar BMW M en de fabrieken in/om München (BMW wil dit voor ons organiseren). Zodra we de kosten hiervoor inzichtelijk hebben, zullen jullie nader worden geïnformeerd

- “Toerritten”

- Meetings met barbecue/ etentjes- etc. etc.

 

Daarnaast zijn we al in overleg met sponsoren, om voor leden van de BMW M Club een kortingspercentage op (interessante) producten en diensten te bedingen. Ook hierbij streven we ernaar om dit begin 2017 rond te hebben.

 

Je wordt aspirant-lid door een mail te sturen aan bmwmclubnl@gmail.com  Je krijgt dan een aanmeldformulier terug gemaild. Na deze bevestiging van ons kun je  €5 euro overmaken op rekening NL81 INGB 0007 5654 35 t.n.v. BMW M Club NL onder vermelding van: aspirant-lidmaatschap en je naam.

 

Als jullie nog ideeën, opmerkingen of vragen hebben, ontvangen wij deze graag.  

 

Met een hartelijke :m: groet en graag tot heel binnenkort!

 

 

BMW M Club Nederland

Emirto, Navin, Paul, Brian

KvK nummer 67178138

 

PS. Ons definitieve (vanwege borduurbaarheid) en door BMW goedgekeurde logo.

BMW M Club logo.png

aangepast door Emi
Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi vastgeprikt en In de kijker dit topic

En een (e82) 135i dan?

Wat ik bedoel te zeggen is dat in mijn ogen een e82 135i eigenlijk dezelfde auto is als een m135i (of m235i).

Maar dan net voor de tijd van het m-performance label. Op de remklauwen staat dan ook geen 'M-performance', maar nog 'BMW-performance'. Dus dat soort dingetjes.

(wat ik dus eigenlijk zeg is dat dat hele m-performance label dikke bullshit is :lol:)

Link naar reactie
  • Olivier sloot dit topic
  • BMW-Z-CSi opende dit topic
  • BMW-Z-CSi Niet in de spotlight, In de kijker en Losgeprikt dit topic

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.